Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Упр. 1. Правильно прочитайте и запомните слова активного словаря




Text 4

CAREERS IN CHILD DEVELOPMENT

Becoming a child clinical psychologist or counselling psychologist requires five to six years of graduate work to obtain the necessary Ph.D.; this includes both clinical and research training, and involves a one-year internship in a psychiatric hospital or mental health faculty.

Child clinical psychologists or counselling psychologists diagnose children’s problems and disorders, administer psychological tests and conduct psychotherapy sessions. Some work at colleges and universities where they do any combination of teaching, therapy and research.

School psychologists obtain either a master’s degree (approximately two years) or a D.Ed. degree (approximately four to five years) in school psychology.

School psychologists evaluate and treat a wide range of normal and exceptional children who have school-related problems. They work in a school system and see children from a number of schools. They often give psychological tests to assess children’s personality and intelligence. School psychologists interview and observe children, and consult with teachers, parents, and school administrators. They design programs to reduce the child’s problem behaviour.

Becoming child welfare worker requires undergraduate degree as minimum and four years of education which also includes coursework and training in social work or human services.

Child welfare workers are employed by the Child Protective Services Unit of each state to protect children’s rights. They especially monitor cases of child maltreatment and abuse and make decisions about what they can do to help protect the abused child from further harm and effectively cope with their prior abuse.

Day-care supervisor. The Department of Public Welfare in many states publishes a booklet with the requirements for a day-care supervisor. Day-care supervisors direct day-care or preschool programs. They are responsible for the operation of the centre. They often make decisions about the nature of the centre’s curriculum, may teach in the centre themselves, work with and consult with parents, and conduct workshops for staff or parents.

 

Упр. 9. Ответьте на следующие вопросы:

1. What careers is Text 4 about? 2. How long does it take (сколько времени требуется) to become a child clinical psychologist? 3. What degree does this profession require? 4. What does the course of studies include? 5. Where do child clinical psychologists or counselling psychologists work? 6. What do they do? 7. Where do school psychologists work? 8. What does their work consist of? 9. What children do they work with? 10. What scientific degrees does this career require? 11. How many years of training does the career of child welfare worker require? 12. What is the minimum scientific degree? 13. What organization employs them? 14. Whose rights do they protect? 15. Do day-care supervisors also work with abused children? 16. What do people in this profession do?

 

Homework:

1. Употребление времен Continuous.

2. Упр. 1, 8, 9 урока 7.

 

LESSON 8

 

ACTIVE VOCABULARY

• exceptional [ik’sep∫ənl] a необычный, исключительный; • exceptional children дети с особенностями развития; • to pass an exam [pa:s ən ig’zæm] сдать экзамен; • license [‘laisəns] разрешение, лицензия, патент; аналог диплома о высшем образовании, дающий право работать по данной специальности; • handicap [‘hændikæp] v быть помехой, препятствовать; • physically handicapped с физическими недостатками; • mentally handicapped с умственными недостатками; • retard [ri’ta:d] v замедлять, задерживать; • retarded child умственно отсталый ребенок; • mentally retarded с задержкой психического развития; • disability [‚disə’biliti] n неспособность; • mental disorder расстройство психической деятельности; • behavioural disorder [bi’heivjərəl] отклонение в поведении; • gifted [’giftid] a одаренный, талантливый, способный; • circumstances [’sə:kəmstənsiz] n обстоятельства; • to adapt to [ə’dæpt] v приспосабливать(ся) к …; • to improve [im’pru:v] v улучшать, совершенствовать; • to adjust [ə’dʒΛst] v приспособлять; • adjustment [ə’dʒΛstment] n приспособление; • career counselor [kə’riə ’kaunsələ] консультант по профориентации; • guidance [gaidəns] counselor = career counselor; • to undergo practice [‘Λndəgou] проходить практику; • aptitude [’æptitju:d] n склонность (for – к ч.л.), способность; • counselling n консультация; • school of education педагогический институт, по окончанию которого получают степень бакалавра; • education department педагогический факультет; • to complete [kəm’pli:t] v заканчивать, завершать; • major [‘meidʒə] a больший, более важный, старший, главный; • majority [mə’dʒÉriti] n большинство; • to refer smb to [ri’fə:] v отсылать, направлять к; • standardized exam [stændə`daizd] стандартизированный экзамен, аналог гос.экзамена в РБ; • emotional problems проблемы эмоциональной сферы.

 

Perfect Tenses (Совершенные времена)

 

Образование: to have + Participle II смыслового глагола
  Present Past Future
Утвердительная форма множ. чис. eдин. число I have written You have written He She has written It   We have written You have written They have written I had written You had written He She had written It   We had written You had written They had written I shall have written You will have written He She will have written It   We shall have written You will have written They will have written
Вопросительная форма множ. чис. един. число Have I written? Have you written? he Has she written? it   Have we written? Have you written? Have they written? Had I written? Had you written? he Had she written? it   Had we written? Had you written? Had they written?   Shall I have written? Will you have written? he Will she have written? it   Shall we have written? Will you have written? Will they have written?
Отрицательная форма множ. числ. ед. числ. I have not written You have not written He She has not written It   We have not written You have not written They have not written I had not written You had not written He She had not written It   We had not written You had not written They had not written I shall not have written You will not have written He She will not have written It   We shall not have written You will not have written They will not have written

 

Упр. 2. Запомните слова, которые обычно употребляются с совершенными временами:

Present Perfect – already (уже), just (только что), never (никогда), ever (когда-либо); since (с тех пор, как), not … yet (еще не), yet (уже), lately (в последнее время), recently (недавно), а также - today, this month, this week, this year …;

Past Perfect – by that time yesterday, by 3 o’clock, before he came;

Future Perfect– by that time tomorrow, by 4 o’clock, before she comes …

Употребление The Present Perfect Tense

 

1) The Present Perfect Tense употребляется для выражения действия, которое совершилось (или не совершилось) к данному моменту. Говорящего и слушающего интересует результат совершения действия, а не его время. Однако это действие связано с настоящим моментом через наличие в момент речи результата действия, опыта или знаний, приобретенных к данному моменту:

Have you read Hamlet? – No, I haven’t read any of Shakespeare’s plays. Вы читали Гамлета? – Нет, я не читал ни одной из пьес Шекспира.

2) The Present Perfect Tense может выражать действие, которое уже совершилось до момента речи, но его связь с настоящим моментом проявляется в виде указания на период времени, который еще не закончился: today сегодня, this week на этой неделе, this winter этой зимой, this year в этом году.

Ron hasn’t studied very much this term. Рон уделял не очень много внимания учебе в этом семестре.

Has Ann had a holiday this year? У Анны был отпуск в этом году?

3) The Present Perfect Tense также выражает действия, которые повторялись несколько раз в прошлом, но точное время не указано.

Pete has eaten at that restaurant many times. Пит много раз ел в этом ресторане.

I have been to that theatre 5 or 6 times. Я был в этом театре раз пять или шесть.

4) Это время также употребляется для выражения действия, которое началось в прошлом и еще не закончилось (часто с глаголами, которые не употрбеляются в форме Continuous). В этом случае глагол в Present Perfect переводится, как правило, глаголом в настоящем времени. В предложении имеются обстоятельства времени, обозначающие этот незаконченный период времени:

а) с предлогом since c (since 5 o’clock – с пяти часов, since that time – с того времени)

в) с предлогом for в течение (for 10 min – в течение 10 минут, for a long time – давно, долго, for years – в течение многих лет, for ages – целую вечность и др.): I have known him for 20 years. – Я знаю его 20 лет.

The Present Perfect Tense часто употребляется с наречиями неопределенного времени:

a) just только что b) yet уже

already уже not … yet еще не; уже

ever когда-либо recently недавно (месяцы, годы)

never никогда за последнее время

lately недавно (дни, недели)

of late недавно, в последнее время

Наречия списка (а) ставятся, как правило, перед смысловым глаголом, а списка (б) в конце предложения. Already в вопросительных предложениях имеет значение так скоро, выражает удивление и ставится в конце предложения. Yet в отрицательном предложении имеет значение еще, а в вопросительном уже.

 

Have you translated the article already? Неужели вы уже (так скоро) перевели статью?

Has it stopped raining yet? Дождь уже прекратился?

I haven’t told them about the accident yet. Я еще не рассказал им о несчастном случае.

Have you ever eaten caviar? Вы когда-либо ели икру?

He has never driven a car before. Он никогда до этого не вел машину.

Упр. 3. а) Прочтите и переведите следующие предложения. Обратите внимание на место наречий.

б) Сделайте эти предложения вопросительными и отрицательными.

1. She has already become an exceptional children teacher. 2. I have just obtained a licence to work with exceptional children. 3. They have not developed the necessary curriculum yet. 4. Have they adapted to their circumstances yet? 5. The adjustment of exceptional children has greatly improved lately. 6. They have never given any aptitude tests to their normal children. 7. This girl has had school-related problems since her first grade (класс). 8. The guidance counsellor has referred my child to the school psychologist today.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-29; Просмотров: 415; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.02 сек.