КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Тривимірний звук
В реальності людина чує звуки, що приходять з усіх боків - зверху, знизу, зліва, справа. Першим кроком до багатовимірного звуку було стереовідтворення. Але якість звучання, що реалізується звичайною стереофонічною системою або головними стереотелефонами не повністю задовільняє вишуканих слухачів. Хоча стереосистеми і створюють ефект просторового звучання за рахунок синтеза панорами уявних джерел звуку між двома динаміками, все ж таки стереозвучання має суттєвий недолік - стереопанорама отримується плоскою і обмежена кутом направлення на динаміки. Таке звучання в значній MIDI позбавлене природності. Головні стереотелефони також не дозволяють отримати природнє звучання.
Рис. 4.2. Стереопанорама. Наступним кроком була квадрофонія. Були розроблені декілька несумісних одна з одною систем JVC CD-4, CBS SQ и Sansui QS. Але квадрофонічні системи також не забезпечували повну імітацію реального звукового поля. По-перше, при квадрофонії не отримується кругової стереопанорами - слухач відчуває звичайну стереопанораму перед собою та позаду себе. Подруге, всі уявні джерела звуку розташовуються в одній площині і на лінії між динаміками, тобто відсутня глибина, і, як наслідок, об’ємне тривимірне звучання.
Рис. 4.3. Квадропанорама. Після невдач з квадрофонією на світ з’явились багатоканальні системи. Лідерство в створенні багатоканальних систем звуковідтворення захопила фірма Dolby. Ії система Multichannel Surround Sound встановлена більш ніж в 14000 кінотеатрів. Рис. 4.4. Багатоканальна система звуковідтворення. Потім бум на супербагатоканальність пройшов і Dolby розробила значно більш аскетичну систему Dolby Digital Surround, яка складалась з шести динаміків (лівого, центрального, правого, сабвуфера, лівого і правого “surround” і призначену для домашнього застосування. Основною ознакою, що відрізняє цю систему від квадрофонії, є розташування тилових динаміків не за слухачем, а точно зліва і справа.
Рис. 4.5. Система звуковідтворення “домашнього театру” Dolby.
Найбільш досконалий метод імітації реального тривимірного звукового поля - це бінуральний звукозапис. Бінауральний метод полягає в тому, що звукова інформація сприймається мікрофонами, розташованими у вушних раковинах людини або “штучної голови” - При відтворенні бінаурального сигнала через звукові колонки в зв’язку з попаданням Реальні джерела звуку досить часто можна наближено вважати точковими. Тобто це моно-
Рис.4.6. Частотні характеристики людських вух при асиметричному розташуванні джерела звуку. Багаточисельні вимірювання показують значні зміни частотних характеристик в залежності Для реалізації тривимірного звуку фірмою Microsoft було створено програмне забезпечення звичайний стереозвук від близько розташованих одна від одної колонок, віртуально розмістивши їх на оптимальній для проявлення стереоефекта відстані від слухача. При цьому реальні колонки взагалі не потрібно пересувати - все зробить 3D звуковий процесор. На сьогодні на ринку є дешеві і дуже потужні процесори обробки сигналів (DSP), таких як Крім того, процесори обробки звукових сигналів більш вузького застосування випускаються фірмами Vortex Chips (Aureal AU8820, Aureal AU8830) і E-mu (EMU10k). Система команд цих процесорів значно простіше набору інструкцій AD21160 і орієнтована на табличний синтез музичних звуків (64..128 голосів), електронні ефекти, різноманітну фільтрацію та тривимірний звук (до 32 джерел звуку). DSP виробляються також фірмами Motorola і Texas Instruments і мають параметри, що не дуже сильно поступаються наведеним вище пристроям. Сучасні звукові карти, що містять подібні DSP, здатні в реальному часі реалізовувати
Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 539; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |