КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Тарас ШевченкоФІЛОСОФІЇ ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК СВІТОВОЇ Теми рефератів Контрольні запитання 1. Які джерела та особливості філософського знання?. 2. В чому полягає сутність картини світу? 3. Як співвідносяться філософія і наука? 4. Яка структура та основні функції філософії? 5. Які основні структурні елементи світогляду? 6. Які основні історичні типи світогляду? 7. Яке місце посідає філософія в системі культури?
1. Філософія в системі культури. 2. Філософія і наука. 3. Філософія і політика. 4. Суспільне та індивідуальне буття. 5. Буття людини у світі природи. 6. Людське буття та його основні параметри. 7. Філософія і світогляд. 8. Історичні типи світогляду (характеристика основних типів). 9. Людина як вища цінність у системі філософського знання. Рекомендована література 1. Аристотель. Метафизика // Соч.: В 4 т. — М., 1976. — Т.1. — С.63-94. 2. Арцишевский Р.А. Мировоззрение: сущность, специфика, развитие — Львов. — 1986. — 197 с. 3. Зеленов Л.А. Система философии, — Ниж.Новгород, 1991. — 128 с, 4. Ильенков З.В. Философия й культура. — М., 1991. — С.18—20. 5. Кукушкина Е., Логунова Л. Мировоззрение, познание, практика. — М., 1989. - 299 с. 6. Любутин К.Н. Человек в философском измерении. — Свердловск. 1991. - 132с. 7. Мир философии: Книга для нтения: В 2 т. Ч. 1: Исходньїе фило-софские проблеми, понятия й.принципи. — М., 1991. — 672 с. 8. Ортега-и-Гассет X. Что такое философия. — М., 1991. — С.51—191. 9. Світогляд і духовна культура. |ж>Кц 1993. — 176 с. 10. Философия й политика в современном мире. —- М., 1989. — 205 с. 11. Філософія. Курс лекцій: Навч. посібник. — К., 1995. — 576 с. 12. Философский знциклопедический словарь. — 2-е изд. — М., 1989. - 815с. 13. Філософський словник / За ред. В.І.Шинкарука. — 2-е вид. — К, 1986. - 800 с. 14. Шинкарук В.І. Філософія і нові історичні реалії // Філос. і соціол. думка. — 1991. — № 1.
2 тема ФЫЛОСОФІЯ ІНДІЇ І КИТАЮ Тема 2 № ...Учітесь, читайте, чужому научайтесь, Й свого не цурайтесь. Ця тема за змістом є історико-філософською. А вивчення історії філософії допомагає розвиткові здатності до теоретичного мислення, наукового аналізу, бачення і розв'язання нагальних проблем. Історія філософії дає величезну кількість картин світобудови, створених як окремими філософами, так і певними філософськими школами. Вона не тільки збагачує світогляд людини, а й оберігає від типових помилок, на які здатна світоглядна думка. Перші кроки історико-філософського пошуку привели до висновку, що філософія як світоглядне явище з'являється в процесі такого поділу людської діяльності, коли виникає необхідність інтелектуального освоєння дійсності на найзагальнішому рівні її бачення. Хронологічно цей процес відбувається у різних країнах неодночасно. Свідченням цього є пам'ятки філософської культури, які підтверджують, що філософія започаткувала себе в стародавніх Єгипті, Китаї, Індії, Вавілоні, а трохи пізніше в країнах Європи, насамперед Греції і Римі. Започатковується філософія з постановки питання про єдність речей, цілісність світу. І для того, щоб це питання зв'явилось у людській свідомості, необхідні були тисячоліття практичного перетворення одних речей в інші, практично-мисляче виділення із кола цих речей таких, що використовувались як засіб перетворення всіх інших. Перші уявлення про єдине походження і єдину першооснову всіх речей були пов'язані з використанням води в зрошувальному землеробстві. Виникли вони в Єгипті в III—II тисячоліттях до н.е. Використовуючи воду для зрошування полів і переконуючись на практиці, що без води«нічото не виникає, а, навпаки, все вимирає, гине і роз-юіадаєтьея^щвдяни дійшли висновку, що всі речі виникають із води. Вода для: єгиптян була основою вирощування врожаю, універсальним знаряддя!^/ добування засобів існування. Тому не дивно, що саме її поклали єгиптяни в основу всіх речей. Це ж спостерігається і в стародавній Вавілонії. Використовуючи воду Тігра і Євфрата для зрошування полів, вавілоняни, як і єгиптяни, сформували уявлення, що всі речі походять із води, що вода лежить в основі всього сущого. Діяльність людей на той час досягла такого розвитку, що вони піднялися до усвідомлення єдності всіх речей, до розуміння того, що все живе, все, що рухається, що виникає і зникає, має єдину основу. Але, з іншого боку, людство ще не досягло усвідомлення, що вода є лише одним із проявів природної різноманітності, що єдність речей не зводиться до води як безпосередності, а, навпаки, що вода — сутність усіх інших речей. На такому ж приблизно рівні суспільної практики виникли і перші наївно-стихійні уявлення у стародавніх Індії, Китаї, Греції, Римі.
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 369; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |