Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Й етап — до створення рекламного тексту

М....................................70 мм

Перше і найважливіше відкриття в NLP: у досвіді людини немає нічого, окрім зорових образів (“картинок”), звуків і відчуттів. І у кожної людини є свій власний спосіб створення “карти” реальності: у картинках, звуках або відчуттях і відчуттях.

Нейролингвистическое програмування (NLP) в представленні інформації.

 

У кожного з нас є своє уявлення про реальність. І наше уявлення про світ, в якому ми живемо, значно відрізняється від самого світу, як географічна карта території відрізняється від самої території.

Реальний світ кожної людини фактично є тільки окремим випадком. Більш того, «карти» різних людей з приводу однієї і тієї ж «території» далеко не завжди співпадають.

Існують три типу сприйняття дійсності.

Перший тип – візуальний, зоровий. Людина візуального типа сприймає і організовує свій досвід і мислення в основному за допомогою зорових образів. У його лексиці представлені слова зорового ряду, це імена іменники, дієслова, говір і прикметники, які як би описують картину побаченого. Наприклад, ясне питання, туманна ідея, прозорий натяк, перспективна думка, це буде здорове виглядати або виглядати, колоритна фігура, вражаючий удар.

Другий тип – аудиальний, слуховий. Він представляє і описує мир в звукових образах. У лексиці це представлено таким чином: глухе питання, резонуюча думка, це звучить, оглушлива новина.

Третій тип – кинестетичний, тобто сприймаючий і оцінюючий світ перш за все за допомогою відчуттів і відчуттів. Природно, йому властива своя лексика: важке або легке питання, могутня ідея, жорсткий натяк, це відчуте або пережите, тиснуча фігура.

Уміння використовувати всі три системі при візуалізації інформації дуже важливо для підвищення ефективності її сприйняття.

Інформація, що викликає певні асоціативні зорові, слухові або кинестетичні (що фізично відчуваються) образи можуть у людини сформувати позитивне або негативне відношення до чого-небудь на рівні підсвідомості. Для цього необхідно правильно розподілити візуальні повідомлення на поверхні наочного продукту.

Так, візуальники частіше направляють свій погляд у верхню частину даної поверхні. Аудіальщики – посередині. Кінестетики, в основному, дивляться вниз. Дослідження показали, що половина чоловіків і приблизно 1/7 частина жінок відносяться до візуально-аудиальному типу сприйняття і переробки інформації. 2/3 жінки і близько 1/5 чоловіків – до визуально-кинестетичному. Решту людей відносять до аудиально-кінестетичного типу. Тому в чоловічій аудиторії більшість глядачів дивитимуться на верхню і середню частину наочного продукту, в жіночій – на верхню і нижню частині інформаційної поверхні.

Тому ясно, що і лексика текстів, поміщених у верхній частині наочного продукту повинна включати більше слів, що викликають зорові асоціації.

Тексти в середній частині листа повинні включати слова, направлені на створення звукових образів.

Тексти, розміщені в нижній частині листа, повинні викликати кинестетичні образи (відчуття і відчуття).

5. Психографіка рекламного тексту

Психологи встановили певні закономірності сприйняття рекламного тексту виключно залежно від його графічного виконання:

— при розробці макету важливо враховувати, що згин краде місце, спотворює ілюстрацію і текст;

— текст повинен привернути і обов'язково утримати увагу глядача, читача. Око автоматично відкидає суцільний довгий текст, не розбитий на абзаци, без шрифтових виділень і підзаголовків;

— необхідно використовувати шрифт, ніяк не менший того, що використовує дана газета для своїх нерекламних матеріалів. Насправді навіть шрифт, однаковий з газетним, дуже малий. Необхідно полегшити читачу читання реклами;

— текст, набраний заголовними і рядковими буквами, сприймається краще, ніж літерами однакового розміру;

— жирний шрифт викликає відчуття ваговитості, масивності, надійності товару, а тонкий підкреслює його витонченість, точність;

