Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Охарактеризуйте особливості розвитку німецької класичної філософії після Канта.Філософські, вихідні ідеї Й.-Г. Фіхте та Ф.-В.-Й. Шеллінга




Ідеї /. Канта із захопленням сприйняв Йогапі-гопііб Фіхте (1762-1814), який ще більше підсилив ідею активності суб'єкта (людини) у процесі пізнання. Фіхте вважав, що з міркувань Канта можна без будь-яких втрат вилучити "річ-у-собі", адже вона все одне не мала ніяких визначень. Тому весь зміст пізнання або ж зміст наших уявлень можна вивести з активності Я:

" Джерелом будь-якої реальності ас поста Я, оскільки воно є безпосереднім. Тільки через посередництво Я і разом з ним надасться і поняття реальності".

За Фіхте, самоутвердження Я тотожне з його буттям: " Будь-яка реальність діяльна і все діяльне є реальністю'''. Але задля того, щоб із діяльності Я виник хоч якийсь зміст, йому треба мати межі, границі діяльності (безмежне є нєвизначепе). І оскільки єдиною реальністю є лише Я, то воно може розмежуватися тільки із самим собою: Я відрізняє собі від собі ж самого у вигляді Не-я. Із цього протистояння починає розгортатися зміст усієї реальності Я. Насамперед це просторово-часові окреслення дії: реальність Я - це крапка, його відхід від собі - лінія, заперечення лінії - площина, рух площини - об'єм.

Йогапн-готліб ФІХТЕ

Рух лінії

Я=я Я та не Я

рух крапки

Я=нея

синтез Я і не я

Фіхте особливо наполягав на тому, що ретельно фіксована конструктивна діяльність розумового Я відкриває шлях до значного підвищення достовірності та ефективності наукової теорії (і у тому він мав рацію). Щодо людини, то Фіхте вважав діяльність її деремо І основним визначенням: "Діяті! Діяті! - вісь для чого мі існуємо".

Відповідно, особливою цінністю стає свобода: "Істинною метою людського роду... є не розуміння буття, а розумне становлення через свободу'\ Досить очевидно, що і)еі'И.-Г.Фіхте булі співзвучні своїй епосі, а багато в чому знаходять прихильників і у нашу годину

Ще один передставник німецької класичної філософії Фрідріх-вііьгельм-йозеф Шеллінг(1775-1854), поділяючи думання Канта й Фіхте, по-своєму змінив в ідеях останнього змістові акценти. Шеллінг вважав, що вихідним пунктом для знання та виявлення будь-якої реальності є Я, яку собі усвідомлює. Будь-які крокі

такого самоусвідомлення постають як єдність, тотожність об'єкта та суб'єкта. Останні завжди співвідносні; сказавши " об'єкт ", мі неодмінно маємо на увазі, що таким він є для когось, тобто для суб'єкта і навпаки. Водночас смороду є сторонами розуму, що усвідомлює собі, який лише один може бути качаном як знання, так і реальності. Отже, такий розум є єдністю дії та споглядання, але це вже не окремий індивідуальний розум, а всезагальний світовий

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 353; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.