Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Key words. IX. Read the text below to identify the difference contained in some of the existing views on intelligence




Unit 6

IX. Read the text below to identify the difference contained in some of the existing views on intelligence. Express your own opinion.

Use the following expressions: in my opinion..., as for me..., I can't agree that...

 

One of the most influential schools of psychology abroad is that Jean Piaget, a most prolific writer. More and more psychologists and educators call him "Mr. Child Psychologist". His theory affirms the development of new cognitive structures in a series of age-related stages. There are: the period of preoccupational thought (2-7 years) characterized by the development of language and concept-development, the period of concrete operations (7-11 years), and the period of formal operations (11-15 years) in which the individual's cognitive structures are most highly developed to apply logic to abstract as well as con­crete thinking.

Though Piaget does believe the role of the environment in developing is strategic, he assumes that the child's intellectual potential is determined biolog­ically. In other words, certain functions must mature and development must reach a certain stage before the school begin teaching knowledge and skills effectively.

According to Vygotsky, the mental development of the human being contin­ues right through his education and rearing as a universal form of assimilating the socio-historical abilities of his time. Vygotsky believed that school learning contributes something qualitatively new to the child's development that it stim­ulates processes of development which would not occur without it. Vygotsky believed that what the child can do with help today, he will be able to do inde­pendently tomorrow. In the matter of the relationship between learning and development Vygotsky differed from other learning theorists in that he believed that development "results" from learning.

 


How Do Psychologists Study the Mind?

Цель – формирование представлений студентов об изучении психологами мозговой деятельности, использование знания иностранного языка в профессиональной деятельности и профессиональной коммуникации.

1. complex 2. unique 3. field of study 4. puzzle 5. humankind 6. source 7. interaction 8. determine 9. extremely 10. sophisticated 11. autopsy 12. surgical 13. gray matter 14. brain 15. cognition 16. perception 17. skin 18. rash 19. heart defect 20. approach 21. devise 22. confirm 23. disprove 24. expectation 25. evidence 26. at least 27. observe 28. directly 29. virtually 30. influence 31. raw data 32. enormous сложный уникальный область исследований головоломка, загадка человечество источник взаимодействие определять, устанавливать чрезвычайно, крайне сложно устроенный, утончённый аутопсия (вскрытие) хирургический серое вещество мозга мозг познание, узнавание, распознавание восприятие кожа сыпь порок сердца подход разрабатывать, изобретать подтверждать опровергать ожидание доказательство, подтверждение, свидетельство по крайней мере наблюдать, следить (за чем-л.) прямо, непосредственно фактически, практически влияние, влиять необработанные данные, исходные данные громадный, огромный  



Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 505; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.