Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

ЗМ 3. Лекція




Використання текстового процесору для створення та редагування таблиць.

Анкетні чи статистичні дані, дані виробничого характеру тощо часто варто наводити у вигляді таблиць.

Таблиці призначені для наочного подання інформації. Елементами таблиці є клітинки (синон.: комірки, чарунки), рядки, стовпці, рамки (межі) і дані, які є в клітинках.

Таблицю створюють засобами пункту Таблиця основного меню. Є три способи створення таблиці за допомогою таких команд:

· Вставити таблицю;

· Нарисувати таблицю;

· Перетворити текст в таблицю.

Розглянемо перший спосіб. Унаслідок виконання команди Вставити таблицю отримаємо діалогове вікно, де треба задати кількість стовпців і рядків майбутньої таблиці. Після натискання на кнопку ОК порожня таблиця розташується в документі там, де був курсор. Вводять у таблицю дані. Якщо рамки таблиці мають вигляд крапок, то таблиця нерозграфлена (такі рамки під час виведення на папір не відображаються). Щоб відобразити всі рамки чи лише деякі, таблицю виділяють і застосовують команду Межі і заливка з пункту Формат.

Другий спосіб. Після виконання команди Нарисувати таблицю, з'явиться панель інструментів Таблиці і межі. Курсор миші набуде вигляду олівця. На цій панелі вибирають тип лінії, її товщину, колір тощо. Розмістивши курсор-олівець у документі, рисують структуру таблиці: спочатку зовнішній прямокутник, а пізніше — усі потрібні лінії. Клацнувши двічі в клітинці, можна вводити дані. Щоб продовжити рисування, треба клацнути на кнопці з зображенням олівця, а щоб витерти нарисоване — вибрати гумку.

Третій спосіб є дуже зручний: спочатку треба ввести дані, не задумуючись над виглядом таблиці. Між даними обов'язково треба набирати розділювач — символ, якого немає в даних, наприклад, пропуск, Tab, кому, крапку чи інше. Введений текст виділяють і застосовують команду Перетворити текст у таблицю з пункту меню Таблиця. Отримаємо діалогове вікно, де потрібно правильно зазначити, який був використаний розділювач. Наприклад, якщо розділювачом була кома, то вмикають опцію інше і вводять кому у відповідне текстове поле.

Розглянемо основні дії, визначені над таблицею та її елементами.

Щоб увести дані в клітинку, треба спочатку клацнути у ній мишею.

Щоб переміщатися по таблиці, натискають на клавіші Tab (вперед), Shift+Tab (назад) чи на клавіші зі стрілками.

Щоб змінити розміри клітинок, їх межі (краще на лінійці) перетягують за допомогою миші. Для цього вказівник миші наводять на межу і коли його вигляд зміниться, виконують перетягування.

Можна вставляти чи вилучати рядки і стовпці.

Клітинки можна об'єднати, виділивши їх і застосувавши команду Об'єднати чи натиснувши на відповідну кнопку на панелі інструментів.

Дані в клітинках (чи у всій таблиці) вирівнюють вертикально до верхньої чи нижньої межі, середини, а також, як звичайно, горизонтально: до лівого краю, правого, центру за допомогою команд Формат => Абзац чи кнопок панелі Таблиці і межі.

Вигляд таблиці можна змінити засобами команди Межі і Заливка з пункту Формат основного меню. У відповідному діалоговому вікні є три закладки: Межі, Сторінка і Заливка, які дають змогу зробити таке:

· вибрати тип рамки, тип, ширину і колір ліній, забрати окремі лінії;

· сторінку з таблицею взяти в рамку-рисунок;

· клітинки затінити чи залити їх кольором і прикрасити деяким узором.

Якщо таблиця містить числову інформацію про діяльність фірм, рекламу тощо, то її дані можна оформити також у вигляді діаграми. Щоб вставити відповідну до таблиці діаграму у текстовий документ, її треба виділити (всю або частину) і виконати послідовність команд Вставити => Рисунок => Діаграма. Через деякий час (що залежить від швидкодії вашого комп'ютера) на екрані з'явиться таблиця в форматі Excel, а також відповідна діаграма (стовпчикового типу). У цей момент ще можна робити зміни в таблиці — діаграма змінюватиметься автоматично. Тип діаграми можна змінити за допомогою команди Тип діаграми з контекстного меню діаграми або однойменної кнопки на панелі інструментів. А можна нічого не змінювати, закрити вікно таблиці і клацнути на чистому полі десь у документі. Через мить стовпчикова діаграма буде там. Тепер можна змінити розміри діаграми чи її розташування, повернути об'ємну діаграму тощо.

Діаграма — це об'єкт, який активізують (вибирають, виділяють) клацанням мишею один раз у його межах. Якщо двічі клацнути, отримаємо доступ до всіх елементів діаграми. Активний елемент буде оточений маркерами (чорними прямокутниками), перетягуючи які можна змінювати розміри об'єкта. Повертати стовпчикову діаграму можна методом перетягування маркера, що позначає кут області побудови діаграми. Перемістити діаграму можна, якщо вказівник миші набуває над нею хрестоподібного вигляду зі стрілками — тепер можна натиснути на ліву клавішу і перетягнути об'єкт на нове місце. Якщо діаграму звичайним способом перемістити не вдається, то її спочатку потрібно помістити в кадр командою Вставити => Кадр. Щоб переміщати таблиці, їх потрібно створювати в середині кадру.

Окрім звичайного тексту, рисунків, автофігур, таблиць і діаграм, текстовий документ може містити ще й інші об'єкти: кадри, картинки, фотографії, гіперпосилання, текстові ефекти, графічні та мультимедійні елементи тощо. Об'єкт — це автономний елемент документа. Його можна переміщати, змінювати розміри, форматувати, обгортати текстом тощо.

Розглянемо роботу з об'єктами. Об'єкт вставляють командою Вставити об'єкт певного типу. Після вставляння об'єкта текстовий редактор автоматично переходить у режим розмітки сторінки. У звичайному режимі об'єкти будуть невидимі.

Створені в документі різні тексти і таблиці є елементами документа, а не об'єктами. Переміщати їх можна лише через буфер обміну. Щоб елемент текстового документа став об'єктом, його треба помістити в кадр або створити (наприклад, таблицю) в кадрі.

Кадр (TextBox) — це прямокутна рамка, у яку поміщають різні елементи документа та інші об'єкти: таблиці, діаграми, окремі слова чи тексти, рисунки, фотографії тощо. Кадри створюють для того, щоб за їх допомогою ефективно розміщати інформацію у тексті. Кадр має рамку, її можна робити кольоровою або невидимою (білою). Кадри можна заповнити кольоровим фоном або текстурою. Декілька кадрів можна зв'язати між собою для забезпечення ефекту "переливання" тексту з одного кадру в інший.

Об'єкт займає один рядок у документі. Якщо він неширокий, то поруч варто розміщати інший об'єкт або вводити текст. Такий текст має обгортати об'єкт, як це можна бачити в газетах, журналах чи книжках.

Є декілька способів обгортання об'єкта текстом їх вибирають з меню: Формат => Конкретний об'єкт (наприклад, Кадр) => Закладка Обгортання. За допомогою інших закладок задають кольори ліній, замальовування робочого поля, розміри тощо.

Командою Вставити у документ можна вставляти також номери сторінок, перехід на нову сторінку, інший документ з деякого файлу, поточну дату і час, примітки, закладки, спеціальний символ, автотекст, математичні формули та всі інші об'єкти, доступні для цього редактора у даній операційній системі.

Розглянемо, як зображення на екрані можна занести в деякий документ як об'єкт. Натиснемо на клавішу Print Screen — вигляд екрана перенесеться в буфер обміну. Запустимо графічний редактор Paint і скопіюємо вміст буфера у графічний документ. Допрацюємо зображення екрана як картинку і збережемо його у файлі з розширенням bmp. Потім лише потрібно повернутися у текстовий документ і вставити графічний файл у заздалегідь створений кадр.

WordArt. Розгорніть газету чи журнал, зверніть увагу на красиво оформлені рекламні оголошення, їх створюють, зокрема, за допомогою редактора текстових спецефектів WordArt.

Редактор спецефектів WordArt працює в двох режимах:

1) використання еталонних зразків ефектів і панелі інструментів WordArt;

2) створення об'єкта (ефекту) вручну засобами меню і панелі інструментів програми Microsoft WordArt x.x.

Вручну за допомогою полів-списків і кнопок на панелі інструментів програми WordArt можна вибрати:

· форму накреслення тексту;

· назву шрифту, його розмір, вигляд написання;

· розташування тексту, зокрема, повороти;

· затінювання (заливку) букв (Shading);

· тип падаючої тіні (Shadow);

· товщину і колір букв (Border).

Об'єкт, створений вручну, не можна перемістити. Якщо клацнути на такому об'єкті, він буде охоплений чорними прямокутними маркерами. Щоб перемістити такий об'єкт, його потрібно вставити у кадр. Об'єкти переміщають методом перетягування, коли вказівник миші над ним набуває хрестоподібного вигляду.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 528; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.