Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

СРС №5. Аналіз творів сучасного мистецтва




Тема 4. Основні інтерпретаційні стратегії сучасного мистецтвознавства

«Зовнішній» та «внутрішній» мистецькі простори. Бачення та текстуальність: проблема взаємовідносин поміж візуальними та вербальними практиками. «Поле комунікацій» візуального мистецтва.

Сучасний художній об’єкт як текст. Інформація і повідомлення. Змістовність Інтерпретація мистецьких творів як кінцевий результат роботи з твором. Змістовність та сенсовість класичних творів та об’єктів сучасного мистецтва Семіотика мистецтва: автор, текст, рецепція. Проблема унікальності «художнього твору». Меміотична інтерпретація феномену копії. «Візуальне безсвідоме». Проблеми «масового сприйняття», профанного – елітного у візуальній культурі xx в. Опозиція елітного та профанного як спосіб існування сучасного мистецтва.

Образно-стилістичний аналіз та практика інтерпретації класичних творів та об’єктів сучасного мистецтва.Історія бачення сенсів в «історії мистетцва». Мови опису змістовних сенсів. Фігура спостерігача (глядач – спостерігач), її характеристики. Метафори бачення. Техніки аналізу – візуальні метафори в сучасному мистецькому тексті. Нарративний аналіз. Співвіднесення візуального та вербального у творах. Феміністична критика історії і теорії мистецтва: «жінка в мистецтві» та «жіноче мистецтво».

Під час вивчення матеріалу теми слід скласти конспект, звернувши особливу увагу на проблему, поставлену в завданні №5 для самостійної роботи студента-заочника:

1. «Образотворчість» та «візуальність»: синоніми чи пара протилежностей?

2. Художній твір як текст. «Відкритий твір» та його інтерпретації.

3. Аналіз об’єкту (на вибір).

 

Рекомендована література:

1. Базилева И. Сможет ли современное искусство стать современным? // http://xz.gif.ru/numbers/64/bazileva/

2. Бахтин М. К методологи гуманитарных наук // Бахтин М. Эстетика словес-ного творчества / Сост. С. Бочаров; Прим. С. Аверинцева и С. Бочарова. – М.: Искусство, 1979. – С. 361 – 374.

3. Бел М., Брайсен Н. Семиотика и искусствознание // Вопросы искусствознания. М.,1996. № 12. Главы: Контекст. Отправители. Получатели. Нарратология. История и статус значения.

4. Буррио Н. Современное искусство и репрезентация // http://xz.gif.ru/numbers/55/13/#1

5. В’ячеславова О. Жити в просторі, відкритому до неба: Поетика композиції Олександра Коденка // Образотворче мистецтво. – 2003. – № 3. – С. 38 – 40.

6. Великанов А. Если ты такой актуальный, то почему такой неадекватный? / http://xz.gif.ru/numbers/55/5/

7. Вышеславский Г. Современное искусство = «актуальное» искусство? // Terra incognita – 2001. – № 9. – С. 3.

8. Гадамер Г.-Г. Онемение картины // Гадамер Г.-Г. Актуальность прекрасного. – М.: Искусство, 1991. – С. 177-187.

9. Громов Е. Творческий метод: фантом или реальность? // Советское искусствознание: Методологические проблемы. – М.: Наука, 1994. – С. 137 – 156.

10. Диденко В. Философия и идейно-содержательные структуры в живописи // Теоретические проблемы художественно-эстетической деятельности: Сб. ст.\ МГУ им. М. Ломоносова\ Под ред. А. Оганова. – М.: Изд. МГУ, 1982. – С. 14 - 21.

11. Коваль О. К методологи изучения лингвосемиотической и культурной специфики концептосферы «искусства\искусствознание» // Традицій та новації у вищій архітектурно-художній освіті. – 2008. – № 1-3. – С. 40 – 43.

12. Левашов В. Критерий качества художественного произведения // http://xz.gif.ru/numbers/55/2/

13. Лотман Ю. Структура художественного текста // Лотман Ю. Об искусстве. – СПб: «Искусство СПБ», 2005. – С 14 – 286.

14. Лотман Ю. Текст в тексте // Лотман Ю. Статьи по семиотики искусства. – СПб: Академический проект, 2002. – 58 - 78.

15. Лотман Ю.М. О метаязыке типологических описаний культуры // Лотман Ю.М. Избранные статьи: В 3-х т. Таллин, 1992. Т.1. С. 386 - 392.

16. Майкут П. Монстр у Лабіринті: Феноменологічний погляд на естетику та онтологію кіберпростору // // Візуальне мистецтво 80-х – 90-х у культурному мистецтві ХХ ст..: Матеріали міжнародної конференції. – К., 1999. – С. 19 – 21.

17. Мархайчук Н. Нефігуративні твори як «відкритий твір» (на прикладі концепції ненаративності) // Вісник ХДАДМ: Зб. наук. пр.– Х.: ХДАДМ, 2005. – № 1. – С. 101 – 107.

18. Осмоловский А. Отличное от хорошего // http://xz.gif.ru/numbers/55/6/

19. Петрова О. “Алфавит” Анатолия Криволапа // Зеркало недели. – 2000. – № 39.

20. Подорога В. Выражение и смысл // http://yanko.lib.ru/books/philosoph/podoroga=vur_i_smusl=ann.htm

21. Подорога В. Произведение и качество // http://xz.gif.ru/numbers/55/7/

22. Пригов Дмитрий А. Где ты, где ты, матушка-современность! // http://xz.gif.ru/numbers/64/prigov/

23. Раппапорт А. “Верёвки” Кабакова: Опыт интерпретации концептуалистского ассамбляжа // Советское искусствознание. Вып. 26: Сб. ст/ Ред. В. Полевой. – М.: Советский художник, 1990. – С. 32 – 61.

24. Савчук В. Режим актуальности. – СПб: Издательство СПб Унив., 2004. – 280 с.

25. Сальников В. Технологии и измерения качества в изобразительном искусстве // http://xz.gif.ru/numbers/55/23/

26. Соколов Б. Все присутствует в чистоте [опыт анализа] // Метафизические исследования. Вып 15. Искусство II: Альманах. – СПб., 2000. – С. 17 – 38.

27. Степанов Ю. Пространство и миры // Философия языка в границах и вне границ. – Х.: Око, 1994. – Т. 2. – С. 17 –18.

28. Степанов Ю. Язык и метод. – М.: Языки русской культуры, 1998. – 457 с.

29. Что современного в современном искусстве? // http://xz.gif.ru/numbers/64/intro/

30. Эко У. Открытое произведение: Форма и неопределенность в современной поэтике. – СПб.: Академический проект, 2004. – 384 с.

31. Якобсон Р. Язык и бессознательное / Пер. с англ., фр.; ред. пер. – Ф. Успенський. – М.: Гнозис, 1996. – 248 с.

 

запитання для самоконтролю

 

Контрольна робота

Контрольна робота є однією з форм контролю якості засвоєних знань у їх сукупності студента заочної форми навчання. Вона виявляє рівень навичок самостійної роботи з літературою, аналізу мистецької доби, окремої пам’ятки тощо. Протягом семестру передбачено виконання двох контрольних робіт.

Перша контрольна робота із загальною назвою «Філософське підґрунтя класичного авангардизму» має бути виконаною в реферативному жанрі. Її завдання – ознайомлення з першоджерелами.

Оформлення роботи має бути виконаним на належному рівні за встановленим зразком. Загальний обсяг реферативної роботи має досягати 0,5 др. арк. (близько 12 – 15 сторінок тексту, формат А4). Робота має містити розгорнутий план, основну частину, ґрунтовний список використаної літератури з поділом на джерела, довідникову та критичну літературу та чітко структуровані висновки.

Тема роботи обирається за останньою цифрою залікової книжки або за узгодженням з лектором. Здача роботи відбувається відповідно поставлених кафедрою термінів, але не пізніше як за тиждень до початку сесії.

Приблизні теми контрольної роботи № 1

1. Г. Вельфлін: концепція «формалізму».

2. Г. Гегель та його філософія мистецтва.

3. Ф. Ніцше: філософія «надлюдського» в парадигмі авангардизму.

4. А. Шопенгауер: ідеї стосовно нового мистецтва («Світ як воля та уява».)

5. А. Бергсон: інтуїтивне як засіб осягнення істинного.

6. З. Фройд: роль ідеї «безсвідомого» в еволюції мистецтва ХХ ст.

7. Х. Ортега-і-Гасет: дегуманізація та елітарність мистецтва.

8. М. Бердяєв: мистецтво модернізму як Нове мистецтво.

9. С. К’єркегор: подолання раціонального.

10. Філософія Ніщо (східна філософія та мистецтво Заходу).

Друга контрольна робота має бути виконаною в жанрі есе, що дозволяє студенту бути вільними у принципі побудови роботи, виборі ілюстративного матеріалу, ключових концепцій. Результатом має стати не реферат на задану тему, а самостійний текст обсягом 8-10 сторінок з власними висновками та судженнями. Обов’язковою умовою є аналіз однієї обраної мистецької пам’ятки, якій слід приділите не менше, ніж одну четверть обсягу контрольної роботи.

Оформлення роботи має бути виконаним на належному рівні за встановленим зразком. Загальний обсяг есе має бути не меншим за 0,25 др. арк. (від 5 сторінок тексту на форматі А4). Творча робота має містити план, список джерел та використаної літератури, висновки та ілюстративний матеріал.

Тема роботи обирається за останньою цифрою залікової книжки або за узгодженням з лектором. Здача роботи відбувається відповідно поставлених кафедрою термінів, але не пізніше як за тиждень до початку сесії.

Приблизні теми контрольної роботи № 2

1. «Візуальні мистецтва»: термінологічний та методологічний аспекти

2. «Сучасність» як визначальна дефініція теорії сучасного візуального мистецтва

3. «Актуальність» сучасного мистецтва: теоретичний аспект

4. Мистецтво «класичне» та «некласичне»: грані перетину

5. Дихотомія «прекрасне-потворне» в постмодернізмі

Після перевірки кожної з контрольних робіт екзаменатор приймає рішення щодо форми їх захисту. Зазвичай захист контрольних робіт відбувається під час семестрових або екзаменаційних консультацій (відповідно до навчального плану). Результат захисту впливає на загальну семестрову оцінку.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 649; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.023 сек.