— корисно зберігати "спадкоємність" шрифтів і не використовувати більше трьох зображень;

— дуже важливим є питання розміру. На чийсь погляд ціла сторінка покажеться найкращим, що тільки можна придумати, але це не завжди так. Мета реклами — спонукати клієнта зробити покупку або скористатися послугою. Крім того, важливо мати і вигляду, що реклама не обов'язково повинна бути головною на сторінці. Вона всього лише повинна цікавити читача, потім створювати бажання, потім спонукати його зробити те, чого хоче рекламодавець. Часом ефективності реклами меншого розміру можна досягти дякуючи, наприклад, могутнішому і оригінальнішому краю;

— горизонтальні лінії букв викликають відчуття тяжкість, діагональна спонукають до руху;

— текст з обрамленням привертає пильнішу увагу, ніж без нього;

— текст, поміщений в квадрат або круг (стабільна симетрія), викликає відчуття упевненості;

— еліпс стимулює творчі пошуки;

— текст, обрамлений трикутником, поставленим на одну з його вершин, стимулює дію;

— вважається найбільш читабельним шрифт із зарубками і його краще всього використовувати для самого рекламного тексту, а не для заголовків;

— вважають, що самий читаний шрифт — 10—12 розміру через два інтервали;

— в колонці бажано використовувати не більше 40 знаків, в тексті з довшими строчками важче шукати почало наступного рядка. Крім того, це ускладнюється і згином сторінок;

— світлі і бліді елементи рекламного повідомлення краще до розміщувати у верхній, а темні і важкі (текстові блоки) — поміщати в нижній частині сторінки;

— якщо реклама за розмірами менше сторінки, то краще використовувати вертикальне розташування;

— при розробці дизайну використовувати:

§ діагоналі — для створення враження руху, потужності і швидкості;

§ вертикалі — для демонстрації переваги, величі і сили;

§ горизонталі — для створення відчуттів спокою і врівноваженості або солідності, надійності і респектабельності;

— корисно позначити природний "маршрут" погляду читача. Наприклад, з ілюстрації він повинен переходити на заголовок, особливо на переваги і (або) назву товару, потім вниз на рекламний текст, і, нарешті, на логотип або товарний знак;

— вважається, що найбільш ефективна реклама "в обріз" — на всю сторінку, включаючи поля. Якщо таке виконання утруднене, корисно зробити навколо реклами тонку рамку — вона додає роботі закінченість і допомагає взаємодії елементів;

— у рекламі "в обріз" текст не повинен підходити до самого краю сторінки: він може потрапити в згин або "відрізуватися". Між текстом і зовнішнім краєм необхідно залишити поля, хоча б 1 см;

— логотип краще розміщувати внизу у середині або внизу справа. Він повинен бути достатньо крупним, щоб його відмітили;

— корисно уникати в рекламних текстах:

§ заголовків, написаних розщеплений або заголовними буквами;

§ зворотного шрифту;

§ курсиву або декоративних типів шрифтів;

§ заголовків або тексту, нанесених поверх картинок;

§ дуже великої відстані між буквами і словами: все повинно бути компактно;

§ строго геометричного розташування елементів — це прискорює сприйняття, корисна легка асиметрія взаєморозташування елементів;

§ використання тексту, оточуючого зображення, — це різко знижує його читабельність, ліва межа тексту повинна бути рівною.

 

Для реалізації викладених вимог і рекомендацій треба знати співвідношення розмірів шрифту і інших образотворчих елементів і відстані, на якій вони можуть бути добре помітні і легкі для читання:

читаність рекомендований розмір відстані шрифту

1 м...................................... 7 мм

3 м.....................................15 мм

5 м.....................................25 мм

10 м....................................40 мм

Фахівці рекомендують використовувати наступні композиційно-графічні прийоми реклами.

Прийом "Результат". Він покликаний наочно показати на графіку результати, досягнуті фірмою-рекламодавцем. У цих цілях:

— у рекламному матеріалі товар показується у дії;

— показується характерна впізнанна деталь товару або послуги, що має у споживачів позитивний стереотип;

— результат показується по схемах порівняння: "Було — стало!", "У них — у Вас!", "Там, у конкурентів — тут, у нас!" Нерідко дається коротке і вагоме пояснення причин своїх переваг;

— використовується малоусвідомлюваний споживачем "ефект перенесення", коли, наприклад, дорогою або екологічно чистий фон проектується на об'єкти, що знаходяться на передньому плані.

Прийом "Підстановка споживача в нову позицію ":

зображається активний, переможний герой, або товар, або послуга, яким хочеться наслідувати, бути поряд, або, інакше кажучи, "приєднатися". Іноді для збільшення активності такий герой, або товар, або послуга в буквальному розумінні "виходять за рамки";

— споживач засобами графіки підставляється в позицію господаря, активного діяча;

— споживач ставиться в позицію "підключення" до вже початої, триваючої дії, або (у іншому варіанті) повинен зупинити його. Такий прийом добре працює при рекламі кремів, соків, соусів і т.п.;

— результат показується на фоні, що формує у споживача відповідний настрій. Це означає, що тональність фону неосознаваемо переноситься споживачем на рекламовані товари або послуги. Таке перенесення має місце, коли, наприклад, людина розглядає фотографію міста через шибку з краплями: виникає "дощовий настрій" у всієї панорами. Пляшка з екологічно чистою водою демонструється на тлі нескінченних крижаних торосів. Так рекламує свою продукцію, наприклад, фірма "Кока-кола". Дорога парфюмерія подається на тлі багато одягненої пані або в діловому інтер'єрі;

— будь-яка нормальна людина автоматично підставляється у вигідну психологічну позицію "господаря", "батька" в рекламних матеріалах, де присутні приручені людиною звіри, симпатичні пухнасті дитинчата тварин, дитина;

— споживач "підключається" або "приєднується", коли в рекламному матеріалі подана красива людина взагалі, але особливо — у виграшній ситуації і т.п.

6. Психотехнологія ілюстрації в рекламі

Особливо велику роль в рекламних повідомленнях грають ілюстрації, які повинні відповідати наступним вимогам:

— затримувати погляд читача і створювати певну зацікавленість в рекламованому продукті;

— візуально демонструвати перевагу товару, переважно показуючи його у дії або указуючи на результат застосування;

— краще використовувати одну крупну вражаючу ілюстрацію, чим декілька дрібних;

— в міру можливості краще віддавати перевагу фотографії, а не малюнкам. Фотографії більше привертають увагу і більше подобаються читачам, ніж малюнок. Це обумовлено, очевидно, тим, що вони точно передають образ товару: працює так званий ефект "достовірності уподібнення". Фотографії краще передають реальність, отже, викликають більше довіри. Проте не можна допускати того, щоб фотографія "зволікала" увагу читача від переваги товару. Не слід поєднувати в одній рекламі фотографії і малюнки.

7. Психологія слогану і заголовка рекламного тексту

Слоган — рекламний девіз. Призначення девізу — спонукати до дії, бо внутрішнє "Я" людини вимагає точних інструкцій. Призначення слогану в рекламному матеріалі — привернути увагу і спонукати до дії. Вважається, що кількість людей, які помічають слогани, в 4—5 разів більше кількості людей, які читають всю рекламу.

Слоган — найбільш сильнодіюча форма торгової пропозиції, хоча зовсім не кожен слоган така пропозиція містить.

Винаходивши рекламний девіз, треба прагнути до того, щоб він чітко задовольняв наступним вимогам:

— безумовна відповідність загальній рекламній темі;

— простота: старий слоган фірми "Ортекс" — "Ортекс" не чекає ринку, він його формує, роблячи ваші рублі вільно конвертованими сьогодні!". Новий слоган фірми (їх два) — "Ортекс: слово — справа!" і "Надійність і якість — наш стиль!";

— формулювання гасла для кращого запам'ятовування шляхом оригінальної гри слів;

— згадка в слогані назви фірми: "Пермавіа" — акції з вертикальним зльотом!"

Важливу роль в рекламному повідомленні грають заголовки. Рекламне повідомлення без заголовка — абсолютно неефективно. В середньому заголовок читають в п'ять разів частіше, ніж сам текст. Отже, поданий текст без згадки про товар в заголовку — 80% потенційних покупців реальними вже не стануть. Важливо враховувати, що заголовок — це часом може бути єдине, що споживач зуміє або встигне прочитати. Заголовок повинен вносити ясність в тлумачення споживачем реклами візуального образу продукту і доповнювати попередній портрет конкретною обіцянкою вигоди від його придбання. Заголовок — це як би міст між візуальним зображенням і текстовим змістом реклами.

Психологи запропонували ряд рекомендацій по правильному застосуванню заголовка. Він повинен задовольняти наступним вимогам:

— бути доцільно коротким. Заголовки завдовжки в десять і більш слів сприймаються гірше коротких;

— при нагоді вживати в лапках, в цьому випадку його дієвість зростає на 28%;

— містити в собі одночасно і вказівка на перевагу товару або послуги, і новину, збудження на цікавість;

— відповідати певному ринку, звертатися до певного виду споживачів;

— створювати особисту зацікавленість;

— відразу звертати увагу адресата на переваги продукту;

— направляти інтерес споживача на сам продукт, а не на творчу частину реклами;

— створювати умови для запам'ятовування назви продукту при збіглому перегортуванні сторінок носія реклами;

— бути продовженням зорового образу рекламованого продукту;

— привертати увагу цифрами в заголовках, особливо якщо вони мають відношення до ціни;

— привертати, використовуючи стиль новин, що говорять про нові методи використання старих продуктів.

Не слід розбивати заголовок на частини пропусками; без особливої необхідності краще не нахиляти заголовок; якщо заголовок не уміщається на одному рядку, не слід робити перенесення з середини пропозиції.

8. Психолінгвістіка рекламного тексту

В результаті численних досліджень рекламних текстів були виявлені типові помилки, що негативно впливають на сприйняття рекламного повідомлення.

Психологи пропонують ряд рекомендацій по психолінгвістичному вдосконаленню текстів для рекламних повідомлень в засобах масової інформації:

— спрощувати і відточувати думку. Висловлюватися просто і прямо. Використовувати повсякденні слова і короткі пропозиції. Їх сенс повинен зуміти схопити будь-яка людина. Уникати технічного і будь-якого іншого виду жаргону;

— повідомлення подавати захоплююче і з натхненням. Добре, якщо воно викликає цікавість, а ще краще — інтерес. Дуже важливо уникати довгих нудних переліків, а також екстравагантних тверджень;

— орієнтувати покупця на вигоди, які він може витягнути, купивши даний товар або послугу;

— висловлюватися ствердно і спонукально. Краще виключати пропозиції, оформлені в питальна формі і умовному нахилі: "Чом би Вам не зайти в наш магазин?". Натомість доречно пропозиція: "Познайомтеся з товарами нашого магазина прямо зараз";

— бути чесним, правдивим. Недостовірні твердження дуже скоро спростовуються практикою і тоді про повторні замовлення можна не мріяти;

— бути благопристойним. Спроби привернути увагу за допомогою пікантних ілюстрацій — справа не дуже практична. Коли їх використовують, то читач, глядач має право припускати, що в товарі або послузі мало привабливого і що така реклама — остання надія рекламодавця;

— використовувати слова і фрази, що народжують уявні образи;

— бути переконливим, повідомляючи читача, глядача, що він повинен робити, особливо в ситуаціях прямого продажу: коли і як завершити операцію купівлі-продажу. З психологічної точки зору це самий лоскітливий момент комерції: клієнт знаходиться в нестійкому стані вибору — відмовитися від покупки, відкласти ухвалення свого рішення, зробити покупку. Заклик купити повинен бути виражений могутньо і чітко і одночасно поєднуватися із стимулом до негайного здійснення дії.

Можна запропонувати варіанти;

— завжди повідомляти, куди йти читачу за покупкою або де можна одержати докладнішу інформацію;

— розбивати тексти на абзаци. Використовувати маркірований список. Виділяти почало кожного абзацу;

— застосовувати дієслова переважно в теперішньому часі;

— використовувати активну заставу, а не пасивний, який ослабляє ідею і утрудняє розуміння;

— пам'ятати про психологічне сприйняття тексту, як і усного повідомлення: запам'ятовуються початок і кінець тексту, перша і остання фраза;

— дуже важливо звертатися не в порожнечу, а до особи. Ось приклад поводжень з одним і тим же змістом:

§ "Економія 1 мільйон гривень!;

§ "Ми заощадимо Вам 1 мільйон гривень!;

§ "Знаєте, як вони заощадили 1 мільйон гривень?";

§ "Ще один спосіб заощадити 1 мільйон гривень ";

§ "Ви заощадите 1 мільйон гривень!";

- в розумних межах корисно використовувати недомовки для залучення уваги читача;

— візуальні і вербальні образи повинні бути взаимодоповнюючими і не суперечити один одному;

— текст або образи необхідно фокусувати тільки на одній позитивній характеристиці продукту щоб уникнути плутанини і поганого запам'ятовування марки продукту або його властивостей;

— важливо оптимізувати кількість елементів реклами — образів, шрифтів щоб уникнути перешкод сприйняттю потрібної інформації;

— фрази складнішої синтаксичної будови треба чергувати з простими пропозиціями (з 3—4 слів);

— в цілях залучення уваги споживача реклами до змісту повідомлення, спонуки його до самостійного мислення слід користуватися питальна формою (виключаючи питання, позбавлені конкретного змісту і недоречні питання);

— використовувати як засіб емоційної дії окличні і питально-окличні слова;

— корисно вдаватися до зіставлення протилежних думок. При цьому оцінка протилежних поглядів повинна слідувати за їх викладом, а не передувати йому. Всякий яскравий контраст порушує увагу і полегшує запам'ятовування. Формулювання протилежних думок (і взагалі висловлюваних думок) доцільно приводити по можливості у формі усних реплік, хоча б вигаданих, уявних, або коротких цитат;

! — в цілях залучення уваги корисно вдаватися до прийому передбачення заперечень, які можуть виникнути у користувачів реклами;

— сенс рекламного повідомлення повинен бути ширше, ніж опис товару або послуги: у цьому рекламна стратегія. Тоді жінки бачать, що косметичні фірми не стільки пропонують крем для освіження шкіри, скільки дають надію на красу і молодість, а чоловіки дізнаються, що пивовари, торгуючи пивом, не тільки поять, але і одаряють веселістю і безтурботністю;

— використовувати строгі, сильні іменники і дієслова;

— корисно дотримувати ритм і баланс тексту. Оповідання повинне йти плавно. Окремі пропозиції повинна об'єднувати ідея;

— ретельно вичитувати текст, не припускаючись орфографічної і пунктуацій помилки. Важливо уникати:

— прямих порівнянь з конкурентами і згадок їх імен. Інакше вони одержують рекламу, сплачену таким, що критикує. Цей ефект називають дією "доводу-вампіра";

— хвалькуватих заяв типу "Ми — номер 1!", як що не відносяться до інтересів споживача;

— нагромадження додаткових пропозицій, а також причетних і дієприслівникових оборотів. Дієприкметника краще замінювати особистими формами;

— віддієслівних іменників в тих випадках, коли можна досягти простішої конструкції за допомогою дієслова;

— відділення прикметників від іменників або займенників;

