Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Dialogue 1




Exercise 3

Exercise 2

Exercise 1

HOLDING INSTRUCTIONS IN THE HOLDING PATTERN

 

Study the following words:

certain [sE:tn] определенный
congestion [kEn7d3estSn] скопление
decision [di7si3n] решение
description [di7skripSn] описание
detailed [7di:teild] подробный
facility [fE7siliti] оборудование
fix [fiks] контрольный пункт
fuel [fjuEl] топливо, горючее
leg [leg] отрезок между двумя разворотами
observed [Ob7zE:vd] наблюдаемый
orbit [O:bit] вираж, сделать вираж
pattern [pXtn] схема
present [7preznt] данный, текущий
published [7pVbliSt] опубликованный
remain [ri7mein] оставаться
revised [ri7vaizd] пересмотренный, новый
track [trXk] линия пути

 

Study the following phraseologies:

Fly direct to BW. Hold over BW, FL 160, inbound track 002, right hand pattern, outbound time 1 minute. Разрешено следовать прямо на ВW. Ждите над BW, ЭП 160, курс 002 пра-вые развороты, время на удалении 1 минута.
Expected approach time 53. Предполагаемое время захода на посадку 53 мин.
Expect further clearance at 25. Ожидайте дальнейшее разрешение в 25.
Revised expected approach time 48. Пересмотренное предполагаемое время подхода 48 мин.
Expect 10 minutes’ delay due traffic (congestion). Ожидайте 10-минутную задержку из-за (скопления) бортов.

 

REMEMBER: Normally a holding procedure should be published. However, when the pilot requires a detailed description of the holding procedure based on facility, certain phraseology should be used in the following order: - Fix, - Level, - Inbound track, - Right or left turns, - Time of leg if necessary.

 

a) Listen to the dialogues and write down the data:

1) APP: KLM 127. Maintain altitude 6000ft to TW and hold as published. Report TW.

ACFT: Maintaining altitude 6000ft. Will report TW. Hold as published. KLM 127.

ACFT: KLM 127, (at) TW at altitude 6000ft.

APP: KLM 127. Expect delay for 10 minutes.

2) ACFT: Newtown Approach, Alitalia 549.

APP: Alitalia 549, Newtown Approach, go ahead.

ACFT: Alitalia 549, LD at 18 FL 140, information Delta.

APP: Alitalia 549. Descend to altitude 6000ft to LD. Hold at LD. Inbound track 040, right hand pattern, outbound time 1 minute, expected approach time 53.

ACFT: Leaving FL 140 for altitude 6000ft. Hold at LD at altitude 6000ft, inbound track 040, right-hand pattern, outbound time 1 min, Alitalia 549.

APP: Alitalia 549. Revised expected approach time 48.

ACFT: Roger, Alitalia 549.

3) APP: AB-TGN. Hold over INGUR, right orbit at present level. Expect 10 minute delay.

ACFT: Hold over INGUR at height 600 m, orbit right. AB-TGN.

b) Listen to the dialogue again and repeat the controller’s words.

MINI-TESTS (p. 209, 4.2)

Listen to the dialogues and answer the questions:

1) What is the callsign of the aircraft?

a) Air France 218; b) Air France 345;

c) Air France 435; d) Air France 154.

2) What flight level is the aircraft maintaining?

a) FL 160; b) 120;

c) FL 110; d) FL 200.

3) What ATIS did the pilot acknowledge?

a) Delta; b) Mike;

c) Tango; d) Foxtrot.

4) Why can’t the controller permit descent?

a) due weather; b) due cloud;

c) due traffic; d) due fog.

5) What is the inbound track in the holding pattern?

a) 348; b) 318;

c) 240; d) 148.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-28; Просмотров: 452; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.