Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Структура сучасних звукових карт





Помощь в написании учебных работ
1500+ квалифицированных специалистов готовы вам помочь

Шляхи отримання звуку на персональному комп’ютері

 

1. Через вбудований динамік (PC Speaker):

§ використовуючи в стандартному режимі підключений до нього канал 2 системного таймера, який може генерувати прямокутні коливання різної частоти; таким чином можна отримувати прості тональні звуки заданої частоти та тривалості, однак керування голосністю і тембром звуку в цьому способі неможливо;

§ використовуючи нестандартні методи програмування канала 2 таймера: на генерацію
імпульсів різної тривалості і скважності або серій імпульсів надзвукової частоти (метод частотної модуляції - ЧМ).

§ використовуючи пряме керування динаміком через системний порт 61, подаючи на
нього серію імпульсів змінної частоти і скважності (співвідношення тривалості “1” і
“0”); так можна отримувати різні звукові ефекти: шум, модуляцію, зміну забарвлення тону;

2. Через простий ЦАП:

§ підключений до паралельного порта (LPT) - запис даних відбувається через 8-розрядну
шину даних порта;

§ встановлений на платі розширення - запис даних відбувається через системну шину
комп’ютера - ISA або PCI.

3. Через звукову карту:

§ використовуючи ЦАП, який є практично на всіх картах - в цьому випадку карта програмується на вивід оцифрованого звуку напряму або через DMA, а підготовка оцифровки в пам’яті відбувається так само, як і при виводі на простий ЦАП;

§ викорстовуючи синтезатор, який є практично на всіх картах; більшість карт оснащено 2- або 4-операторними FM-синтезаторами, крім того майже всі сучасні звукові карти містять WT-синтезатори; при наявності обох синтезаторів можна керувати ними обома, збільшуючи набір тембрів і число голосів, паралельно можна задіяти і ЦАП-карти,
через які зручно виводити різні звукові ефекти.

4. За допомогою зовнішнього синтезатора, що керується від комп’ютера:

§ використовуючи MIDI-порт, який є практично на всіх звукових картах; вихід MIDI Out
з’єднується з входом MIDI In синтезатора, і через порт подаються MIDI-команди синтезатору; одночасно можна приймати MIDI-повідомлення від синтезатора, підключивши його MIDI Out до MIDI In звукової карти;



§ використовуючи стандартний послідовний порт, якщо в BIOS Setup є можливість переключити його в режим MIDI-сумісності;

§ використовуючи спеціальні карти-адаптери, наприклад Roland MPU-401.

За призначенням звукові карти можна поділити на три групи:

§ чисто звукові, містять тільки тракт цифрового запису/відтворення; ці карти дозволяють
тільки записувати або відтворювати неперевний звуковий потік, як магнітофон; вся робота
з запам’ятовування записаного та підготовки відтворюваного потоку покладається на
програмне забезпечення; оцифрований звук при цьому в самій платі не зберігається; деякі
звукові плати мають вбудовані сигнальні процесори для обробки звуку в процесі його
запису та відтворення;

§ чисто музичні, що містять тільки музичний синтезатор; такі карти орієнтовані перш за все
на генерацію відносно коротких музичних звуків за командами від центрального процесора,
самі звуки при цьому або створюються параметрично, або відтворюються оцифровки,
завчасно поміщені в пам’ять синтезатора (ПЗП або ОЗП); музичні карти не мають

можливості записування звуку і, навіть при наявності ОЗП в синтезаторі, не розраховані на відтворення неперервного звукового потоку, хоча іноді цього можна добитись за допомогою спеціальних методів; деякі музичні карти містять ефект-процесор для обробки створюваного звуку;

  • комбіновані, або звуко-музичні, з об’єднаним на одній платі цифровим трактом і музичним
    синтезатором; під словом “синтезатор” зазвичай розуміють WT; карти тільки з FM-

синтезатором, який сильно обмежений для музичного застосування, найчастіше відносять до категорії чисто звукових карт.

В комбінованих картах можна виділити 4 більш-менш незалежних блоки:

  1. Блок цифрового запису/відтворення, що називається також цифровим каналом або трактом
    карти. Здійснює перетворення аналог→цифра і цифра→аналог в режимі програмної
    передачі або по DMA. Складається з вузла, що безпосередньо виконує аналого-цифрові
    перетворення АЦП/ЦАП (coder/decoder, codec) і вузла керування. АЦП/ЦАП або інтегрується в склад однієї з мікросхем карти, або застосовується окрема мікросхема (AD1848, CS4231, CT1703 та ін.). Від якості застосованого АЦП/ЦАП дуже сильно залежить якість оцифровки та відтворення звуку, не менше вона залежить і від вихідних підсилювачів.

Цифровий канал більшості розповсюджених карт (крім GUS) сумісний з Sound Blaster Pro (8 розрядів, 44 кГц - моно, 22 кГц - стерео).

Розрядність оцифровки, що передається по каналу DMA, не залежить від розрядності самого каналу і визначається тільки можливостями карти.

  1. Блок синтезатора. Побудований або на базі мікросхеми FM-синтеза OPL2 (YM3812) або
    OPL3 (YM262), або на базі мікросхем WT-синтеза (GF1, WaveFront, EMU8000, Dream та
    ін.), або і того і іншого разом. Працює або під керуванням драйвера (FM, більшість WT) -
    програмна реалізація MIDI, або під керуванням власного процесора - апаратна реалізація.
    Майже всі FM-синтезаторы сумісні між собою, різні WT-синтезатори - ні. Більшість WT-
    синтезаторів містить вбудований ПЗП із стандартним набором інструментів General MIDI
    (128 мелодичних і 37 ударних інструментів), деякі навіть містять ОЗП для завантаження
    додаткових оцифрованих звуків, які будуть використовуватись при виконанні музики.
    Завантажувальні звуки звичайно оформлюються в набори (банки), що містять тематичні
    або універсальні набори звуків (інструментів). Для композиції або аранжування в основному застосовуються різні тематичні банки, більшість з яких часто використовуються
    одночасно, а для простого програвання MIDI-файлів - універсальні (GM, GS, MT-32 та ін.).
  2. Блок MPU. Здійснює прийом/передачу даних по зовнішньому MIDI-інтерфейсу,
    виведеному на роз’єм MIDI/Joystick і роз’єм для дочерніх MIDI-плат. Як правило, більш-
    менш сумісний з інтерфейсом MPU-401, але найчастіше вимагається програмна підтримка.
  3. Блок мікшера. Здійснює регулювання рівнів, комутацію і зведення використаних на карті
    аналогових сигналів. В склад мікшера входять попередні, проміжні та вихідні підсилювачі
    звукових сигналів.

 





Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 383; Нарушение авторских прав?;


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



ПОИСК ПО САЙТУ:


Читайте также:
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2022) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.026 сек.