Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Рольові ігри




Мета рольової гри – набути досвіду дій шляхом гри, допомогти навчитися через досвід та почуття. Рольова гра може також використовуватися для отримання конкретних навичок. Інколи присутні можуть розігрувати ситуації, до яких вони вже потрапляли.[33]

В ході рольової гри учасники розвивають навички професійної етики, критичного мислення, комунікативні навички, навички вирішення правових проблем, відпрацьовують різні варіанти поведінки в проблемних ситуаціях, виховують розуміння позицій інших людей, співчуття до них.

Навчання через рольову гру істотно відрізняється від викладання предметів матеріального права і теорії права. Тут немає єдиної правильної відповіді, чи єдиного підходу. Кожен студент вирішуючи поставлені завдання, діє у властивій йому манері з врахуванням його досвіду.[34]

Рольові ігри за своєю ефективністю є одним із основних прийомів на інтерактивних заняттях. Вони дають можливість розіграти правову ситуацію по ролях, та в процесігри набути певних практичних (професійних) навичок. При цьому може відпрацьовуватись якась конкретна навичка або ціла група навичок.

Для відпрацювання конкретного навичка, а також цілої групи навичок слід спеціально розробити фабулу, яка являє собою короткий опис ситуації, що повідомляється всім учасникам, визначити їх ролі та конфіденційну інформацію для них, скласти завдання для учасників і спостерігачів, інструкції для активних учасників гри, підібрати нормативні матеріали, визначити час для проведення гри, підготувати питання для отримання зворотного зв’язку.

При проведені рольових ігор слід добиватися, щоб кожен учасник зміг неодноразово виступити і як активний учасник, і як спостерігач та коментатор.

Рольова гра розрахована для відпрацювання групи навичок повинна плануватися на тривалий час. Наприклад: на одній і тій же фабулі опрацьовуються навички юридичної етики, опитування клієнта, аналізу правової ситуації, зайняття позиції, консультування, юридичної техніки, представництва клієнта в суді (опитування свідків, виступу в судових дебатах і т. п.), оскарження рішень суду до апеляційної та касаційної інстанції тощо. Для успішного проведення рольових ігор обов’язково необхідно підготовити інструкцію для ведучого, в якій описуються очікувані навчальні результати, а також детальний план проведення рольової гри з відпрацюванням конкретних навичок із зазначенням часу на виконання кожного елементу заняття.

Досвід російських дослідників показує, що при проведенні ділових ігор слід дотримуватися таких 13-ти етапів із розподілом навчального часу на їх проведення приблизно в такому співвідношенні:

 

Назва етапу Зміст етапу Вит-рати часу
1. Мотивація Сфокусувати увагу учасників на проблемі і викликати інтерес до обговорюваної теми (це можна зробити шляхом постановки запитання, проголошення цитати, розповіді короткої історії, демонстрації показових прикладів із практики тощо).     15%
2. Представлення теми та очікуваних результатів Забезпечити розуміння учасниками змісту їх діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти в результаті заняття і чого від них очікує викладач.
3. Домовленість про терміни Нагадати значення понять і термінів, які будуть використовуватися в процесі гри.
4. Представлення плану гри Роздати план гри кожному із учасників або вивісити на плакаті на видному для всіх місці.   10%
5. Представлення правил гри Презентуючи правила, слід нагадати учасникам про те, що будуть робити активні учасники та спостерігачі на кожному етапі.
6. Демонстрація Викладач, запрошений спеціаліст, а можливо, хтось із учасників, повинен показати декілька варіантів дій юриста в ситуації, що розігрується, нагадавши про деякі правила поведінки юриста. (на відміну від показових прикладів із практики, які демонструються з метою мотивації, цей показ повинен проводитися уже без явних помилок).
7. Розподіл ролей Вручити учасникам для вивчення наперед підготовлені матеріали (фабулу ситуації, конфіденційну інформацію, інструкції). Забезпечити, щоб всі учасники мали рівні умови для участі в різних ролях – юристів, клієнтів, спостерігачів.     15%
8. Підготовка до рольової гри Осмислити або обговорити колективно проведення майбутньої гри та роль кожного учасника у ній.
9. Рольова гра Учасникам творчо виконувати отримані ролі у відповідно до інструкцій та конфіденційної інформації, а викладачу, спостерігачам та запрошеним спеціалістам вести записи для наступного коментування та не втручатись в дії учасників.   25 %
10. Рольовий зворотний зв’язок Учасники коментують те, що відбулося, оцінюють дії один одного, не виходячи із своєї ролі, при цьому вони можуть розкривати зміст конфіденційної інформації.   35%
11. Діловий зворотний зв’язок Учасники, вийшовши з ролі, і спостерігачі коментують дії учасника, якому була відведена роль юриста. Причому коментування розпочинається із його самооцінки.
12. Коментування спеціаліста або викладача Запрошений спеціаліст або викладач коментують дії учасника, якому була відведена роль юриста, а також дають оцінку попереднім коментарям
13. Зв’язок з іншими заняттями, курсами, дисциплінами Учасники, викладач та спеціалісти звертають увагу на можливості попередніх і наступних дисциплін, а також проведеного заняття у розвитку опрацьованих в процесі гри навичок.

При цьому слід постійно планувати час та ретельно його дотримуватися на кожному етапі рольової гри, щоб його вистачило на останні етапи, тобто на обговорення дій активних учасників, тоді гра буде мати навчальний ефект. А планування та дотримання часу – це також одна із навичок організації роботи.[35]

Приблизно до такої думки з приводу розподілу часу на проведення основних етапів рольової гри дійшли і українські фахівці з цих питань. Зокрема, вони вважають, що на пояснення умов повинно припадати приблизно 10-15 % відведеного часу, на роботу в малих групах – 15-25 %, на презентацію і обговорення – 40—50%, на підсумки – до 15%.[36]




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-24; Просмотров: 618; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.