-від італ. barocco – вибагливий, химерний. В перекладі з португальської-перлина вичурної форми. Стиль придворного абсолютизму, урочистий, високопарний. Мистецтво бароко з його пишністю форм мало мету прославляти монархію.
Відмінність бароко від ренесансу-неспокійний ритм кривих ліній, підвищена динамічність
Архітектура та інтер’єр
Занадто великі пропорції та форми.
Інтер’єрибудівель прикрашали багатокольоровою скульптурою, ліпниною, різьбленням.
Стіни залів-дзеркалами, картинами, дорогими тканинами, зброєю, східними килимами. Підлоги-паркет
«Стиль ієзуїтів» - (монастирі мали вплив на віруючих –колір, світло, музика, красномовство)
Скульптура, живопис
Грандіозність, динаміка
Розміри фігур у скульптурах дисонують з ілюзорним простором. Велике значення в живописі-емоційній, колористичній та ритмічній єдності мазка
Скульптурні та важкі форми, вигнуті лінії та візерунки. Для оббивки- бархат, гобелени, шовк.
Період існування:
Зароджується у Франції у 18 ст.
Скульптура, живопис
Тонкі переливи кольорів. Еротико-міфологічні мотиви.
Скульптура: переважали для прикраси інтер’єрів рельєфи, статуї, невеликі статуетки. Грандіозність, динаміка
Одяг
Витончене виконання, добірність обробки
Відмінність рококо-зачіпає головним чином орнаментально-декоративну побудову предметів. Більш легкий, ніж бароко. Посилення китайського впливу.
Легковажний, поверхневих смак епохи диктується примхами фавориток короля
Рококо
-від франц. rococo- декоративний мотив у формі раковини. Стиль двора та аристократії – витончений, елегантний
Меблі
Асиметричні форми, зігнуті лінії. Зменшуються габарити, використовують тонку різьбу.
Архітектура та інтер’єр
Не підкреслюється маса стін. Дрібний орнамент.
Інтер’єри:дзеркала, позолота, ліпні візерунки, мініатюрні форми.Зароджується інтер’єр як цілісний ансамбль.
«Китайські» залив палацах.
Паперові шпалери в домівках..
Період існування:
60-ті роки 18 ст.-початок 19ст.
Сутність-наслідування античному мистецтву, дотримання суворих правил відтворення дійсності
Архітек-тура
Ордерна система-простота загального рішення мас, благородство пропорцій
Стримане використання скульптурно-декоративних прийомів. Чіткі композиційні межі статуй, пов’язаних з архітектурою
Одяг
Строгість і лаконічність
Інтер’єр
Прості форми та витримані декорації, світлі та неяскраві кольори.
Домінуючі мотиви-плетення, гротескні гірлянди, квіти жимолості
Меблі
Гармонічні пропорції. Прямі лінії. Ніжки звужувались до низу.В обробці-виявлення особливостей деревини, підкреслення природних кольорів. Предмети інтер’єру:
секретер, столики-консолі, комоди, кабінети, серванти.
5.9.Ампір
Період існування:
Перша третина 19ст. Виникає у Франції за часів Наполеона Характерна надмірна, холодна урочистість. Суворі монументальні форми.
Меблі
Червоні породи деревини. Використовували накладки з бронзи, позолоти. Декоративні мотиви-сфінкси, грифони, маски лева.
Інтер’єр
Спокій, симетрія, статичність, монументальність.
Джерела стилю
давньоримські та
давньоєгипетські мотиви
Ампір
-
Стиль Імперії
Останній стиль класичного напряму (стиль пізнього класицизму)
Архітектура
Прагнення до величних тріумфально-піднесених форм з елементами класичної архітектури-колони, карнизи, пілястри.
Використовувалась ордерна система.
Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2025) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав!Последнее добавление