Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

УРОК № 11




Перескажите текст, используя ключевые слова.

12. Грамматический тест. Переведите предложения на английский язык, используя оборот There is/are…:

1.В этом аэропорту находится туристский информационный центр.

2.В вашем туристском информационном центре есть какие-нибудь брошюры или каталоги о путешествиях в страны Азии? – Нет, здесь их нет. Здесь есть только буклеты о путешествиях в Европу.

3.В этом туристском информационном центре есть необходимая информация о турфирмах Хабаровска, достопримечательностях, погоде, транспорте, магазинах и центрах отдыха.

4.Сколько музеев у вас в городе? – В нашем городе много музеев, но краеведческий и художественный - самые популярные из них.

5.А что это у вас на стеллажах? – Это бесплатные буклеты и карты для туристов. – А расписание поездов там есть? – Нет.

6. В вашем туристском информационном центре есть сотрудники, владеющие английским языком? – Да, есть один.

7.Среди турфирм нашего города только несколько сетевых турагентств, все остальные независимые.

8. Здесь есть только одно туристическое полномочное агентство, работающее на Новую Зеландию.

9. Ни в одной туристической фирме нашего города нет профессиональных гидов-переводчиков.

10. У вас есть чартерные рейсы на Таиланд? – Нет, у нас нет, обратитесь в Пегас Туристик.

 

ТЕМА 4: ТОРГОВЫЕ ТОЧКИ СБЫТА ТУРИСТИЧЕСКОЙ ПРОДУКЦИИ

1.Ответьте на вопросы:

1. What kind of companies aretourist information offices?

2. Where are tourist information offices located?

3. What kinds of advises do tourist information office clerks give?

4. What else do they do?

5. Why do tourist information office clerks fluently speak foreign languages?

6. What kinds of reference books for travelers are there in tourist information offices?

7. Is there such office in Khabarovsk?

8. Is it necessary to have tourist information offices in every Russian city?

9. Is it difficult to create a tourist information office?

10.Would you like to work in a tourist information office? Why?

2.Ключевые слова: to branch out, outlet, car hire company, department store, factory, plant, site, employee, to provide, offer, price, in person, to work on computer, to do paperwork, to book, to issue tickets, to give receipt, to keep in touch with, up-to-day, word of mouth;

3. Подберите пару, подходящую по смыслу к следующим словам:

to branch out ________________________________________________

to provide ___________________________________________________

to work on computer ___________________________________________

to do paperwork _______________________________________________

to book_______________________________________________________

to issue tickets _________________________________________________

to give receipt _________________________________________________

to keep in touch ________________________________________________

4.Составьте предложение с фразой ” (by) word of mouth ”.

__________________________________________________________________

5.Прочтите и переведите текст:

TOURIST OUTLETS

Many travel companies branch out and have a lot of outlets (dealers) within the city, a region, a country or throughout the world. There are outlets of travel agencies, car hire companies, coaching companies.

There are travel agency outlets in hotels, airports, railway stations, big department stores, at large factories and plants, and office sites.

If a travel company has got an outlet at a factory or in an office building, it serves employees of these companies.

Outlets provide the same services and prices as the travel company which they represent.

There is usually one clerk at a sale outlet. He or she does all the work.

 

 

This person answers the calls, meets customers in person, works on the computer, and does paperwork. This clerk makes bookings, sells and issues tickets, collects money, and gives receipts. The clerk keeps in touch with the head office and knows all up-to-date information on tours and tickets.

Clerks of the outlets work with individuals and groups of population. Sometimes they look for clients among relatives, friends, colleagues, on the recommendation of familiar people, in public places, at home, etc., transferring the information about their tours by word of mouth.

This job is not easy so tourist companies train and test their dealers in special courses. The clerks of outlets must know a foreign language; have oratory skills, to be reliable, honest and responsible because they represent their companies.

Outlets and travel agencies are the main channels to distribute tour packets of tour operators.

6.Ответьте на вопросы:

1.Why do tourist companies open their own outlets in different places?

2.Where are they usually located?

3.What kinds of services do they promote?

4. What is the main price politics of these outlets?

5.How many clerks can work in the outlet?

6.What are daily duties of clerks working in the outlets?

7.Why do they look for clients by different ways?

8. What professional skills must the clerks of travel agency outlets have? Why?

9. Where do they study to work with clients?

10. What function in the tourism business do travel agency outlets fulfill?

 

7. Продолжите предложения:

●The outlets of travel companies are usually not only located within the city but__

__________________________________________________________________

●In the city one can find travel agency outlets in ___________________________

__________________________________________________________________

● The stuff of a travel agency outlet consists of ____________________________

● The clerk of such outlets works with ___________________________________

●The clerk of an outlet must know ______________________________________

● To sell more tourist services a clerk of a travel agency outlet ________________

__________________________________________________________________

● If any person wants to work in a travel agency outlet he must be ____________

__________________________________________________________________

● The main channels to distribute tour packets of tour operators are ___________

__________________________________________________________________

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-16; Просмотров: 526; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.016 сек.