Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Вправи, спрямовані як на формування уяви, так i на вмiння володiти своїм тiлом




Вправи

ПЛАН

ЛАБОРАТОРНЕ ЗАНЯТТЯ № 5.

 

ТЕМА: Основи мімічної і пантомімічної виразності

АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ: організація навчально-виховного процесу залежить від розвитку в учителя умінь користуватися невербальними засобами педагогічної взаємодії. Тому дана тема бачиться актуальною

 

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

знати – роль невербальних засобів у спілкуванні, недоліки початкуючих учителів;

уміти – аналізувати власні засоби невербального спілкування, використовувати вправи з розвитку доцільного вираження свого відношення за допомогою невербальних засобів спілкування.

 

1. Роль невербальних засобів у спілкуванні.

2. Вимоги до міміки і пантоміміки педагога. Недоліки початкуючих учителів і шляхи їх усунення.

3. Вправи з розвитку уміння педагога доцільно виражати своє відношення при допомозі невербальних засобів спілкування.

ЛІТЕРАТУРА

 

1. Волкова Н. П. Педагогіка. – К.: Академія, 2001. – Р. 5.3.

2. Елканов С. Б. Основы профессионального самовоспитания будущего учителя. – М.: Просвещение, 1989. – С. 56-72.

3. Дерябо С., Ясвин В. Гроссмейстер общения. – М.: Смысл, 2000. – Гл. 3.

4. Основы педагогического мастерства / за ред. И. А.Зязюна. – М.: Просвещение, 1989. – С.101-107.

5. Педагогічна майстерність / за ред. І. А.Зязюна. – К.: Вища школа,1997. – С.52-66.

6. Радченко И. П. НОТ учителя. – М.: Просвещение,1989. – С. 90-93.

7. Станиславский К. С. Работа актера над собой. – М., 1985. – Р.УІ.

8. Томан І. Мистецтво говорити. – К.: Політвидав України, 1986. – С. 51-55, 97-101.

9. Цзен Н. В., Пахомов Ю. В. Психо-технические игры в спорте. – М.: Физкультура и спорт, 1985. – Гл. V.

10. Щербань П. М. Навчально-педагогічні ігри. – К.: Вища школа, 1993. – 120 с.

 

ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

I. ОБГОВОРЕННЯ ОСНОВНИХ ТЕОРЕТИЧНИХ ПОЛОЖЕНЬ ПО ТЕМІ, ПОДАНИХ У ПЛАНІ З ОДНОЧАСНОЮ ПЕРЕВІРКОЮ ЗАВДАНЬ ДЛЯ САМОПІДГОТОВКИ.

 

II. ІНСТРУКТАЖ ПЕРЕД САМОСТІЙНОЮ І ПРАКТИЧНОЮ РОБОТОЮ СТУДЕНТІВ

Самостійна робота студентів складається з трьох блоків. Перший блок – це відповіді на тести; другий блок – заповнення картки для самостійної роботи; третій – пророблення вправ з розвиту уміння педагога доцільно виражати своє відношення за допомогою невербальних засобів спілкування.

 

III. САМОСТІЙНЕ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ СТУДЕНТАМИ

 

ТЕСТ

Просимо вiдповiсти за допомогою слiв «так» – «нi».

ОЧI - дзеркало душi. Мова очей досить складна. Як ви вважаєте

1). Дiаметр зрачка збiльшується не тiльки тому, що збiльшилася сила свiтлового потоку, але i при наявностi пiдвищеного iнтересу до того чи iншого об'єкта (наприклад, прояв радостi, переляку). ТАК - НI

2). Зацiкавленiсть Вами iншою людиною виявляється не тiльки у направленостi на Вас погляду, але й часом, який був витрачений на цей погляд. ТАК - НI.

3). В очi не дивляться не тiльки тi люди, в яких совiсть не чиста, але й тi, якi невпевненi в собi, не вмiють спiлкуватися ТАК - НI.

4). Вiдкривання повiк має 25-ти ступеневу градацiю (вiд прижмурювання до повного розкриття очей) i залежить не тiльки вiд вiдношення до Вас, але й вiд фiзiологiчних особливостей. ТАК - НI.

5). Слова i мiмiчний вираз, жести збiгаються у значенi свого прояву. ТАК - НI.

 

ТЕСТ

ПОСТУРОЛОГIЯ - наука про пози. Потрiбну вiдповiдь пiдкреслiть.

1). Як ви важаєте, якщо учень повернутий до вас лицем, трохи розвiвши руки в сторону, до вас долонями, то вiн

а) дружньо настроєний;

б) ображений;

в) здивований.

2). Якщо в учня руки складенi на грудях, голова спущена i повернута в сторону протилежну вiд вас - це означає, що вiн

а) почуває себе винним;

б) йому не хочеться з вами говорити;

в) вiн думає про своє.

3). Якщо учень стоїть навпроти вас чи iншого учня - руки в боки, нога виставлена вперед, це означає, що

а) у нього велика радiсть;

б) вiн хоче сваритися i навiть битися;

в) вiн ображений.

 

Правильнi вiдповiдi: 1а, 2а, 3б.

 


КАРТКА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

 

До вербальних засобів спілкування належить:
До невербальних засобів спілкування належить:
Роль невербальних засобів у спілкуванні полягає в…
Вимоги до міміки і пантоміміки педагога. Недоліки початкуючих учителів і шляхи їх усунення.

 

IV. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ

 

1. Вправи з розвитку уміння педагога доцільно виражати своє відношення за допомогою невербальних засобів спілкування.

2. За допомогою міміки та пантоміміки змоделювати внутрішній монолог.

 

Поняття кiнестезiя включає у себе культуру руху: умiння розслабитися чи, навпаки, напружити необхiднi м'язи; володiння своїм органiзмом (мiмiкою, пантомiмiкою, жестами).

Справа в тому, що фiзична незграбнiсть (млявiсть, рiзкiсть рухiв, неповороткiсть) можуть викликати вiдразу у дiтей, негативнi емоцiї, вiдштовхнути їх, знижуючи тим самим ефект педагогiчної дiї. Актуальними для педагога є слова К. Станiславського, хоча вiн писав про акторiв: "Нехай згинуть назавжди зi сцени пустi акторськi очi, нерухоме обличчя, глухi голоси, мова без iнтонацiї, корявi тiла iз закостенiлими спинними хребтами i шиєю, iз дерев'яними руками, кистями пальцiв, ногами, в яких не переливаються рухи, жахлива хода i манери» (К. С. Станіславський).

Сюди входять такi вправи: 1. Вправи на м'язеву мобiлiзацiю. 2. Вправи на володiння своїм органiзмом.

Умiти мобiлiзувати свою мускулатуру - одне з найважливiших умiнь, якi характеризують рівень педагогiчної майстерностi вчителя. Це робочий стан тiла, готовнiсть перебороти перешкоди, якi ще не виникли, але якi ось ось виникнуть.

Особливе значення мобiлiзацiя має i перед початком педагогiчної взаємодiї. Наприклад, перед тим, як увiйти в клас, почати урок. Вона допомагає вчителевi займати активну, iнiцiативну позицiю.

Мускульна мобiлiзацiя випереджує мову. Заходячи в клас, учитель знає, що увага дiтей зосереджена на ньому. Тому вiн своїм виглядом прагне прогнозувати енергiю, готовнiсть i бажання повiдомляти класовi дещо важливе. I дуже погано, якщо його вхiд у клас видає його збентеженiсть, нерiшучiсть чи байдужiсть.

1. Вправи на виявлення зажатостi м'язiв. Зiгнiть i напружте вказiвний палець руки, перевiрте, як розподiляється м'язова енергiя, куди йде напруга (у сусiднi пальцi, у кистi, у лiкоть, у шию, чи напружена друга рука); постарайтеся забрати зайву напругу - палець тримайте напруженим, але звiльнiть шию, потiм плече, потiм лiкоть, щоб рука рухалася вiльно, а палець залишався напруженим.

2. Вправи на розслаблення i поступову зажатiсть всiєї мускулатури: на рахунок до 10 розслабте всi м'язи (вiд голови до кiнчикiв пальцiв нiг), а потiм напружте їх. Рахунок може бути мимовiльним i змiнним.

 

М'язеву релаксацiю проводимо таким чином:

а) розслаблення м'язiв обличчя складається з таких вправ:

1) напружте м'язи чола - розслабте. Зафiксуйте цей стан.

