КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Пояснения к тексту
It XIII. Употребив глаголы в нужной форме, сделайте еле дующие предложения утвердительными или отрицательны ми в зависимости от смысла. 1. People (to get) resources from the earth. 2. Consumers (to buy) goods from manufacturers. 3. We (to study) economics. 4. The economist (to study) consumers' behaviour in the service markets. 5. The plant (to process) agricultural products, it (t(manufacture) machines. 6. Industry and agriculture (to use) fuel. 8. Teachers (to study) labour markets. 9. It (to be) possible to predict prices for essential goods.
UNIT3 ГРАММАТИКА 1. Прошедшее простое время (Past Simple Tense) 2. Страдательный залог (Passive Voice) в настоящем простом и прошедшем простом временах ACTIVE VOCABULARY 1. unit ['ju:nit] n единица; блок 2. either... or... ['auter b:(r)] con cj или... или; либо... либо... 3. distribution [,distn'bju:Jbn] n распределение to distribute [dis'tnbju:t] v распределять, распространять 4. income ['inkam] n доход(ы), прибыль, поступления 5. to consider [kan'sicb] v рассматривать, полагать, считать 6. both... and... ['bsuG.and] corrcj и...и; как...так и 7. supplier [sa'plaia] n поставщик to supply (smb with smth) [sg'plai] v поставлять (кому-л. что-л.) 8. force [fo:s] n сила 9. employment [im'pbimsnt] n работа (по найму); занятость (рабочей силы) to employ [im'pbi] v предоставлять работу, нанимать ant unemployment [дшт'рЬттзШ] п безработица 10. to require [n'kwaia] v (smth) нуждаться (в чём-л.); требовать (чего-л.) 11. achievement [a'tjrvmant] л достижение to achieve [s'tftv] v достигать, успешно выполнять 12. proper ['ргорэ] ^'правильный, надлежащий 13. government ['gAvsnmant] n правительство 14. living standard ['livin 'stsndsd] жизненный уровень ГЛАГОЛ ТО BE В ПРОШЕДШЕМ ПРОСТОМ ВРЕМЕНИ (Past Simple Tense) was — был, -а, -о were — были
УТВЕРДИТЕЛЬНЫЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ I/ Не/ She/ It We You They was were at the University yesterday, a student/ students last year. ОТРИЦАТЕЛЬНЫЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ I He She was not (wasn't) ['wDznt] at the University yesterday.
ОБЩИЕ ВОПРОСЫ
КРАТКИЕ ОТВЕТЫ: Yes, she was. No, he wasn't. Yes, we were. No, they weren't. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ
I. Раскрыв скобки, употребите глагол в форме прошедшего простого времени. 1. She (not/to be) at work last week. Her children (to be) ill. 2. The economist (not/to be) in his Moscow office yesterday. 3. The economist's prediction (to be) correct. 4. We (not/ to be) University students last year. 5. It (to be) difficult for me to learn English at school. 6. The data (not/ to be) correct enough. 7. The prices for the services (not/ to be) high at that time. 8. There (not/ to be) many plants in the area. 9. The prices for agricultural products (to be) low.
II. Раскрыв скобки, употребите глагол в форме страдательного залога настоящего простого времени. 1. The goods (to sell) at a high price. 2. English (to teach) at schools and universities. 3. The method (to use) in processing milk. 4. Goods for consumers (to provide) by industry and agriculture. 5. Workers (to employ) by firms. 6. Medicine (not/ to study) by school students but economics (to study) at school. 7.1 (to ask) to help my grandmother work in the garden. 8. We (not/ to teach) music at the University.
ОБЩИЕ ВОПРОСЫ
КРАТКИЕ ОТВЕТЫ: Yes, I was. No, she wasn't. Yes, you were. No, we weren't. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ
III. Раскрыв скобки, употребите глагол в форме страдательного залога прошедшего простого времени. 1. When this book (to write)? 2. These goods (to produce) in Great Britain. 3. Not many bank services (to provide) for clients in the Soviet Union. 4. I (not/ to teach) French at school, I (to teach) English. 5. Several models (to make) by the economists. 6. Such a situation (to predict) by economists long ago. 7. Consumers' behaviour (to study) by a group of economists. 8. This plant (to build) 80 years ago. 9. Who (to make) the manager of the factory?
ПРОШЕДШЕЕ ПРОСТОЕ ВРЕМЯ (Past Simple Tense) Past Simple Tense употребляется для выражения действий, совершившихся в прошлом и не связанных с настоящим моментом. УТВЕРДИТЕЛЬНЫЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ Правильный глагол + -ed (или вторая форма неправильного глагола)
ОТРИЦАТЕЛЬНЫЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ
Сравнительная таблица разных типов предложений в настоящем и прошедшем временах в действительном и страдательном залогах (для примера выбраны правильный глагол to study - studied — studied и неправильный глагол to write — wrote — written)
V. Раскрыв скобки, употребите глагол в форме настоящего или прошедшего простого времени в действительном либо в страдательном залоге. 1. Economists (to consider) a firm as an economic unit. 2. The company (to distribute) its goods in many Russian cities but some goods (to distribute) in European countries. 3. The family income (not/to rise) last year. 4. Consumers (to provide) with both goods and services in this supermarket. 5. The living standard of population (to fall) last year? 6. New workers (to employ) by the company every year? 7. The firm (not/ to supply) the city with agricultural products. 8. The new economic plan is good and no changes (to require) in it. 9. Proper policy (to use) by the government two years ago? year. Числа, обозначающие годы, читаются следующим образом: 1985 — nineteen eighty-five; 1907 — nineteen о [эи] seven; 2000 - two thousand; 2003 — two thousand and three. Если речь идет об одном десятилетии в течение века, например 50-е годы XIX века, то следует читать: the fifties (50s) of the 19th century или the 1850s - the eighteen-fifties. VI. Назовите по-английски следующие годы: 1998; 1834; 2009; 1960; 1972; 1805; 1799; в 70-е годы; в 40-е годы; в 30-е годы XX века; в 90-е годы XIX века TEXT AREAS OF ECONOMICS There are three main approaches to economics: microeconomics, macroeconomics, and development economics. Microeconomics focuses on individual economic units. The economic behaviour of either individual consumers or firms or industries is studied by microeconomics. The distribution of products and income among all these units is also analyzed by microeconomics. In this field of economics individuals are considered both as su ppliers of labour and as consumers of goods. Firms are also studied both as suppliers of products and as consumers of labour and capital. There was a long period in the 19th and early in' the 20th centuries when microeconomic questions dominated in economics. In the 20th century economists were interested in forces that affect income, employment and prices. They considered economy in all its relationships. The term "macroeconomics" was first used in the 1930s. The world depression that began in 1929 required the study of such macroeconomic questions as achievement of full employment and economic growth by means of proper government policies2. This area of economics was developed by the British economist John Maynard Keynes. The third main field of economics, that is, development economics, studies the factors of economic growth and how these factors are used by governments in order to achieve high living standards.
1. early in — в начале 2. Существительное policy «политика» в английском языке может употребляться во множественном числе для обозначения политического курса, политики, проводимой конкретным правительством, партией и т.п. На русский язык обычно переводится единственным числом.
Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 2824; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |