КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Історія розвитку міжстатевих стосунків та шлюбно-сімейних відносин
Сучасна сім'я, її особливості та основні функції. Специфічні особливості розвитку шлюбу та сім'ї в українському суспільстві. Історія розвитку міжстатевих стосунків та шлюбно-сімейних відносин. Тема лекції: МІЖСТАТЕВІ СТОСУНКИ, ШЛЮБ ТА СІМ'Я: ІСТОРІЯ І СУЧАСНІСТЬ. План:
Одним з найважливіших чинників культури є стосунки між статями, французький сексолог Ж. Цванг, аналізуючи джерела традиційних відносин, дійшов висновку, що розповсюдженість патріархальних моделей цих стосунків, домінування чоловіка в них бере початок у часи первісного суспільства. Древні не знали ніякої сексуальної регламентації статевих зв'язків. У первісній орді панували безладні статеві відносини (проміскуїтет). Поступово у суспільстві зароджуються соціальні норми для регуляції статевого спілкування, приборкання статевого інстинкту. З'являються сексуальні табу, заборона на статеве спілкування між чоловіками і жінками даного роду в певні періоди (підготовка до полювання, саме полювання). Із зародженням землеробства, виникненням сезонних польових робіт періоди, вільні від дії статевих табу, ставали все рідкіснішими і все менш тривалими. Інтенсивність статевої напруги наростала - і у чоловіків, і у жінок. І тому вільні від табу проміжки часу стали перетворюватися у своєрідні сексуальні оргії, причому статеві контакти тут практично нічим не обмежувались, відбувались навіть між батьками і дітьми, братами і сестрами. Разом з: тим табу привели до виникнення звичаїв, які пізніше породили екзогамний шлюб (міжродовий, міжплемінний) Парний шлюб пов'язаний з переходом до нових форм господарських, економічних стосунків всередині роду, з виникненням особистої власності. Першим кроком на шляху до цього був так званий дарообмін. Поява особистої власності, надлишків продуктів у деяких членів роду породила дарообмін як новий крок на шляху до утворення сім'ї, до перетворення її в господарський осередок суспільства. Чоловік дарував «своїй» жінці з чужого роду свою «премію», жінка ж мала дарувати йому свою. І доки існував дарообмін, існував і зв'язок між чоловіком і жінкою; припинення ж дарообміну означало також і припинення зв'язку між ними. Так з'явився індивідуальний парний шлюб. Для дохристиянського періоду характерно те, що моногамна сім'я була зазвичай сім'єю вільного громадянина; більшість рабів не мало сім'ї, оскільки це було невигідно їх хазяям. Дружина в афінській сім'ї не сприймалась як об'єкт, гідний кохання. Римська культура з алишалась патріархальною, з домінацією чоловіка. Згідно з римським правом, жінки були позбавлені самостійності і перебували під опікою чоловіків. Масове розповсюдження християнства зробило проблеми сексуальності, кохання гріховними, табуйованими. Взагалі офіційна християнська мораль була аскетичною та антисексуальною і засуджувала не лише «хтивість», але й Індивідуальне кохання, нав'язувала негативні установки щодо тіла, подружнього життя, жінки, як втілення гріховності, контрацептивних засобів. В XI ст. в культурі Провансансу з'являються такі поняття, як романтичне кохання, галантність, виправдання еротичних ласк. Епоха Відродження відкинула церковний аскетизм і мораль утримання та поклала початок еротизації культури. Відбулась реабілітація тіла, його все частіше почали зображувати в образотворчому мистецтві (Рафаель, Леонардо да Вінчі, Аретіно, Джор-джоне), віддаючи належне тілесним переживанням, у тому числі еротичним. У культурі Ренесансу жінка часто наділялась сильним темпераментом; чоловік, не здатний відповісти їй належно, ставав предметом насмішок. Оспівувались молоді чоловіки, що здатні були до численних сексуальних стосунків протягом ночі. У знаменитому творі Д.Бокаччо «Декамерон» відчувається вплив східного еротизму. У період Реформації погляди на секс відображали суто чоловічу точку зору. М. Лютер головне призначення жінки вбачав у служінні чоловікові. Секс допускався лише в рамках шлюбу, різко засуджувалася проституція.
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 1689; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |