Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Стиль мислення і життя гуманістів епохи Відродження




В епоху Відродження виробляється новий стиль мислення, який головну роль відводить не форма вираження ідеї, а її змісту. Схоластична ж традиція створення філософських творів була пов'язана з догматичної, «менторський» манерою викладу, побудованої на тлумачення авторитетного, релігійно несуперечливого тексту. Філософи Відродження протиставили цьому підходу жанр літературно-риторичне, розрахований на освічені світські верстви читачів, а не тільки на вузькоспеціалізовану аудиторію професійних богословів.

Ієрархічне представлення про світобудову в Відродженні замінюється на концепцію про світ, в якому відбувається взаємопроникнення земного, природного і Божественного почав. Природа трактується філософами Відродження пантеїстичним, в чому проявляється вплив неоплатонізму з вченням про Світовий Душе. На думку Плотина Душа, зійшов у величезну масу природи, проймає і висвітлює її, як Сонце пронизує своїми променями і висвітлює темна хмара. Тим самим Душа повідомляє матерії сенс, цінність і красу, без яких світ би не існував.

Гілозоізм був притаманний поглядам Платона і Аристотеля. В епоху Відродження Гілозоізм під впливом концепцій античних мислителів використовується як аргумент при обгрунтуванні єдності людини з її свідомістю і природи. Так, Бруно стверджував, що світова душа як принцип життя, як духовна субстанція, знаходиться у всіх без винятку речах, складаючи їх рушійне початок.

Одним з перших представників епохи Відродження, хто найбільш повно представив ці ідеї, є Данте Аліг'єрі (1265 - 1321). Йому належить «Божественна комедія». На думку автора, людина греховен як і весь рід людський і повинен, для досягнення раю, пройти через пекло і чистилище. Данте ратує за торжество християнської Церкви, символом якої є Беатріче, його кохана.

Інший видатний представник гуманізму відродження - Франческо Петрарка (1304 - 1374). Його «Книга пісень» включила 366 віршів, сонетів, канцони, балад. Вона розбита на два великих цикли, перший з яких присвячений життю мадонни Лаури, а другий - її смерті. Лейтмотивом циклу про життя мадонни Лаури може служити перша фраза сонета «Життя - це щастя», а епіграфом - «Нам тільки раз дається земне життя». Найзнаменитішу з творів - «Моя таємниця». У ньому поет говорить про те, що багато чого в житті робить її радісним і щасливим, надзвичайна краса і гармонія природи, найбільшим творінням якої є людина. Безсмертя він розуміє перш за все, як славу людини серед інших людей. Гуманіст пише: «Істинна слава настільки міцна, що тікай від неї, вона наздожене і буде супроводжувати: так що піклуйся про доблесть, поки живеш, тоді слава буде йти за тобою і після смерті».

Одним з видатних виразників ідей неоплатонізму в даний період був Микола Кузанський (1401 - 1464), видатний церковний діяч, містик і богослов. Розмірковуючи про природу ангелів і Боголюдини, він у той же час посилено і плідно працював над проблемами математики і природознавства, набагато випереджаючи свою епоху.

Найбільшими представниками плеяди італійських натурфілософів були М. Коперник, Дж. Бруно, Г. Галілей. Микола Коперник (1473 - 1543) - великий польський астроном, праці якого справили переворот в розвитку наукового знання. «Коперніковская революція» не зводилася до простої заміни Землі Сонцем як передбачуваного центру світу. Була запропонована принципово нова модель світобудови, що базується на об'єктивно істинної картині руху планет, що стало каменем спотикання для визнання навчання Коперника теологією. Коперніковская теорія виявилася в непримиренній суперечності не тільки з текстом Святого Письма. Геліоцентрізм Коперника вів до десакралізації космосу, до корінного перегляду усієї фізичної картини світу. Розвалювалася ієрархічна структура світобудови.

 

39.Реформація, її ідеї. Феномен протестантизму, його течії та зв'язок з середньовічною містикою.

Реформа́ция (лат. reformatio — исправление, восстановление) — массовое религиозное и общественно-политическое движение в Западной и Центральной Европе XVI — начала XVII веков, направленное на реформирование католического христианства в соответствии с Библией. Основные представители: Мартин Лютер: Жан Кальвин; Томас Мюнцер Начало Реформации положил профессор Виттен-бергского университета теолог Мартин Лютер (1483 - 1546), когда 31 октября 1517 г. он провозгласил "95 тезисов" против торговли индульгенциями и других злоупотреблений папства и католической церкви.

Концом Реформации историки считают подписание Вестфальского мира в 1648 году, по итогам которого религиозный фактор перестал играть существенную роль в европейской политике. Основной причиной Реформации явилась борьба между зарождавшимися капиталистическими отношениями и доминирующим на то время феодальным строем, Интересы и чаяния зарождающегося класса капиталистов по итогам Реформации нашли проявление в основании протестантских церквей, призывающих к скромности, экономии и накоплению капитала,

Мартин Лютер

Основные идеи:

• Недоверие к возможностям. Человек не может спастись в одиночку. Основа спасения - вера, а не разум. Философия, науки, искусство, это следствия человеческой гордыни.

• Необходимость религиозного обновления и новой религиозной жизни.

• возвращение к истокам. К первоначальному тексту Евангелие и христианским ценностям.

Критикует религиозную и культурную жизнь эпохи возрождения. Отказывается от всех гуманистических ценностей и философских учений.

Жан Кальвин

Основные идеи:

• спасение возможно только через веру и слово божье.

• идеи проведения и предопределения (человеческая судьба предопределена Богом, человек от рождения приговорен либо к наказанию, либо к спасению, от человека ничего не зависит, Бог ведет его по жизни).

Протестантизм - один из трех, наряду с католицизмом и православием, направлений христианства, представляющее собой совокупность многочисленных самостоятельных церквей и деноминаций, связанных с Реформацией - широким антикатолических движением XVI в. в Европе.

Прочной духовной основой были идеи немецких мистиков ХШ-XIV вв., Которые искали непосредственного общения с Богом, суть которого - Любовь, вне церковной иерархией. Они влияли на взгляды многих европейских богословов. Протестанты - это общее название христианских общин, образовавшихся в результате проповедей Мартина Лютера, Ульриха Цвингли и Жана Кальвина. Какими бы разнообразными ни были ортодоксальные протестантские течения, их символы веры обычно содержат три общих для всех фундаментальных принципах. Протестанты признают: 1) высокий авторитет Библии, 2) оправдание только верой, 3) всеобщее священство верующих.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 1589; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.