2) уявiть, що ви дивитися на яскраве сонце - очi примруженi - розслабте їх. Зафiксуйте цей стан.

3) надуйте щоки повiтрям - розслабтеся. Зафiксуйте цей стан.

б) напружте м'язи рук. Уявiть, що ви дуже сильнi - розслабте. Зафiксуйте даний стан.

в) свiдомо втягнiть у себе живiт - напружте м'язи - розслабте. Зафiксуйте цей стан.

г) сильно напружте ноги - розслабте. Зафiксуйте даний стан.

3. Затримання i зняття напруги. Затиснути (напружити) м'язи верхньої частини тiла, затримати зажим, ослабити: на команду "один" - зажим, на команду "два" - розслаблення; звiльнити все тiло i затиснути тiльки одну групу м'язiв; змiнити затиснену групу (наприклад, ноги: права -лiва, потiм шия, голова, пальцiвсе це по черзi).

1. "Чудеса технiки". Завдання: уявiть, що ви знаходитеся виставцi досягнень "Побутова технiка". Але виставка не проста, а чарiвна, тобто всi експонати невидимi. Ви повиннi за допомогою мiмiки i пантомiмiки зобразити цi експонати i їх дiю.

2. "День народження". Уявiть, що у вашої колеги з групи день народження. За допомогою мiмiки i пантомiмiки ви повиннi її привiтати.

3. "Я - iнструмент". Уявiть себе музикальним iнструментом i за допомогою мiмiки i пантомiмiки зобразiть його.

4. "Пори року". Уявiть любиму пору року. Вiдчуйте її. Визначте найбiльш iстотну ознаку її. За допомогою мiмiки i пантомiмiки зобразiть.

5. "Синтезiя". Вибирається ведучий, якому повiдомляють, що пiд час його вiдсутностi група вибере один iз чотирьох кольорiв (червоний, синiй, жовтий, зелений). Пiсля того, як колiр вибраний, ведучий вертається i учасники по черзi демонструють йому рух тiла, який за їхнiми вiдчуттями виражає задуманий колiр.

1V. ОБГОВОРЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИКОНАННЯ РОБОТИ, ЇХ ОЦІНЮ-ВАННЯ.

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 

2. КОНТРОЛЬНО-ОЦІННИЙ КОМПОНЕНТ МОДУЛЬНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ КУРСУ “ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ”

 

2.1. Рівень засвоєння знань студентів на сучасному етапі повинен відповідати освітньому галузевому стандарту вищої освіти (Спеціальність 6.0101 „Початкове навчання”. Напрям підготовки 0101 „Педагогічна освіта”) з предмету „Основи педагогічної майстерності”. Поряд із виховною, розвиваючою та освітньою функціями контроль знань виконує і діагностичну функцію, яка знаходить своє вираження в якості вимірювання рівня учіння та засвоєння студентами знань і сформованості у них професійно-педагогічних умінь та навичок.

„Контроль успішності студентів здійснюється у формі поточного, модульного та підсумкового контролю.

Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних, семінарських, лабораторних та індивідуальних занять і має за мету перевірку рівня підготовки студентів до виконання конкретної роботи та забезпечення зворотного зв’язку між викладачем та студентами у процесі навчання...

Для поточного контролю успішності студентів використовується десятибальна шкала оцінювання.” [9, 19].

„Модульний контроль є невід’ємною складовою КМСОНП. Основна його мета – підвищення якості освіти за рахунок створення умов для систематичної роботи студента протягом семестру та надання можливості вивчення і контролю засвоєння теоретичного і практичного матеріалу навчальних дисциплін окремими частинами (модулями)...

Для модульного контролю успішності студентів використовується десятибальна шкала оцінювання.” [9, 19 ].

Підсумковий контроль проводиться з метою оцінки результатів навчання на завершальних етапах...

Підсумкова оцінка засвоєння навчального матеріалу дисципліни визначається без проведення семестрового екзамену (заліку) як інтегрована оцінка засвоєння всіх змістових модулів з врахуванням „вагових” коефіцієнтів, тобто

 

x1k1 + x2k2 + …+ xnkn

Підсумкова оцінка = –––––––––––––––––––––,

k1 + k2 +…+kn

де х - оцінка і -го модуля, к - кількість годин, виділених на і -й модуль.

