КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Філосовські погляди Б.Спінози
послідовник Декарта, з читання лекцій по філософії картезіанства. Проте згодом від Декарта в його філософії залишився лише раціональний підхід по вирішення всіх філософських проблем. Спіноза протягом своєї творчої діяльності дотримувався думки, що лише з позицій розуму слід підходити до пошуків Істини в філософії і знайти позитивний результат. На противагу дуалісту Декарту С. був моністом. Він визнавав існування лише одної першооснови (початку) світу, яку називав субстанцією та ототожнював її с матеріальною природою. Він оголосив Природу Єдиною, неподільною, вічною основою всього існуючого, а так же сумою всього існуючого. вчив, що Природа (Субстанція) існує сама по собі і є причиною самої себе. аперечував яку б то не було можливість існування якогось Бога поза природою чи над природою. Для Нього Природа і є Богом., а Бог – це не що інше як Природа. вважав, що в Природі немає нічого безпричинного, що в ній все без винятку має свою причину. Свобода – це усвідомлена необхідність. Він вважав, що вільно (свободно) діє лише той, хто знає увесь ланцюг причинно-наслідкових зв’язків. Людина не може діяти чи поступати свободно, якщо не знає умов, причин і наслідків свої поведінки. Причину походження віри в Бога, як істоту надприродну, він вбачав у страху людини перед стихійними силами природи. З точки зору Спінози, світ – це нескінчена природа, матеріальна субстанці, яку він також називає Богом. Поняття Бог С. вживає не буквально, воно є своєрідним теологічним прикриттям матеріалізму. Субстанція, тобто матерія, є причиною самою себе і має безліч властивостей. Вона вічна і незмінна, її властива ідея збереження. Субстанція – це те, що не потребує для свого існування чогось іншого – Бога, духу, і т.п. вчення пантеїзму С. Згідно з ним Бог не існує окремо від природи, а розчиняється в ній. основною метою філософії вважав завоювання влади над зовнішньою природою та удосконалення природи людини. Філософську концепцію прагнув будувати на ґрунті безумовних, достовірних вихідних істин. Зразок достовірності та логічної обґрунтованості вбачав у геометрії. Тому головну працю «Етика» виклав так званим геометричним методом (спочатку висловлюється визначення, потім формулюються аксіоми, на основі яких доводяться теореми). завдання у створенні цілісної картини природи. Природу розумів як єдину, вічну, безмежну субстанцію, що не потребує для свого існування будь-якого іншого початку, отже, як причину самої себе. Не атеїстом. критикував усі офіційні релігії й водночас закликав до справжньої релігії, яка б означала найбільшу моральність та ґрунтувалась би на максимально достовірному знанні. Спіноза звертає увага на чотири Метод (способи) пізнання. 1. Першим з них він називає пізнанням з чуток (Понаслышке) чи за якоюсь довільною і другорядною ознакою. є єдиним методом в релігії. називає цей метод пізнання в корні помилковим і рішуче відкидає його.2. З безпорадного випадкового досвіду. обмежений життєвим побутом. 3. За неадекватним умовиводом, - від сутності одної речі/явища про сутність зовсім іншої речі/явища, чи за судженнями по наслідку, оскільки один і той же наслідок може випливати з зовсім різних причин. 4. Сприйняття єдності через сутність. називається інтуїтивним. дає нам безпомилкове, адекватне знання, що повністю відповідне самій сутності речі/явища.
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 486; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |