Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Модель креативності Т. Амабайл

Теорія DIFI

Розвиваючи системне уявлення про креативність, Чикзентміхайлі в 1988 р. запропонував модель організаційної креативності, згідно з якою креативність залежить від людини, процесів, продуктів і місця (чотирьох П за Портером). З цієї точки зору креативність виступає як соціальне утворення, що використовується для опису дій, що відбуваються в певному контексті (1988).

Модель DIFI включає системи, що інкорпорують окремих працівників і певні соціальні і культурні фактори організаційного середовища, важливі для прояву креативності і створення креативного продукту.

Згідно з моделлю DIFI креативність визначається як результат взаємодії (Interaction) трьох підсистем - домену знань (Domain), особистості (Iindividual) і середовища (Field).

Домен знань являє собою структуровану систему знань, якою повинна оволодіти особистість, щоб стати в ньому експертом- професіоналом. Тільки людина, наділена глибокими професійними знаннями, здатна до змін правил в цій системі знань і до створення нового знання.

Ступінь новизни і цінності нового знання визначається іншими експертами, що належать до середовища, в якому працює креативна особистість. Нове знання може бути ними визнаним, або відхиленим. Середовище виступає важливим і необхідним компонентом, який гарантує, що ідеї чи продукти, які не являються креативними, не кваліфікуються як такі. З іншого боку, середовище може мати і стримуючий ефект на креативність особистості, якщо, наприклад, воно є занадто консервативним і не здатне сприйняти занадто радикальні нові ідеї. В цьому випадку середовище виступає фактором, що гальмує процес організаційного розвитку і зростання. Отже, сфера знань і середовище повинні відповідати одне одному, щоб виявляти цінні для організації нові ідеї і заохочувати їх перетворення в інноваційні продукти.

Функція третьої підсистеми, особистості, полягає в тому, щоб продукувати нові ідеї і пропонувати зміни в середовищі.

 

Спираючись на інтенсивні дослідження проектних груп, що працювали в різних компаніях і галузях, Т. Амабайл визначила креативність як комбінацію ментальної гнучкості, релевантного досвіду і внутрішньої мотивації (Амабайл 1988, 1996).

За її думкою креативність може бути представлена як результат взаємодії трьох компонентів (рис. 2.5):

1) компетентність, під якою слід розуміти суму знань (загальних, спеціальних, технічних та методичних), якими володіє працівник;

2) творче мислення, яке визначає гнучкість, винахідливість та наполегливість при пошуку рішень, використання методів креативного мислення;

3) мотивація: внутрішня — особиста зацікавленість у вирішенні проблем, прагнення до самореалізації та застосування своїх знань, а також зовнішня — матеріальні заохочення та просування по службі.

 

 

Рисунок 3.3. Складові креативності за Т. Амабайл [Амабайл 1996]

Зупинимось на цих складових детальніше.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Модель угоди | Мотивація
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 1090; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.