Одержаний результат заокруглюється до цілого числа (наприклад, 7.01–7.49 – 7 балів; 7.50–7.99 – 8 балів).” [9, 19]

Для визначення результатів засвоєння знань з дисципліни “Основи педагогічної майстерності” в умовах застосування модульної системи навчання використовуємо рейтингову систему оцінювання.

Рейтинг студентів – це індивідуальний числовий показник інтегрованої оцінки його успішності у навчанні.

2.2. Рейтинговий показник враховує три рівні активності студентів: репродуктивний, частково-пошуковий (конструктивний), творчий.

Репродуктивний рівень – 5 - 6 бали – студент отримує у випадку відтворення матеріалу, взятого з лекції, з підручника.

Конструктивний рівень (частково-пошуковий)– 7 – 8 балів – студент отримує у тому випадку, коли, відтворюючи матеріал, поданий у лекції чи підручнику, використовує додаткову літературу, робить спробу аналізувати, прогнозувати навчально-виховну діяльність учителів, розв’язує педагогічні ситуації за аналогією.

Творчий рівень – 9 – 10 балів – студент, крім відтворення матеріалу з лекції і підручника, уміє творчо підійти до відповіді, використовує педагогічний досвід учителів-новаторів, власний досвід, уміє моделювати, прогнозувати хід педагогічної ситуації, навчально-виховний процес.

2.3. При незнані та невміні відповісти на запитання, від загальної кількості віднімається від -1 до –4 балів.

2.4. Рейтинговий показник оцінювання знань студентів при розв’язуванні педагогічних ситуацій також враховує три рівня активності студентів: репродуктивний, конструктивний, творчий.

Репродуктивний рівень – 1 бал – студент отримує у випадку традиційного вирішення педагогічних ситуацій, використовуючи алгоритм (опорну схему) подану у Практичному занятті № 5.

Конструктивний рівень – 2 бали – студент отримує у випадку, коли може запропонувати декілька розв’язків педагогічних ситуацій з детальним аналізом використаних у ній педагогічних категорій.

Творчий рівень – 3 бали – студент отримує у випадку, коли може запропонувати окрім традиційних рішень педагогічної ситуації – нестандартні, уміє прогнозувати подальший хід навчально-виховного процесу, а також обґрунтувати використання педагогічних понять.

2.5. На кожного студента заводиться рейтинг-лист (контроль систематичної та активної роботи студента), в якому фіксуються бали.

Варто відзначити, що графа “відвідування лекції” не включається в рейтинговий підрахунок балів, а виноситься як допуск до екзамену. (Таблиця 1)


ТАБЛИЦЯ 1

Контроль систематичної та активної роботи

студента _________групи

Прізвище, ім’я

 

Контроль систематичної та активної роботи Модульний контроль
Змістовий модуль 1 Змістовий модуль 2 3містовий модуль 3  
Види контролю               Всього         Всього       Всього Разом
1. Відвідування лекцій                                    
2. Усні відповіді по домашніх завданнях                                    
Доповнення, робота з додатковою літературою. Самостійне опрацювання (11 тем)                                    
4. Участь у ППТ                                    
5. Проектування. моделювання, конструювання педагогічних ситуацій Організація і участь у діловій та рольовій ігрі                                    
6. Відвідування і обговорення уроків                                    
7. ККЗ                                    

 

2.6. Оцінювання ККЗ відбувається за такими критеріями:

Кожне завдання ККЗ включає 6 окремих питань (завдань) і оцінюється такою максимальною кількістю балів:

1. Тестове завдання –1 бал;

2. Тестове завдання – 1бал;

3. Відповідь на запитання – 3 бали;

4. Відповідь на запитання – 3 бали;

5. Проектування, моделювання, конструювання педагогічної ситуації – 2 бали.

Максимальна оцінка за всі питання (завдання) – 10 балів.

Оцінка “відмінно” виставляється за кількість балів від 9 до 10 балів;

Оцінка “добре” виставляється за кількість балів від 7до 8 балів;

Оцінка “задовільно” виставляється за кількість балів від 5 до 6 балів;

Оцінка “незадовільно” виставляється за кількість балів, менше 5 балів.

За правильну педагогічно обґрунтовану відповідь з необхідним поясненням виставляється вказана біля завдання максимальна кількість балів.

За допущення незначних помилок знімається до 5 % від вказаної біля завдання кількості балів.

За значні помилки, але при загально вірному підході до поставленого завдання знімається 40 % від максимальної кількості балів до нього.

За принципово невірний розв’язок з грубими помилками знімається до 100 % і дане завдання оцінюється “незадовільно”.

2.7. У кожній академічній групі вводяться спеціальні листки з фіксацією поточного оцінювання, а також визначається рейтинг студентів.

ТАБЛИЦЯ 2

 

Прізвище, ім’я, по батькові Штрафні бали на заняттях Кількість балів за модулями Бали за відпрацювання пропущених занять Сумарна кількість балів Рейтинг
М1 М2 М3
                 

 


ТАБЛИЦЯ 3

 

М 1, Прізвище та ініціали студентів Форми роботи                      
1. Відвідування лекцій                      
2. Усні відповіді по домашніх завданнях                      
3. Доповнення, робота з додатковою літературою. Самостійне опрацювання (11 тем)                      
4. Участь у ППТ                      
5. Проектування. моделювання, конструювання педагогічних ситуацій Організація і участь у діловій та рольовій грі                      
6. Відвідування і обговорення уроків                      
7. ККЗ                      
8. Відпрацювання лекційних занять                      
9. Відпрацювання практичних занять                      
10. Відпрацювання лабораторних занять                      

 

Встановлюється таке співвідношення між шкалою оцінок ECTS, університетською шкалою, національною шкалою оцінювання і бальним накопиченням:

 


ТАБЛИЦЯ 4

Оцінка ECTS Визначення Університетська шкала Національна шкала
A Відмінно 10, 9 відмінно відмінно
B Дуже добре добре добре
C Добре добре
D Задовільно задовільно задовільно
E Достатньо задовільно
FX Умовно незадовільно 4, 3 незадовільно з можливим повторним складанням незадовільно
F Безумовно незадовільно 2, 1 незадовільно з обов’язковим повторним курсом

Пояснення оцінок ECTS:

A «Відмінно» – теоретичний зміст курсу засвоєний повністю, без прогалин, необхідні практичні навики роботи з засвоєним матеріалом сформовані, всі передбачені програмою навчання завдання виконані, якість їх виконання оцінена кількістю балів, близькою до максимального.

B «Дуже добре» – теоретичний зміст курсу засвоєний повністю, без прогалин, необхідні практичні навики роботи з засвоєним матеріалом в основному сформовані, всі передбачені програмою навчання завдання виконані, якість виконання більшості з них оцінена кількістю балів, близькою до максимального.

C «Добре» – теоретичний зміст курсу засвоєний повністю, без прогалин, деякі практичні навики роботи з засвоєним матеріалом в основному сформовані, всі передбачені програмою навчання завдання виконані, якість виконання більшості з них оцінена кількістю балів, близькою до максимального.

D «Задовільно» – теоретичний зміст курсу засвоєний частково, але прогалини не мають суттєвого характеру, необхідні практичні навики роботи з засвоєним матеріалом в основному сформовані, більшість передбачених програмою навчання завдань виконані, деякі з виконаних завдань, можливо містять помилки.

E «Достатньо» – теоретичний зміст курсу засвоєний частково, деякі практичні навики роботи не сформовані, багато з передбачених програмою навчання завдань не виконані, або якість виконання деяких з них оцінені кількістю балів, близькою до мінімального.

FX «Умовно незадовільно»– теоретичний зміст курсу засвоєний частково, необхідні практичні навики роботи не сформовані, більшість передбачених програмою навчання завдань не виконані, або якість їх виконання оцінені кількістю балів, близькою до мінімального. При додатковій самостійній роботі над матеріалом курсу можливе підвищення якості виконання навчальних завдань.

F «Безумовно незадовільно» – теоретичний зміст курсу не засвоєний, необхідні практичні навики роботи не сформовані, усі виконані завдання містять грубі помилки, додаткова самостійна робота над матеріалом не приведе до будь-якого значимого підвищення якості виконання навчальних завдань. [9, 16-17]

2.8. Оцінювання самостійної роботи студентів відбувається за трьома рівнями складності:

1. Репродуктивний рівень – перевіряється рівень сформованості вмінь підбирати бібліографію до даної теми, складати анотації, добирати цитати, міркування видатних педагогів, письменників, із народної творчості.

