Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

What is meant by ‘S.W.O.T.’?




What is ‘place’?

What is ‘promotion’?

What is ‘price’?

What is ‘a product’?

What is ‘the marketing mix’?

The marketing mix consists of ‘the four Ps’: providing the customer with the right p ………… at the right p …………., presented in the most attractive way (p ………….) and available in the easiest way (p …………).

A product is not just an assembled set of components: it is something customers buy to s ………… a need they feel they have. The i ……….. and the d …………. of the product are as important as its specification.

The product must be priced so that it c ……….. effectively with r ………… product in the same market.

The product is presented to customers through advertising (e.g. TV c ……….., r ……………, n …………, p ……………), packaging (e.g. design, l ……….., m …………), publicity, P.R.(……………) and personal selling.

Your product must be available to customers through the most cost-effective channels of d ……….. A consumer product must be offered to e ……….. in suitable retail o ………, or available on h …………. or by m …………..

A firm must be aware of its s ……….. and w ………. and the o ………….. and t ………….. it faces in the market place.

Exercise XII. Complete the list, with the help of dictionary if necessary:

Verb noun (agent) noun(concept)
a) provide provider provision
b) debit ………. ………..
c) supply ………. ………..
d) manage ………. ………..
e) ……… ………. Sale
f) pay late ………. ……….
g) compete ………. ………..
h) credit creditor ………
i) ………. producer product

 

Exercise XIII. Study some English proverbs and explain them:

1. He works best who knows his trade.

2. His money burns a hole in his pocket.

3. If a man deceives me once, shame on him; if he deceives me twice, shame on me.

4. If the mountain won’t come to Mahomet, Mahomet must go to the mountain.

5. If there were no clouds, we should not enjoy the sun.

 

 

Supplementary Information

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-25; Просмотров: 787; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.