КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Лесь Курбас - видатний режисер укратсъкого театру
Олекссандр Степанович Курбас народився в 1887 р. в м. Самборі в акторській сімї. Л.Курбас навчався у Віденському та Львівському університетах, цілеспрямовано готував себе до театральної діяльності. В 1912- 14 р.р. працював актором у Львівському театрі товариства «Руська бесіда». У кінці XIX - XX ст. зростало розуміння ноебхідності піднесення національної свідомості, розширення культурної діяльності, у Києві. продовжували своє творче життя Соловцовський театр та Театр М. Садовського, відкрилися Національний театр, Державний драматичний, „ Молодий театр". Опинившись у складній політичній ситуації Києва 1918 р..кращі майстри укр.. театру сміливо і неоднозначно заявили про свою громадянську та художню позицию. 16 листопада в, «Молодому театрі» „ відбулася прем'єра „ Едіпа царя,,. Софокла у постановці Л. Курбаса. Л. Курбас, глибоко обізнаний з європейськими ідеями оновлення театру, очолив групу випускників Кївської музично - драматичної школи. Він будував свій театр. орієнтуючись на світову класику і нову українську драматургію. Своїм програмним спектаклем Л. Курбас обрав „ Едіпа - царя" Софокла, використовуючи давньогрецьку трагедию для виховання молодого актора і створення нового театру, а також як основу майбутнього репертуару. Кожна постановка була опануванням якогось нового плану. Чистота впливу вважалася основою основ. Постановка „ Молодого театру" здійснювалися здебільшого в плані умовного реалізму, іноді в них була наявна стилізація.Л. Курбас прищеплював вихованцям культуру жесту — «мімічного виразу» ролі. Він вимагав обов'язкової фіксації малюнка ролі. Перший сезон закінчився виставою „ Вертеп", а другий „Шевченківською виставою", наочно продемонструвавши шлях зростання Л.Курбаса як режисера - майстра різних стилів, різної манери гри акторів. Блискуче володів Л.Курбас і мистецтвом драматурга. „Шезченківська вистава" склалася з його власних інсценізацій кількох творів великого Кобзаря. Л. Курбас прагнув пізнати закони сучасного сценічного мистецтва, знайти нові засоби театральної виразності. Звертаючись до джерел ігрового мистецтва, до стародавніх театральних культур, майстер вважав, що театр здатен відродитися лише із самого себе, мобілізуючи свої внутрішні можливості, що актор і режисер - володарі сцени. Актору важливо співвідносити себе, свою пластику зі сценічним простором і часом, а імпровізацію - з точним малюнком ролі. Пошуки режисера органічно входять у контекст художніх ідей того часу: романтизму і експресіонізму. В умовах окупаци Києва білополяками, щоб не допустити розпорошення трупи, Л.Курбас утворив мандрівний театр. Він першим в історії укр.. театру здійснив постановку п'єси В. Шекспіра „ Макбет", надавши поетичному текстові адекватної пластичної форми. 1922 р. Л Курбас заснував театр „ Березіль". Перші вистави „ Березоля" („Жовтень", „Гає"," Гайдамаки", „Джеммі Хіггінс") приголомшували глядача несподіваністю умовного прийому, руйнуванням театральних канонів, заміною декорацій на конструкції, заміною психологізму - ексцентричністю. На початку 31 - року під впливом партійної критики Курбас був вимушений визнати свої „помилки". I радянська драматургія та укр.. класика зайняли провідне місце в театрі. Несподіваним шоком для глядачів стала прем'єра вистави „Народній Малахій", а потім „ Мина Мазайло" за п'єсами Миколи Куліша. Прем'єри відбулися в 33 р. Оригінальною постановкою була і вистава „ Диктатура" Микитенка. Велику увагу Курбас приділяв пошуку та вирішенню худ. образу вистави. Через метафори, асоціації - до суті образу -такий шлях сприйняття глядача. Процес переведения літературних образів у сценічні - це те, що робить театр мистецтвом. 3 цього і народилася вимога Курбаса оволодіти природою театр, перетворення образного втілення п'єси, сцени, ролі, вміння знаходити образне рішення вистави. Суть Курбасівського перетворення - це поетичне відображення ідей і змісту драм, твору у якісно новому сценічному вияві. Велику увагу Курбас приділяв музичному оформлению вистави. Музика емоцшно впливала на глядача,створювало та поглиблювало образне сприйняття, як окремого образу, так і всієї вистави. Поглиблену увагу Л.Курбас приділяв і розробці масових сцен. Він домагався цього завдяки конкретній партитурі масових сцен. Та в 1933 році Леся Курбаса та Миколу Куліша було арештовано і розстріляно на Соловках за антирадянську діяльність, хоча всім було відомо, що він все свое життя служив театрові і українському народові.
Білет №4
Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 922; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |