КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Німецька класична філософія
НІМЕЦЬКА КЛАСИЧНА ФІЛОСОФІЯ ФІЛОСОФІЯ НОВОГО ЧАСУ
Класична німецька філософія зробила величезний внесок у розвиток діалектики і методології, онтології та гносеології; дослідила радикальні для світогляду і долі людської культури проблеми і співвідношення «мікрокосмосу» людської особистості, зокрема її моральної складової, з суспільними нормами моралі, між ними і пізнавальними можливостями людини; між пізнавальними і волевими, діяльними можливостями людини і суспільства: між об'єктивними законами історії і діяльністю різних суб'єктів історичного поступу - людини, народів, їх цінностей в різні епохи; між людиною з її неповторністю і суспільством у перспективі подолання релігійних ілюзій, що деформують їх сутність. ї найвидатнішими представниками були Іммануїл Кант, Готліб Фіхте, Фрідріх Вільгельм Шеллінг, Георг Вільгельм Фрідріх Гегель, Людвіг Андреас Фейєрбах. І. Кант ставив питання: як можливі в математиці, природознавстві, філософії теоретичні положення, що мають всезагальне і необхідне значення. Апріорне, тобто всезагальне і необхідне в нашому знанні, вживається, за І. Кантом, лише для синтезу чуттєвих даних. Апріорними формами чуттєвості, стверджує І. Кант, є простір і час, а апріорними категоріями розсудку — дванадцять категорій, які входять у чотири групи (кількість, якість, відношення, модальність). І. Кант визнавав поступальний розвиток суспільства. Ідея суспільного устрою відображала зміст буржуазно-демократичних перетворень, про які мріяла німецька буржуазія. Гармонія між людською дією і винагородою можлива лише в потойбічному житті людей, існування якого, за Кантом, не можна довести, але яке є необхідним постулатом моральної свідомості. Державу І. Кант розглядає як необхідне вираження колективної волі громадян, а розвиток держави — як поступову реалізацію принципу загального блага. Громадянські, буржуазно-демократичні свободи також є апріорними визначеннями людської сутності, що реалізуються в процесі розвитку суспільства шляхом подолання протиріч між існуючим і належним. Видатним представником німецької класичної філософії є Гегель. Мислення, за Г. Гегелем, — є не суб'єктивна, людська діяльність, а незалежна від людини об'єктивна сутність, першооснова, першоджерело всього, що існує: природи, людини, всесвітньої і історії. Прагнучи послідовно провести принцип тотожності буття і мислення, Гегель розглядає мислення ("абсолютну ідею") як процес пізнання, що безперервно розвивається від одного ступеня до другого, більш вищого. Тобто, абсолютне мислення є не тільки початком, а й змістом, що розвивається, всього існуючого. Вищим ступенем розвитку "абсолютної ідеї є "абсолютний дух" — людство, людська історія. Основними складовими філософії Гегеля є логіка, філософія природи і філософія духу. Раціональним зерном гегелівського вчення є його діалектика, хоча вона ідеалістична. Важливими моментами тут є геніальні здогадки про взаємозв'язок, рух, розвиток явищ, про протиріччя як джерело руху, розвитку, про перетворення кількісних змін в якісні, про природу теоретичного мислення та логічних форм категорій, через які воно здійснюється, та ін. Важливими є його ідеї відносно розуміння найбільш загальних законів розвитку природи, суспільства та пізнання, особливо, відносно теорії пізнання і логіки.
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ 1. Для філософії Нового часу характерні: А. емпіризм та раціоналізм Б. антропоцентризм та гуманізм В. космоцентризм та діалектика
2. Емпіризм – це науковий напрямок, який стверджує, що джерелом пізнання є: А. чуттєвий досвід Б. розмова діяльність В. світогляд
3. Хто заклав основи емпіризму: А. Декарт Б. Бекон В. Платон
4. Раціоналізм - це науковий напрямок, який стверджує, що джерелом пізнання є: А. чуттєвий досвід Б. розмова діяльність В. світогляд
5. Хто заклав основи раціоналізму? А. Декарт Б. Бекон В. Платон
6. Що вивчає гносеологія: А. питання пізнання Б. питання цінностей В. питання буття
7. Основні світоглядні питання: «Що я зможу знати?». «Що я повинен робити?». «На що я можу сподіватися?». «Що таке людина?»-сформулював: А. Гоббс Б. Кант В. Фіхте
8. Якого твердження притримувалися раціоналісти? А. світ це комплекс моїх відчуттів Б. я думаю, одже, існую В. світ є витвором Бога
9. Засновник психоаналітичної філософії: А. Фройд Б. Ніцше В. Конт
10. Філософії Нового часу притаманна: А. орієнтація на природу як новий образ реальності і на науку; Б. усвідомлення місця філософії у суспільстві; В. спроба системного підходу до філософії.
Дата добавления: 2014-10-15; Просмотров: 1050; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |