Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

II. Explain the meaning of the following words and phrases




Language development

Say whether the following statements are true or false.

Scanning

Writing press releases.

Useful phrases

1. Use a headline (in bold) that summarizes what the press release is about.

2. Here are some typical ways to start a press release.

[Company] announced today that

[Company] is proud to announce the launch of the new…

[Company] is introducing

3. Print the words "FOR IMMEDIATE RELEASE" in the top left-hand margin in all caps. Follow this line with relevant contact information: name, title, address, phone number, email address.

4. Wrap up the last paragraph with a "for additional information" line, a place to find more details. An annual report or a Web site can be great sources of information. Tell the readers of the body of the press release where they can go to get details:

For more information about…,contact…

More information about… can be found at www.company.com

Businesses interested in more information on… should contact…

1. A press release is aimed at giving journalists background information on the organization.

2. A press release is a highly efficient and cost-effective tool in PR.

3. Press releases are never used in generating a feature story.

4. Your press release should resemble an advertisement or a sales letter.

5. It’s necessary to include a media contact name, email address and phone at the top of the press release.

6. You need to add ### to the bottom of the press release to signify the end.

7. All details of the "Who, What, When, Where, How and Why" are covered in the headline of the press release.

8. Press releases should focus on your announcement or news rather than selling something.

9. The format of a press release is free. The public relations professionals do not follow any standard pattern when writing a press release.

10. Information in a press release is presented in a pyramid, descending in a logical order, from the least important to the most.

 

  1. Give English equivalents for the following:

предоставлять информационную помощь, привлекать внимание, корректировать, достигать цели, предоставлять информацию, выпускать новый продукт, приостанавливать предоставление услуг, предоставлять сведения из биографии, реагировать на кризисную ситуацию или обвинение, освещать, перевернутый, нисходящий, основное содержание, определяться, увеличивать шансы, умышленно, следовать стандартной форме, шаблон, в обратном направлении, питч письмо, выделение абзаца, поисковая система, печатная копия.

 

- the gist of the story

- the boilerplate

- an information subsidy

- a feature story

- a pitch letter

- an anti-climactic method of presenting the facts of a story

- media advisories

- accomplishments

- publicity

- media outlets

Use them in the sentences of your own.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-03-31; Просмотров: 710; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.