Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Hospital Pharmacy




IV. Информативное чтение. Направлено на развитие компетенции ОК-1, ОК-5, ОК-6, ПК-48 (40 мин)

III. Работа над грамматическим материалом. Направлена на развитие компетенции ОК-6 (30 минут)

II. Изучающее чтение. Направлено на формирование компетенции ОК-6 (45 мин)

I. Речевая разминка, устная речь. Направлено на формирование компетенции ОК-6 (20 мин).

Занятие 5.

Тема 4.6 Травы

Этапы занятий и рекомендуемая продолжительность тренировки видов речевой деятельности:

Ответьте на следующие вопросы:

-Do you know anything about herbs?

- When did you do a course of Physiology at the University? Did you pass an exam in Physiology?

-Is it necessary for a pharmacist to have knowledge of Physiology? Why?

-What does Phisiology deal with?

Текст стр. 61 “Herbs " (уч.пос "English for Pharmaceutists")

Упражнение 1. Произнести за диктором слова, запомнить их.

herb - травянистое растение

herbaceous - травянистый

folliferous - листоносный

floriferous - цветоностный

flowering - цветение

fruit-bearing - плодоношение

inflorescence - соцветие

utmost - наибольший, наивысший

tops - верхушки

threshing - молотьба

reject - удалять, отрезать

lens - увеличительное стекло

odour - запах

trituration - растирание в порошок

venation - жилкование

pubescence - опущение

naked eye - невооруженный глаз

magnifying - увеличительный

steeping - погружение

to be flattened - распластаться

arrangement - строение

powder - порошок

fibres - волокна

premise - место

lid - крышка

tin - жестяная банка

jar - банка; кувшин; кружка

seal - залить, запломбировать

Упражнение 2. Прочитайте и переведите текст“Herbs” стр. 61 (уч.пос. "English for Pharmaceutists"). Выполнить упр. 2.стр.62.

Упражнение 1. Изучите формы образования, значение и употребление Complex sentences(грамматический справочник “ English for Pharmaceutists”) стр.105-107, выполните упр. 7 cтр. 63.

Until the mid-1960s, hospital pharmacists, like their colleagues working in the community, were engaged mainly in the compounding and dispensing of medicines. As in community pharmacies, the majority of medicines dispensed from hospital pharmacies are now manufactured by the pharmaceutical industry. Only specialised items, such as certain sterile products which cannot be supplied by industry, are manufactured ‘in house’. As the range of drugs available from the pharmaceutical industry increases, and more and more potent drug substances with narrow therapeutic index come onto the market, the potential for serious medication errors, adverse drug reactions and drug interactions has increased.

TABLE 2.1 Membership of the Pharmaceutical Society by occupation

Principal Occupation Number

Community 19 170

Hospital 4 212

Industry 1 375

Wholesale 105

Teaching 386

Other pharmaceutical 533

Non-pharmaceutical 466

No paid employment 4 420

 
 


Total 30 717

Consequently, the need has arisen for pharmacists to play a more active and direct role in the provision of pharmaceutical services within hospitals. Thus the concept of ‘ward pharmacy has evolved. Pharmacists at the ward level may be involved in patient medication at the pre-prescription stage, working with physicians, supplying them with pharmaceutical and therapeutic information and assisting in the selection of the appropriate medication. In addition to their activities at ward level, hospital pharmacists are now involved in the supply of drugs (to ‘in’ and ‘out’ patients), stock control and prescription monitoring. They may also supply drug information to doctors, nurses and other members of the primary health care team, and, where appropriate, to patients and their relatives.

There is scope in the hospital system for a degree of specialization within hospital pharmacy. Hence pharmacists may specialize in, for example, therapeutic drug monitoring, radio-pharmacy, drug information, production, quality assurance and quality control. ‘Community services pharmacists’ operate from hospitals and provide a pharmaceutical service to clinics in the community.

Упражнение 1. Прочтите текст «Hospital Pharmacy»

Упражнение 2. Скажите: а) что делали больничные фармацевты до середины 60-х годов?

б) какие лекарственные и другие вспомогательные средства не производятся промышленным способом.

в) каковы обязанности «палатного» фармацевта?

г) какую специализацию может приобрести больничный фармацевт.

Упражнение 3. Дайте краткое изложение содержания текста.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 664; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.