2. Частково-пошуковий рівень - перевіряється рівень написання рефератів і повідомлень; розв’язування педагогічних задач.

3. Творчий: перевіряється рівень сформованості уміння підбирати, проектувати і моделювати педагогічні ситуації.

 

 


ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

 

1. Абрамян В. Ц. Театральна педагогіка. – К.: Лібра, 1996. – Р.1.

1. Андриади И. П. Основы педагогического майстерства. – М.: АСADEMA, 1999.

2. Булатова О. С. Педагогический артистизм. – М.: Академия, 2001.

3. Волкова Н. П. Педагогіка. – К.: Академія, 2001.

4. Основы педагогического мастерства / за ред. И. А. Зязюна – М.: Просвещение, 1989.

5. Педагогічна майстерність / за ред. І. А. Зязюна. – К.: Вища школа, 1997.

6. Педагогічна майстерність / за ред. І. А. Зязюна. – К.: Вища школа. – 2004.

7. Педагогічна творчість і майстерність: хрестоматія / укл. Н. В. Гузій. – К.: ІЗМН, 2000.

8. Положення про кредитно-модульну систему організації навчального процесу у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника / розробники Б.В.Василишин, В.М.Чобанюк, Г.П. Гой. – Івано-Франківськ: Видавничо-дизайнерський відділ Центру інформаційних технологій, 2005. – 24 с. –– С. 15-19.

9. Сластенин В. А., Исаев И. Ф., Мищенко А. И., Шиянов Е. Н. Педагогика. – М.: Школа-Пресс, 2000.

10. Ягупов В. В. Педагогіка. – К.: Либідь, 2002.

 


ЗМІСТ

Вступ................................... 1. Зміст та організація модульного навчання у курсі «Основи педагогічної майстерності»............................... 1.1 Навчально-методичний план модульного вивчення дисципліни «Основи педагогічної майстерності»................... 1.2. Змістові модулі з дисципліни «Основи педагогічної майстерності».............. 1.3. Структурно-логічні схеми лекцій Лекція 1-2. Сутність професійної майстерності.................................. Лекція 3. Професійне самовиховання майбутніх учителів початкових класів......... Лекція 4. Способи організації навчально-виховного процесу в початковій школі.... Лекція 5. Стиль педагогічного спілкування Лекція 6. Педагогічний такт і майстерність учителя................................ Лекція 7. Авторитет учителя............. Лекція 8. Педагогічна ситуація і педагогічна задача.............................. Лекція 9. Педагогіка як практична режисура.................................... Лекція 10. Педагогічна техніка і технологія Лекція 11. Педагогічна творчість учителя в навчальльно-виховному процесі.......... Лекція 12. Організація творчого середовища в навчально-виховному процесі........ 1.4. Практичні та лабораторні заняття Практичне заняття № 1. Зміст педагогічної майстерності............................ Практичне заняття № 2. Шляхи розвитку педагогічної майстерності. Самовиховання і його значення........................... Практичне заняття № 3. Загальні основи організації цілісного навчально-виховного процесу................................. Практичне заняття № 4. Педагогічне спілкування і його функції. Стилі спілкування вчителів початкових класів................. Практичне заняття № 5. Проблема педагогічного співобітництва у практичній педагогіці..................................... Практичне заняття № 6. Педагогічний такт учителя................................. Практичне заняття № 7. Педагогічна майстерність і ав-торитет учителя............... Практичне заняття № 8 Педагогіка як практична режисура. Педагогічна техніка як прийом організації поведінки вчителя початкових класів. Артистицизм учителя........... Практичне заняття № 9-10. Педагогічна творчість учителя....................... Практичне заняття № 11. Організація співтворчої виховної роботи в початкових класах. Лабораторне заняття № 1.Особливості організації навчально виховного процесу в початковій школі........................... Лабораторне заняття № 2. Увага й спостережливість вчителя початкових класів...... Лабораторне заняття № 3. Уява вчителя.... Лабораторне заняття № 4. Основи техніки мови. Дихання. Голос. Дикція............. Лабораторне заняття № 5. Основи мімічної і пантомімічної виразності................   3. Контрольно-оцінний компонент модульної технології курсу «Основи педагогічної майстерності».................... Використана література.................  




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 1505; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.015 сек.