Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Практична Робота 2




ПРАКТИЧНА РОБОТА 1

Тема Робота в середовищі програмування. Запуск програм на виконання.

 

Мета Ознайомитись з середовищем програмування Турбо Паскаль. Навчитись вводити, редагувати, компілювати, запускати на виконання програми та переглядати результати виконання програми.

Хід роботи

 

  1. Запустіть інтегроване середовище Turbo Pascal.
    1.1. Двічі клацніть на ярлику, що знаходиться на робочому столі.
  2. Ознайомтесь з вікном текстового редактора.
    1.1. Закрийте спочатку інформаційне вікно, клацнувши ОК.
    1.2. Перепишіть в зошит: а) пункти меню; б)призначення окремих клавіш.
  3. Наберіть текст програми (даної вчителем).
  4. Виконайте компіляцію програми.
    1.1. Натисніть клавіші Alt+F9.
    1.2. Якщо у програмі помилок не було, то з’явиться вікно з результатами компіляції, яке треба закрити, клацнувши будь-яку клавішу, і перейти до виконання пункту 5.
    1.3. Якщо у програмі є помилка, то треба її виправити і знову натиснути Alt+F9. (Повторювати так до появи вікна з результатами компіляції, яке треба закрити, клацнувши будь-яку клавішу, і перейти до виконання пункту 5).
  5. Запустіть програму на виконання.
    1.1.. Натисніть клавіші Ctrl+F9.
  6. Перегляньте результати виконання програми.
    1.1. Натисніть клавіші Alt+F5.
    1.2. Запишіть результат в зошит.
  7. Поверніться назад в режим редагування.
    1.1. Натисніть будь-яку клавішу.
  8. Збережіть налагоджену програму у вигляді файла з розширенням pas
    1.1. Виконайте команди Файл-Save або клацніть F2.
    1.2. Введіть ім’я файла: rob_1_... (замість крапок першу букву прізвища) і клацніть ОК.
  9. Вийдіть з інтегрованого середовища Turbo Pascal.
    1.1. Натисніть клавіші Alt+X.
  10. Запустіть інтегроване середовище Turbo Pascal і закрийте інформаційне вікно.
  11. Відкрийте записану вами програму.
    1.1. Виконайте команди Файл-Open або клацніть F3.
    1.2. Клацніть на назві потрібного файла.
    1.3. Клацніть Open.
  12. Запишіть програму в зошит.
  13. Вийдіть з інтегрованого середовища Turbo Pascal.
Program rob_1_m; Const a=15; b=8; var r: integer; begin r:=a+b; writeln(‘r=’,r) end.   Program rob_2_m; Const a=15; b=8; var r: integer; begin r:=a-b; writeln(‘r=’,r) end.   Program rob_3_m; Const a=15; b=8; var r: integer; begin r:=a*b; writeln(‘r=’,r) end.   Program rob_4_m; Const a=15; b=8; var r: integer; begin r:=a-b; writeln(‘r=’,r) end.   Program rob_5_m; Const a=15; b=8; var r: integer; begin r:=a+b; writeln(‘r=’,r) end.   Program rob_6_m; Const a=15; b=8; var r: integer; begin r:=a+b; writeln(‘r=’,r) end.     Program rob_7_m; Const a=15; b=8; var r: integer; begin r:=a*b; writeln(‘r=’,r) end.   Program rob_8_m; Const a=15; b=8; var r: integer; begin r:=a+b; writeln(‘r=’,r) end.   Program rob_9_m; Const a=15; b=8; var r: integer; begin r:=a-b; writeln(‘r=’,r) end.  

Тема Створення і реалізація програм на введення та виведення даних.

 

Мета Навчитись створювати та реалізовувати програми на введення та виведення даних.

 

Теоретичні відомості

  1. Робота проводиться в програмній оболонці АЛГО.
  2. Для перемикання розкладки клавіатури використовується комбінація правих та лівих клавіш Ctrl+Shift.
  3. Для запуску програми на виконання використовується кнопка Виконати на панелі інструментів або клавіша F9 або з меню пункт Виконати.
  4. Введення даних в програму після запуску на виконання проводиться за допомогою клавіші Enter.
  5. Набір тексту програми виконуйте з використанням шаблонів – пункт Шаблони з рядка меню вікна.
  6. До простих типів у Паскалі відносяться: real, integer, Boolean, char.
  7. Програма починається з службового слова program, а виконувана частина вміщується між службовими словами begin і end. (шаблони-описи-Program NoName;Begin end.).
  8. після цього ідуть розділи опису:
    const – констант(шаблони-описи-const=),
    type – користувацьких типів даних(шаблони-описи-type=),
    var – змінних (шаблони-описи-var:).
  9. Опис типів змінних виконувати так: шаблони-типи- клацнути потрібний тип.
  10. Для виведення інформації використовують команди write чи writeln (шаблони-Введення/Виведення- write() чи writeln()).
  11. Для введення даних використовують команди read чи readln (шаблони-Введення/Виведення-read() чи readln()).
  12. Необхідно пам’ятати:

· між змінною і виразом повинна бути команда присвоювання (:=)

· математична формула не повинна містити пропусків

· кількість відкритих і закритих дужок повинна бути однакова

· аргументи функцій беруться в дужки.

 

Хід роботи

 

  1. Скласти програму розв’язування задачі: Обчислити значення за формулою(свій варіант).

  2. Набрати програму в середовищі АЛГО.

  3. Виконати програму при вказаних значеннях змінних.

  4. Записати результати виконання з екрана в зошит.

  5. Скласти діалогову програму(свій варіант).

  6. Набрати діалогову програму в середовищі АЛГО.

  7. Виконати її та показати результат виконання вчителю.

 

Домашнє завдання

  1. Підготуватись до практичної роботи №3. Тема”Створення і реалізація лінійних програм”.

1.1. Переписати в зошит для практичних робіт інструкцію до роботи №3.
1.2. Повторити структуру програми та правила її написання.
1.3. Повторити команди мови програмування Паскаль.
1.4. Повторити правила створення формул у Паскалі.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 435; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.