— пасивних оборотів в тих випадках, коли за допомогою дієслова дійсної застави можна побудувати фразу, ближчу до розмовної мови. Критично оцінювати вживання особистих форм і дієприкметника теперішнього часу пасивного стану;

— нагромадження іменників, поставлених в залежність одне від іншого, особливо в одній і тій же відмінковій формі або з одним і тим же приводом (найчастіше зустрічається нагромадження іменників в родовому відмінку). Нерідко такий дефект виникає через те, що уживається віддієслівний іменник замість дієслова ("виліковування", "складування", "транспортування");

— переліків, що виходять за межі трьох коротких пунктів. Надмірно обширний перелік робить фразу громіздкою за об'ємом, а синтаксичну конструкцію складної, важкої, що утрудняє розуміння і запам'ятовування змісту тексту;

— скупчення фраз з однаковою синтаксичною будовою;

— використання абстрактних іменників;

— вживання знаків, окликів, багатокрапки і тире;

— надмірних похвал рекламованого продукту. Старатися уникати також побитих фраз і прикметників чудового ступеня, кольористих епітетів, що затягали ("прекрасний каскад тканин", "невимовне захоплення господині");

— перенесення в рекламу стилю товарних накладних ("сир голландський", "чай індійський", "цвяхи покрівельні");

— безглуздих уточнень типу "дуже", "самий", "єдиний", "особливий" і т.п. Якщо рекламований товар дійсно унікальний, то слова "більш", "самий" і т.п. недоречні.

Щоб переконати цільовий ринок купити товар, слідує не тільки розібратися в розумових процесах, відчуттях і інтересах покупця, але і знати і користуватися звичною йому мовою.

 

9. Узагальнені рекомендації по складанню рекламних текстів

Психотехнолоїі створення рекламних текстів

Проаналізувати, які потоки інформації, людей або місця концентрації потенційних споживачів доцільно використовувати в даному випадку.

З'ясувати, які канали сприйняття споживачів необхідно підключити.

Встановити, які стереотипи (негативні, нейтральні, позитивні) є у потенційних споживачів по відношенню до передбачуваного носія реклами.

Визначити, як кількісний розподіл позитивних і негативних стереотипів для потенційних споживачів або для їх груп.

Вирішити, які основні 2—3 позитивних стереотипу будуть використані в даній рекламі.

Продумати, які основні негативні стереотипи необхідно скоректувати.

Зрозуміти, чому конкретно в цілях рекламодавця повинен здивуватися потенційний споживач.

Визначити, що саме повинен буде запам'ятати потенційний споживач рекламного повідомлення з нього. Розрахувати, яка кількість емоційно-смислових наголосів буде в рекламному повідомленні.

Вирішити, який тип композиції або, інакше, розподіли емоційно-смислових наголосів реклами вибрати. Перевірити, чи враховані при виборі типу композиції такі параметри, що впливають на нього, як періодичність виходу реклами, швидкість її сприйняття споживачем в певних умовах, канали сприйняття вибраного об'єкту носія рекламного повідомлення.

2-й етап — створення рекламного тексту

Перша рекомендація — не поспішати писати текст. По законах сприйняття і асоціацій перші рішення будуть швидше за все шаблонними, інерційними. Крім того, діє психомоторний ефект — раз виконавши м'язову роботу, записавши текст, потім від нього достатньо важко відмовитися.

Якщо непереборно тягне, корисно скинути психологічну напругу — записати варіант, що промайнув, на листку і відразу ж відкласти його подалі.

Лист найзручніше розділити вертикально навпіл. У лівій колонці виписуються всі розділи рекламного повідомлення. У правій —

накидаються ключові слова або схеми — варіанти рішенні по кожному розділу повідомлення. Корисно мати на увазі, що:

— запис у вигляді ключових слів або схеми дозволяє автору не фіксуватися на перших знайдених рішеннях;

— жінкам-рекламістам зручно узяти на себе роль "спокійної і розумної матері", а чоловікам — "спокійного, упевненого і собі батька", тоді рекламне повідомлення вийде спокійним і поважним по відношенню до його споживача;

— краще працювати на дуже вузьких смужках паперу, якщо рекламне повідомлення повинне бути свідомо лаконічним;

— щоб "зарядити підсвідомість", необхідно всю інформацію, що відноситься до даного рекламного повідомлення, знати, напам'ять.

