КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Археологічна примітка
Ісус Навин поставив скинію в Шіло (Іс.Нав. XVIII, 1). Щороку Ізраїль приходив у Шіло приносити жертви (1 Цар. І,3). Давид переніс скинію до Єрусалиму бл. 1000р. до Р.Х. (2 Цар. VI,15). Єремія (VII, 12-15) бл. 600 р. до Р.Х. вже згадує Шіло як знищене місто. З вище наведених історичних фактів виходить, що Шіло було важливим містом від часів Ісуса Навина до Давида, а опісля було знищене, покинуте і перестало існувати. Датська археологічна експедиція в 1922-31рр. знайшла в розкопках Шіло черепки, датовані 1200-1050 рр. до Р.Х. і ніяких ознак більш давнього чи пізнішого поселення в цьому місці аж до 300-х рр. до Р.Х. Таким чином, розкопки підтверджують розповідь Біблії.
Запитання до теми: Продовженням описання якого періоду розпочинається 1 кн. Царств? Що нам відомо про діяльність первосвящеників протягом усього періоду суддів? Охарактеризуйте правління Ілія та релігійно-суспільне становище Ізраїля в цей час. Яке значення і протягом якого періоду часу в житті Ізраїля відігрівало м. Шіло?
Рекомендована література: Троицкий И. Религиозное и государственное состояние евреев во время судей. –СПб., 1886. 4.5 Пророча пісня – молитва Анни. Її месіанський зміст (1 Цар. ІІ, 1-10) У своїй молитві праведна Анна дякує Богові за виконання її благань про дітородження. Провідна думка молитви: Господь – єдина істинна втіха і захист усіх смиренних, таких, що покладають на Нього надію людей, а також суворий і праведний суддя усім гордим і злим, що зухвало покладають надію лише на свої власні сили. Молитва Анни є старозавітнім прообразом Пісні Богородиці: “Величає душа моя Господа… що зглянувся Він на покору Своєї раби, ось бо від нині ублажатимуть мене всі роди… Він могутніх скидає з престолів, підіймає покірливих, наповнює голодних добром, а багатих пускає ні з чим…’’ (Лк.І,46–55). Близкість за змістом обох пісень пояснюється тим, що старозавітня Церква сприймала молитву праведної Анни як пророчий гімн і використовувала її під час богослужіння. В пророчій пісні Анни обіцяне Богом “ сім’я жони ” (Бут. ІІІ, 15), Спаситель світу називається Помазаником, Месією (ІІ,10). Християнські екзегети залишили тлумачення на деякі важливі месіанські місця пісні Анни. Бл. Феодорит у словах “ неплідна сімох породила, а многодітна знесиліла” (ІІ,5) вбачає предзнаменування щедрих і багатих плодів Церкви Христової, тому що число сім символізує повноту. Бл. Феодорит вказує на слова “ У небі Господь загримить, і розсудить Він кінці землі” (ІІ,10), як на пророцтво про друге пришестя Владики Христа і Страшний Суд. Бл. Єроним: “… вознесе ріг Помазаника Свого (ІІ,10), – ці слова означають велич Царства Христового”. Духовна глибина цього старозавітнього пророцтва стала причиною того, що Пісня праведної Анни була покладена в основу 3-ї пісні канонів на всенічному бдінні Православної Церкви. В каноні на свято Богоявлення читаємо: “Неплодная прежде и страдавшая безчадием, радуйся ныне, Христова Церковь; ибо водою и Духом у тебя родились сыны …” На Різдво Христове: “… Христу Богу возопиим, вознесый рог нам, свят еси Господь…” і ще: “Крепость даяй царем нашим Господь, и рог помазаных Своих возносяй, от Девы”. Рекомендована література: Св. Иоанн Златоуст. Пять слов об Анне // Избранные творения. Беседы на книгу Бытия в 2-х тт. – М., 1993.
Дата добавления: 2014-10-15; Просмотров: 390; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |