Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Lady Clarke 7 страница




 

twist [twIst], together [tq`geDq], nervously [`nWvqslI]

 

"Any success with Milly Higley?"

"Milly Higley? Milly Higley?" Fraser repeated the name wonderingly. "Oh, that girl! No, I haven't done anything there yet. It's —"

He stopped. His hands twisted themselves together nervously. "I don't know why I've come to you," he burst out.

"I know," said Poirot.

"You can't. How can you?"

 

"You have come to me (вы пришли ко мне) because there is something (потому, что есть что-то) that you must tell to someone (что вы должны кому-нибудь рассказать). You were quite right (вы были совершенно правы). I am the proper person (я подходящий человек; proper — присущий, свойственный; специфический, характерный; правильный, должный; надлежащий; подходящий). Speak (говорите)!"

Poirot's air of assurance had its effect (уверенность Пуаро: «вид уверенности Пуаро» возымела свой эффект). Fraser looked at him with a queer air of grateful obedience (Фрейзер посмотрел на него со странным видом признательного повиновения; to obey — повиноваться).

"You think so (вы так думаете)?"

" Parbleu (фр. черт возьми), I am sure of it (я в этом уверен)."

"M. Poirot (мсье Пуаро), do you know anything about dreams (вы знаете что-нибудь о снах)?"

It was the last thing (это была последняя вещь) I had expected him to say (которую, я ожидал, что он скажет). Poirot, however (Пуаро, однако), seemed in no wise surprised (казался никоим образом не удивленным; in no wise — никоим образом).

"I do," he replied (да: «я /знаю/», — он ответил). "You have been dreaming (вам снилось) —?"

 

assurance [q`SVqrqns], grateful [`greItfVl], obedience [q`bJdIqns]

 

"You have come to me because there is something that you must tell to someone. You were quite right. I am the proper person. Speak!"

Poirot's air of assurance had its effect. Fraser looked at him with a queer air of grateful obedience.

"You think so?"

"Parbleu, I am sure of it."

"M. Poirot, do you know anything about dreams?"

It was the last thing I had expected him to say. Poirot, however, seemed in no wise surprised.

"I do," he replied. "You have been dreaming —?"

 

"Yes. I suppose (я полагаю) you'll say (вы скажете) it's only natural (это только естественно) that I should — should dream about it (следует видеть об этом сны). But it isn't an ordinary dream (но это не обычный сон)."

"No?"

"I've dreamed it now three nights running, sir (мне это снилось три ночи подряд, сэр)... I think (я думаю) I'm going mad (я схожу с ума)..."

"Tell me (расскажите мне) —"

The man's face was livid (лицо мужчины было мертвенно-бледным; livid — синевато-багровый; мертвенно-бледный). His eyes were starting out of his head (его глаза выходили из орбит: «его глаза выходили из его головы»). As a matter of fact (фактически), he looked mad (он выглядел сумасшедшим).

"It's always the same (это всегда одно и тоже). I'm on the beach (я на пляже). Looking for Betty (ищу Бетти). She's lost (она потерялась; to lose — теряться) — only lost (просто потерялась), you understand (вы понимаете). I've got to find her (я должен найти ее). I've got to give her her belt (я должен отдать ей ее пояс). I'm carrying it in my hand (я несу его в моей руке). And then (а затем) —"

 

running [`rAnIN], livid [`lIvId], carry [`kxrI]

 

"Yes. I suppose you'll say it's only natural that I should—should dream about it. But it isn't an ordinary dream."

"No?"

"I've dreamed it now three nights running, sir... I think I'm going mad..."

"Tell me —"

The man's face was livid. His eyes were starting out of his head. As a matter of fact, he looked mad.

"It's always the same. I'm on the beach. Looking for Betty. She's lost — only lost, you understand. I've got to find her. I've got to give her her belt. I'm carrying it in my hand. And then —"

 

"Yes?"

"The dream changes (сон изменяется) … I'm not looking anymore (я больше не ищу). She's there in front of me (она там передо мной) — sitting on the beach (сидит на пляже). She doesn’t see me coming (она не видит, что я подхожу) — Oh — oh, I can't (о, я не могу) —"

"Go on (продолжайте)." Poirot's voice was authoritative (голос Пуаро был властным) — firm (твердым).

"I come up behind her (я подхожу к ней сзади) … she doesn't hear me (она не слышит меня) … I slip the belt around her neck and pull (я набрасываю пояс на ее шею и тяну; to slip — скользить; быстро и незаметно сунуть, набросить) —oh — pull (тяну) —"

The agony in his voice was frightful (мука в его голосе была ужасной) … I gripped the arms of my chair (я сжал подлокотники моего кресла)... The thing was too real (все было слишком реально).

 

authoritative [L`TOrItqtIv], pull [pVl], agony [`xgqnI]

 

"Yes?"

