Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Living Organisms and their Environment




IV.Информативное чтение. Направлено на развитие компетенции ОК-2, ОК-5, ОК-6, ПК- 47, ПК-48 (50 мин)

III. Работа над грамматическим материалом. Направлена на развитие компетенции ОК-6 (30 минут)

II. Изучающее чтение. Направлено на формирование компетенции ОК-6 (35 мин)

I. Речевая разминка, устная речь. Направлено на формирование компетенции ОК-6 (20 мин).

Занятие 3.

Этапы занятий и рекомендуемая продолжительность тренировки видов речевой деятельности:

Ответьте на следующие вопросы:

- Did you begin to study pharmacy? When will you start studying pharmacy?

- Are you a successful student?

- Do you enjoy studying here?

- What is your favourite subject? Why?

Текст стр. 5 “Practice of Pharmacy" (уч.пос "English for Pharmaceutists”)

Упражнение 1. Прочтите текст“ Practice of Pharmacy ” стр. 5 (уч.пос. "English for Pharmaceutists"). Выполните упр.5, 10 стр.6-7.

Упражнение 2. Задайте 15 вопросов (различного типа) к тексту таким образом, чтобы ответы освещали основное содержание текста.

Упражнение 1. Прочитайте информацию в таблице. Переведите предложения на русский язык.

Времена группы Continuous Active

Глаголы в форме Continuous употребляются, когда требуется подчеркнуть, что действие продолжается, продолжалось или будет продолжаться в то время, о котором идет речь, т.е. когда нужно выразить действие в процессе его совершения.

Эти формы образуются при помощи вспомогательного глагола to be в настоящем, прошедшем или будущем времени + Participle I смыслового глагола.

На русский язык формы Continuous переводятся глаголами настоящего, прошедшего или будущего времени несовершенного вида.

Упражнение 2. Открыть скобки, употребляя глаголы в Present Continuous Past Continuous Tense. Past Simple Future Continuous.

1. A doctor (to examine) the patient at the moment.

2. When mother (to ring up) home, I (to do) my homework.

3. Our professor (to deliver) the lecture in Physics next Monday at 2 o’clock p.m.

4. My sister is fond of reading. She (to read) the whole evening yesterday, and now she (to read) again.

5. The patient (to take) this medicine yesterday.
Упражнение 3. Перевести предложение на русский язык, определить время, составить отрицание, задать специальный вопрос к данному предложению.

1. The doctor Smirnov will be performing this operation on heart tomorrow at 2 o’clock p.m.

2. I was doing my homework at six o’clock yesterday.

3. I am reading Latin now.

4. The course of studies varies from five to six years.

Part I

An organism's surroundings and all the factors which influence it constitute its environment. The complex relations between the organisms and their environment can be seen in a very brief consideration of food supply.

The green plants are at the base of the system of food relations in the organic world. They take from their surroundings only simple inorganic materials - water, carbon dioxide, oxygen, inorganic nitrogen, and various mineral salts. From these simple substances plants build carbohydrates, fats and proteins.

Oxygen is an absolute requirement for most organisms; it is likewise abundant in most surroundings. Land-dwelling species obtain oxygen from the air; most aquatic species utilize the oxygen dissolved in water. If as sometimes happens in experimental or otherwise limited environments the oxygen supply of organisms is cut off the organisms will die.

Quite as important as oxygen is water which is a universal component of protaplasm. It provides the essential medium for the chemical processes of life and the transport of materials. The amount of water available determines what types of organisms will occur in an environment, how fast they will grow, and the rate of many of their basic life processes.

Carbon dioxide in the environment is essential for photosynthesis. If either carbon dioxide or inorganic nitrogen is absent or deficient the growth of photosynthetic plants is limited or prevented. This, in turn, affects the animal population.

Упражнение l. Прочитать, перевести заголовок текста. О чем идет речь?

Упражнение 2. а) Догадаться о значении интернациональных слов:

n adj

animal process absolute experimental

air protoplasm aquatic mineral

base protein basic universal

component plant organic v

factor species inorganic to affect

material system photosynthetic to constitute

medium substance chemical to determine

organism transport complex to limit

photosynthesis type deficient to prevent

population essential to utilize

б) Произнести за диктором названия химических элементов:

carbon dioxide – углекислый газ oxygen – кислород

nitrogen – азот carbohydrate – углевод

Упражнение 3. Произнести за диктором новые слова. Ознакомиться с их переводом.

1. surroundings - среда

2. to influence – влиять, влияние

3. to supply - снабжать

4. requirement - требование

5. abundant – имеется в изобилии

6. species – вид, разновидность

7. to dwell – жить, обитать, находиться

8. to obtain - получать

9. to dissolve - растворять

10. essential - необходимый

11. medium - условия

12. to prevent – предотвращать

Упражнение 4. Прочитать текст, используя новую лексику, и ответить на следующие вопросы:

1. What are the main components of the environment?

2. What do green plants take from their surroundings? What for?

3. What is oxygen important for?

4. What does the amount of water available determine?

5. What is carbon dioxide essential for?

6. What happens in the environment without oxygen (water, carbon dioxide) supply?

Упражнение 5. Рассказать о компонентах окружающей среды, используя данные конструкции:

The green plants   Living organisms   Land-dwelling species   Aquatic species   Oxygen   (amount of) water   Carbon dioxide is are constitute determine (s) affect influence build take utilize obtain provide (s) will die - water, carbon dioxide, oxygen, inorganic nitrogen and mineral salts from the surroundings; - at the base of the system of food supply; - carbohydrates, fats, proteins simple inorga­nic materials; - the absolute requirement for the most organisms; - without oxygen; - a universal component of protoplasm; - the essential medium for the chemical pro­cesses of life; - requirement for the most organisms; - the transport of materials; - abundant in most surroundings; - the oxygen dissolved in water; - oxygen from the air; - essential for photosynthesis;

Упражнение 6. 1) Рассказать, какую новую информацию вы узнали о живых организмах из текста? 2) Выбрать ключевые слова и составить по ним конспект текста.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 761; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.015 сек.