Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Part IV




Kinds of Questions

Open-ended questions encourage communication.

Closed-ended questions limit communication (can be answered with a single word).


3.Are You a Good Listener?
Хорошо ли Вы умеете слушать других?

 

When you have finished listening, look at the information you have
remembered incorrectly or omitted.

Analyze why this happened:

1. Did the speaker speak too quickly?

2. Did the speaker use words or expressions unfamiliar to you?

3. Did the speaker provide too much information?

4. Were you interested in what the speaker had to say?

5. What other reasons made you miss some of the information?

 

4. Listener Evaluation Sheet
Форма для оценивания навыка восприятия на слух

 

Now have the speaker rate you as a listener using the evaluation sheet. This form can also be used for self-evaluation.

Listening characteristic Excellent Good Need improvement
Maintained eye contact      
Maintained appropriate distance from the speaker      
Appealed interested in what the speaker had to say      
Avoided destructing mannerism (shaking feet, fidgeting, etc.)      
Provided feedback to the speaker      
Asked questions when necessary      
Understood what the speaker had to say      
Made the speaker feel comfortable and confident      
Other comments      

TAKING PART IN DISCUSSION
Участие в обсуждении доклада

1. Improve your Communication Skill
Развивайте свое умение общаться

The art of effective dialogue lies

in the ability to disagree without

being disagreeable.

 

Do not interrupt other speakers. Show courtesy to the speaker – refrain from private conversation. Avoid expressions that arouse hostility (even though you will encounter many differences of opinion).

Be frank and honest, but avoid emotionally tinged words and expressions that create unnecessary opposition.

 

2. Discussion. Asking and Answering Questions
Обсуждение. Обмен вопросами и ответами

 

Asking questions:


  1. I have got several questions.

My first question is...

 

  1. I have a question about...
  2. I have two brief questions.
  3. Let me ask a question concerning.

 

  1. My next question relates to...
  2. One more question.
  3. One last question...
  4. I would like to ask you why...

 

У меня есть ряд вопросов.

Мой первый вопрос заключается в следующем...

У меня вопрос о...

У меня два коротких вопроса.

Позвольте мне задать вопрос относительно...

Мой следующий вопрос относится к...

Еще один вопрос.

Последний вопрос...

Я хотел бы спросить вас, почему...


 


 


  1. What can you tell (about...)
  2. Would you mind explaining how...
  3. It would be interesting to know...
  4. I am interested to know if you agree with...
  5. Could you tell us...
  6. Have you done any studies on...?

Что вы можете сказать о...

Не могли бы вы объяснить, как...

Было бы интересно знать...

Меня интересует, согласны ли вы с...

 

Не могли бы Вы сказать....

Вы проводили исследование...?


 

Answering Questions:


  1. The answer to the first questions

is…

  1. I would answer your questions as follows...
  2. I would like to answer your question with...
  3. In relation to you question...

(Answering your question...)

I'd like to point out that...

  1. Do you have any more questions?

Ответ на первый вопрос заключается в следующем...

Я бы ответил на ваши вопросы следующим образом...

Я хотел бы ответить на ваш вопрос...

 

Что касается вашего вопроса,

я хотел бы отметить, что...

 

Имеются еще вопросы?


 

Thank you, that's a difficult question to answer...

Well, it's rather difficult to say it at present, but...

I'm afraid I don't have enough information to answer that...

It is beyond the scope of my research. It is not within the scope of my research.

I'm afraid I'm not in a position to comment on that just yet.

 

3. Discussion, Expressing an Opinion
Обсуждение. Выражение мнения




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-01-03; Просмотров: 273; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.