КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Характеристика творчості
Гердер та ідея народності. Теоретиком__________»штюрмерства» став Йоганн Готфрід Гердер (1744—1803). За його ініціативи була випущена брошура «Про німецький дух та мистецтво» (1772), яка містила «Витримки з листування про Оссіана та пісні стародавніх народів» самого Гердера, «Роздуми про стародавню німецьку історію» Юстуса Мезера і «Про німе- цьке зодчество» Вольфганга Гете. Брошура прозвучала як маніфестація нових по- глядів на мистецтво та художню творчість. Йоганн Готфрід Гердер народився у містечку Морунген, «найкрихітнішому в безлюдній країні» (як охарактеризував її сам письменник) 25 серпня 1744 року у сім’ї бідного паламаря лютеранської церкви, водночас дзвонаря, півчого і шкільно- го вчителя. У цій сім’ї він прожив похмуру і сумну молодість, самотній, заляканий, під болісною загрозою «червоного галстука» — прусської військової повинності, яка прирекла б його на двадцять років служби під орудою капрала. Тут він закінчив школу і невідомо, як би склалася його доля, коли б не випадок, який у житті Герде- ра часто відігравав важливу роль. У Морунгені був розквартирований російський полк, і військовий хірург цього полку звернув увагу на кмітливого юнака. Він за- брав його з собою до Кенігсберга, міста, де був відомий усій Європі університет. Після закінчення університету Гердер отримав місце пастора у Ризі, де пробув п’ять років (1764—1769). На той час це місто входило до складу Російської імперії. Гердер привертав до себе увагу насамперед незвичайними проповідями, сміли- вими за змістом, блискучими за формою, вони лише частково нагадували проповіді церковника. Таким чином, можна з упевненістю підсумувати, що Гердер використовував це- рковну кафедру у просвітницьких цілях, розкриваючи перед слухачами нове розу- міння історії, філософії, моралі та релігії. На той час він уже був автором двох книг, полемізував з ідеями Лессінга тощо. Влаштувавши церковну кар’єру, Гердер несподівано все залишив і відправився у подорож, яка швидко закінчилася через брак коштів. У 1770 році у Страсбурзі він зустрівся із юним Гете, студентом місцевого уні- верситету. Дружба між ними триватиме до кінця життя першого. У 1776 році Гете, який переїхав до Веймару, запросив Гердера на посаду голови церковного відомства. Віднині і до кінця своїх днів Гердер проживатиме у Веймарі. Друг і близький співрозмовник Гете був одночасно філософом, істориком, літе- ратурознавцем. У збірнику «Про німецький характер та мистецтво» — маніфест « Бурі і натиску» (1773) він вмістив статтю «Шекспір», у якій порушив проблему не- відповідності художнього часу і побутового, астрономічного, і водночас протиста- вив дві великі, але такі різні драматичні системи: античну та шекспірівську. Варто зазначити, що Гердер протиставляє Шекспіра представникам французької трагедії, яку вважав другорядною, наслідувальною. Не залишився Гердер і осторонь мовознавства. У 1770 році ним був надрукова- ний трактат «Про походження мови», у якому питання походження мови пов’язувалось із розвитком мислення. Штюрмери утверджували поняття народності художньої творчості. Виразником цієї ідеї був Гердер, саме йому належить пальма першості у піднятті ідеї народності на висоту більшої принципової важливості. У цьому його найбільша заслуга перед людською культурою, і ця діяльність Гердера має бути висвітлена детальніше. Цікавість до народної, усної, не зафіксованої на письмі поезії виникла ще до Гердера. Англійський учений-археодог Вуд написав книгу про Гомера («Досвід оригінального генія Гомера», 1768), учений Персі збирав давньоанглійські балади тощо. Однак, Гердер завів мову про вивчення народної творчості як загального за- вдання, надавши ідеї народності філософського звучання, створивши «Філософію народності». Гердер звертався до авторитетних імен, які свого часу проявили цікавість до на- родної творчості. Він спирався на слова Лессінга: «поэты рождаются во всех странах света», «живые чувства не являются привилегией цивилизованных на- родов». Його приклади збирати та інтерпретувати народні сюжети наслідували інші штюрмери, зокрема Гете, Бюргер. Цікавість до народної поезії прокинулася майже у всіх країнах світу, і основна заслуга в цьому належала саме Гердеру.
Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 316; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |