Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

ТЕМА: Гра як форма й метод активного навчання етики та естетики

Потреба в грі існує в кожної здорової дитини й дорослого. Ця потреба властива й тваринам. Ігри дітей істотно відрізняються від ігор тварин: гра дітей спрямована не тільки на майбутню діяльність, але головним чином на діяльність соціального характеру.

У грі як у діяльності укладені її елементи: ціль (укладена в самій діяльності (Д.Б. Ельконін), мотив (нові бажання, відкриття миру дорослого й ін..), ігрові дії.

Своєрідність гри на відміну від інших форм поводження полягає в тому, що «гра є генеральною формою поводження: всі форми діяльності (обумовленого зовнішньою необхідністю) можуть скласти зміст гри» (Д.Н. Узнадзе, Психологічні дослідження.). У силу цього гра може бути включена в будь-який вид діяльності, у тому числі використатися як засіб навчання й дітей і дорослих різним видам діяльності.

Саме тому місце гри в навчальному процесі, мета її використання, відповідність змісту навчання не можна зрозуміти (Вербицький) поза розглядом навчальної гри як частини певної педагогічної системи. Такою педагогічною системою нами вибрана концепція знаково-контекстного навчання, що є одним з напрямків підходу до навчання. Вона розроблена професором Вербицьким і з успіхом впроваджується в практику вузівського навчання.

У процесі вузівського навчання студент опановує двома видами діяльності: освітньої (навчальної) і професійної.

Перша має на меті оволодіння фундаментальними науковими знаннями, навчальними вміннями й навичками, розвиток пізнавальної сфери й особистості майбутнього фахівця.

Друга забезпечує послідовну трансформацію навчальної діяльності в професійну.

У силу вищесказаного ми будемо ділити гру на 2 класи:

а) навчальні (як засіб засвоєння наукових знань);

б) ділові (як засіб професійного навчання).

Не всяке поводження можна назвати грою. Щоб називатися грою, необхідна наявність двох аспектів: „ділового” і ігрового.

Будь-яка гра, на думку Шмакова С., має наступні риси:

1) гра - це те що вільно розвиває діяльність, що вживається лише за бажанням, заради задоволення від самого процесу діяльності, а не тільки від його результату;

2) це активний творчий процес;

3) гра - емоційна діяльність;

4) обов'язковим атрибутом гри є суперництво, змагальність;

5) наявність прямих або непрямих правил.

Педагогічнасуть навчальної гри — активізувати пізнавальну діяльність студента, підвищити його самостійність, перетворити студента зі споживача інформації в того хто вимагає формувати необхідні особистісні якості майбутнього фахівця.

Приведемо приклади декількох таких ігор.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Урок-зустріч | Поняттєво-термінологічна гра
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 256; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2025) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.