Вільно комбінуючи ключові слова, зібрати 2—4 варіанти рекламного повідомлення.

Що робити, коли "матеріал не йде":

— відкласти його на якийсь час з тим, щоб пізніше повернутися до нього знов;

— змінити канал сприйняття і віддзеркалення інформації автора рекламного повідомлення. Так, наприклад, якщо "не йде текст", постаратися вирішувати задачу засобами графіки (і навпаки). Це не обов'язково буде означати, що знайдений варіант відразу піде в справу, проте зрушитися з місця допоможе;

— у розкутому стані надиктувати текст на магнітофон;

— зробити вольовий акт і примусити себе дати варіанти рішення по всіх розділах рекламного повідомлення;

— постаратися змінити свій психофізіологічний стан — послухати музику, проглянути підбірку вдалих рішень у області реклами, зробити масаж шиї і підсилити притоку крові до голови, виконати фізкультурні вправи. Мета проста — повернутися до рішення, що розробляється, в новому психофізіологічному стані;

— корисно поговорити з приводу вирішуваної задачі з розумним співбесідником, не обов'язково рекламістом;

— застосувати так звану "відстрочену реакцію", самонавіяння, настройку на роздум над проблемою при сприйнятті якого-небудь орієнтиру, що знаходиться в асоціативному зв'язку з фрагментом вирішуваної задачі, через декілька годин. Важливо тільки, щоб стан розробника рекламного повідомлення відрізнявся від того стану, в якому ставилася проблема;

— міняти вид діяльності при появі дратівливості або втоми.

3-й етап — після створення першого варіанту рекламного повідомлення.

Після створення першого варіанту або варіантів рекламного повідомлення рекламісту корисно відповісти на питання:

— яка довжина фраз?

— чи є ритм у вибраних фразах?

— яку психологічну позицію пропонує рекламне повідомлення потенційному споживачу?

— які поняття, абстракції варто поміняти на зрозумілі, зримі, чутні, відчутні, сприймані споживачем образи?

Нижче приведені узагальнені рекомендації по здійсненій психотехнологии рекламних повідомлень без зворотного зв'язку.

Суть продукту і його перевага повинні бути видно з першого погляду: в більшості випадків саме стільки часу, скільки потрібно для одного погляду, людина дивиться на рекламу.

Показати, як виглядає продукт, щоб його можна було дізнатися в магазині.

Упевнитися, що головним в рекламі є продукт і його застосування, а не творче виконання.

Перевага повинна бути унікальною або найбільш цінною, вагомою для споживача, особливо в порівнянні з достоїнствами продуктів-конкурентів.

Концентруватися на єдиній, наймогутнішій і важливій для цільового ринку "спокусі" продукту.

Переконатися, що реклама робить принадним саме рекламований конкретний товар, а не всі товари подібного роду.

Найбільша спокуса для індивідуального споживача — можливість заощадити гроші, час або зусилля, а для підприємств — збільшити прибуток або понизити витрати. Створювати ситуацію, яка мала на увазі б якусь історію, зрозумілу споживачам.

Волати до відчуттів і відчуттів. Уникати чорного або злого гумору. Стежити за відповідністю:

— візуального образу реклами перевазі товару;

— іміджу товару цільовому ринку;

— розташування елементів реклами товару і його перевазі;

— сенсу і тону рекламного тексту продукту і цільовому ринку. Загальна тема рекламної кампанії повинна бути єдиною і послідовною, проте з присутністю цікавих варіацій на тему.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Деякі особливості гіпнотичного підходу | Психологія колірних поєднань
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-11; Просмотров: 671; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.118 сек.