"The dream changes … I'm not looking anymore. She's there in front of me — sitting on the beach. She doesn't see me coming — Oh — oh, I can't —"

"Go on." Poirot's voice was authoritative — firm.

"I come up behind her … she doesn't hear me … I slip the belt around her neck and pull — oh — pull —"

The agony in his voice was frightful … I gripped the arms of my chair... The thing was too real.

 

"She's choking (она задыхается; to choke) … she's dead (она мертва) … I've strangled her (я задушил ее) — and then her head falls back (и затем ее голова откидывается назад) and I see her face (и я вижу ее лицо), and it's Megan (а это Меган) — not Betty (не Бетти)!"

He leant back white and shaking (он отклонился назад белый и трясущийся; to lean). Poirot poured out another glass of wine (Пуаро налил еще бокал вина) and passed it over to him (и передал его ему).

"What's the meaning of it, M. Poirot (что это значит: «каков смысл этого», мсье Пуаро)? Why does it come to me (почему это приходит ко мне)? Every night (каждую ночь)?"

"Drink up your wine," ordered Poirot (выпейте ваше вино, — приказал Пуаро).

The young man did so (молодой человек сделал так), then he asked in a calmer voice (затем он спросил более спокойным голосом): "What does it mean (что это значит)? I — I didn't kill her, did I (я не убивал ее, так)?"

What Poirot answered (что Пуаро ответил) I do not know (я не знаю), for at that minute I heard the postman's knock (так как в тот момент я услышал стук почтальона) and automatically I left the room (и машинально я покинул комнату).

 

choking [`tSqVkIN], glass [glRs], calm [kRm]

 

"She's choking … she's dead … I've strangled her — and then her head falls back and I see her face, and it's Megan — not Betty!"

He leant back white and shaking. Poirot poured out another glass of wine and passed it over to him.

"What's the meaning of it, M. Poirot? Why does it come to me? Every night?"

"Drink up your wine," ordered Poirot.

The young man did so, then he asked in a calmer voice: "What does it mean? I — I didn't kill her, did I?"

What Poirot answered I do not know, for at that minute I heard the postman's knock and automatically I left the room.

 

What I took out of the letterbox (что я вынул из ящика для писем) banished all my interest in Donald Fraser's extraordinary revelations (отогнало весь мой интерес к необыкновенным откровениям Дональда Фрейзера; to banish — высылать, изгонять, ссылать; прогонять; отгонять /мысли/).

I raced back into the sitting room (я бегом устремился назад в гостиную).

"Poirot," I cried (Пуаро, — я закричал). "It's come (оно пришло). The fourth letter (четвертое письмо)."

He sprang up (он подпрыгнул; to spring), seized it from me (выхватил его у меня), caught up his paper knife (подхватил свой нож для бумаг) and slit it open (и открыл его, разрезав в длину). He spread it out on the table (он развернул его на столе; to spread — развертывать; расстилать).

The three of us read it together (мы втроем: «трое из нас» прочитали его вместе).

 

banish [`bxnIS], revelation ["revI`leISn], spread [spred]

 

What I took out of the letterbox banished all my interest in Donald Fraser's extraordinary revelations.

I raced back into the sitting room.

"Poirot," I cried. "It's come. The fourth letter."

He sprang up, seized it from me, caught up his paper knife and slit it open. He spread it out on the table.

The three of us read it together.

 

Still no success (еще никакого успеха)? Fie (фи)! Fie! What are you and the police doing (что вы и полиция делаете)? Well, well (так, так), isn't this fun (/разве/ это не забавно)? And where shall we go next for honey (и куда пойдем мы за медом в следующий раз)?

Poor Mr. Poirot (бедный, мистер Пуаро). I'm quite sorry for you (мне так вас жаль).

If at first you don't succeed (если с начала у вас не получается; to succeed — следовать; достигать цели, преуспевать), try (пытайтесь), try, try again (пытайтесь снова). We've a long way to go still (у нас долгая дорога, /которую/ еще /нужно/ пройти).

Tipperary [36] (Типперари)? No (нет) — that comes farther on (это будет гораздо дальше). Letter T (буква «ти»). The next little incident will take place at Doncaster on September 11th (следующее маленькое происшествие произойдет в Донкастере одиннадцатого сентября).

So long (до скорого).

A.B.C.

fie [faI], honey [`hAnI], farther [`fRDq]

 

Still no success? Fie! Fie! What are you and the police doing? Well, well, isn't this fun? And where shall we go next for honey?

Poor Mr. Poirot. I'm quite sorry for you.

If at first you don't succeed, try, try, try again. We've a long way to go still.

Tipperary? No — that comes farther on. Letter T. The next little incident will take place at Doncaster on September 11th.

So long.

A.B.C.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 350; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.