КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
І рівень. Другий модульний контроль
Другий модульний контроль Н.р. Історія української культури * Мистецький напрям, що панував у ХІХ ст. Свого розквіту досягає у Франції наприкінці XVII – поч. XVIII ст., а у XVIII ст. стає вже загальноєвропейським напрямом; пропонує нові естетичні норми, формує образ героя, що може вистояти всупереч лихій долі, підкорити особисте загальнолюдському, пристрасть – обов’язку, розуму – це: * Мистецький напрям, який виник у Європі на межі XVIII і ХІХ ст. був реакцією проти раціоналізму доби Просвітництва і застиглих форм, схем і канонів класицизму та подекуди проти сентименталізму. Визначальними стали ідеалізм у філософії і культ почуттів, а не розуму, звернення до народності, захоплення фольклором і народною мистецькою творчістю, шукання історичної свідомості й посилене вивчення історичного минулого це: * Вся Правобережна Україна увійшла до складу Російської імперії, яка контролювала відтепер 80 % українських земель внаслідок поділу Польщі у: * Масонська ложа в Полтаві, яка діяла з 1818 по 1819 рр. називалася: * І.Котляревський був членом масонської ложі: * Героїчною сторінкою в історії українського народу стало повстання в Північній Буковині у першій половині ХІХ ст. під керівництвом: * У 30-х – 40-х роках ХІХ ст. центром національного руху став Львів, а його авангардом – громадсько-культурне об’єднання: * Українці Галичини у квітні 1848 р. виступили рішуче проти намагання поляків втягнути Галичину до Польщі і створили свою політичну організацію у Львові: * Імператорський указ, який санкціонував скасування кріпацтва в Угорщині за викуп на таких же кабальних умовах, як і в Галичині та на Буковині було видано у: * Київська академія була закрита у: * Народ по селах і містах Лівобережжя та Слобожанщини в другій половині XVIII ст. й далі засвоював елементарну грамоту в школах, які й утримувалися коштом населення: * На Правобережжі та в Західній Україні в другій половині XVIII ст. більшість колегіумів залишалась в руках: * Викладання філософських, богословських та правничих наук книжною українською мовою при Львівському університеті, яке діяло до 1805 р. носило назву: * У школах, які відкривалися при церковних парафіях і були початковими, навчання тривало 4-6 місяців у селах і до одного року в містах. Дітей навчали (російською мовою) читати, писати, елементарних арифметичних дій, основ православної релігії: * Навчальний заклад, заснований у 1820 р. на кошти братів Безбородьків і перетворений у 1832 р. на гімназію вищих наук це: * Видатний вчений-енциклопедист, який стояв біля витоків українського народознавства; перший ректор Київського університету, автор виданих ним у 1827 р. «Малороссійськіх песен»; перший історик Коліївщини – народного повстання на Правобережжі 1768 р. * Першу в Галичині граматику українською мовою («Граматика руської мови») написав: * У 1818 р. в Петербурзі була опублікована перша граматика української мови («Граматика малороссийского наречия»), складена філологом: * Друкарні Києво-Печерської та Почаївської лаври за 50 років другої половини ХVІІІ ст. випустили всього якихось дві з половиною-три сотні видань, тому що: * У друкарні Києво-Печерської лаври заведено гражданський шрифт у: * Промови Самуїла Миславського, присвячені перебуванню Катерини ІІ у Києві надруковані у 1787 р. у друкарні: * Заповніть пропущене словосполучення. У 1836 р. в губернській друкарні починають виходити _________________, що стали своєрідним бюлетенем щорічного київського контрактового ярмарку. * Перше видання друкарні при Харківському університеті: * Першим ректором Харківського університету був: * У 40-х роках ХІХ ст. виходив літературний збірник «Молодик», всі чотири випуски якого здійснив відомий видавець і перекладач: * Вірші, які позначені впливом вільнодумних ідей, пафос яких полягає в тому, що вони по-своєму заперечують релігійну ідеологію, виступаючи проти неї зброєю сміху; християнських святих у них зображено в бурлескномувигляді; образна система цих творів має фольклорний характер, вона близька і зрозуміла народові так само, як і їх жива, дотепна мова: * До історичних віршів другої половини ХVІІІ ст. належить діалогічний «Разговор Великороссии с Малороссиею», написаний перекладачем генеральної канцелярії у Глухові: * Першим твором нової української літератури вважають: * П’єси «Наталка Полтавка» і «Москаль-чарівник» належать перу: * Автор кількох десятків віршів і байок. У байці «Пан та Собака» письменник показав безправ’я закріпаченого українського селянства. У творах висловлюються думки про те, що треба було б «виправити» кріпосництво, звільнити його від «хиб», але питання про знищення кріпосництва автор не ставив: * Основоположником української художньої прози є: * Комедії «Сватання на Гончарівці» та «Шельменко-денщик», які на довгі часи зберегли популярність як визначні твори літератури для театру належать перу: * Основоположником нової української літератури вважається: * Видатний український композитор родом з м. Глухова. У Київській академії здобув загальну і музичну освіту. Згодом співав у петербурзькій придворній капелі, брав участь у виставах італійської опери в Петербурзі, а в 1765 р. навчався в Болонській академії. Опера «Демофонт» користувалася великим успіхом, а її автора було обрано членом кількох академій: * Теслярський син з Києва, який прославився як духовний композитор. Він переніс до церковних співів чимало мотивів українських пісень. У часи свого навчання в Київській академії був диригентом і першим скрипалем академічного хору, керував хорами в Києві і Москві. Після повернення з Москви до Києва його за наказом Київського губернатора за політичні справи схопили і посадили в «Смирительний дом», де він і помер: * Видатний композитор, уродженець м. Глухова. Музичну освіту здобував у знаменитій Глухівській співацькій школі. Забраний до придворної капели, він удосконалював композиторську майстерність в Італії, де поставив свої опери «Креонт», «Алкід», «Квінт Фабій»: * Наприкінці ХVІІІ, а особливо на початку ХІХ ст. у пісенній ліриці духовний кант витісняється: * Російська опера в Одесі відкрита у: * Автором першої національної української опери «Запорожець за Дунаєм» вважають: * Новий стиль класицизм в архітектурі України зароджується ще в 1731-1745 рр., коли Йоганн-Готфрід Шедель побудував: * У 60-70 рр. перебудовується місто Глухів – тодішня українська столиця, резиденція гетьманів, а в 1764-1786 – місцеперебування Малоросійської колегії – у стилі класицизму під керівництвом архітектора: * Архітектором Собору Різдва Богородиці в Козельці є: * Архітектором Надбрамної церкви Кирилівського монастиря, дзвіниці біля Дальніх печер Києво-Печерської лаври є: * До видатних пам’яток другої половини XVIII - початку ХІХ ст. належить брама Заборовського. Отвір брами висотою здається на зріст людини, хоч насправді через нього можна проїхати каретою. Він перекритий аркою, розчленований прямокутними пілястрами, схожими на пілончики, й заглиблений під дугу, порівняно розтягнуту, арку, що п’ятами спирається на примхливі капітелі колон. Її автор: * Видатними пам’ятками його творчості є собор святого Юра у Львові, де гармонійно поєднано західноєвропейські і українські національні риси, а також будинок ратуші в м. Бучачі – найвидатніша світська споруда в Україні XVIII ст.: * Найвищою дерев’яною спорудою ХVІІІ ст., яка досягла 65 метрів була церква, побудована в 1773-1779 рр. за проектом Якима Погребняка: * Архітектурний стиль відповідно до якого, при плануванні міст обов’язково виділявся адміністративний центр із площею, квартали були прямокутними, композиції ансамблів окремих архітектурних комплексів мали відкритий характер, головне місце в забудові міста приділялось адміністративним спорудам, військовим та цивільним учбовим закладам, соборам, театрам, торговим площам: * За його проектом споруджено церкву на Аскольдовій могилі (в 1810 р. дерев’яну церкву замінили кам’яною ротондою з колонадою і банею), церкву Різдва Христового, в якій стояла труна з тілом Тараса Шевченка від 6 до 8 травня 1861 р. під час перевезення його до Канева, ансамбль Контрактової площі на Подолі: * Видатним пам’ятником архітектури класичної школи в Україні є будинок Київського університету ім. Т. Шевченка, побудований за проектом архітектора: * Парк, основне ядро якого створено в 1796-1800 рр. в маєтку польського магната Ф. Потоцького, розташований на великій території – 177 га – в мальовничому природному руслі річки Кам’янка з численними штучними спорудами – водоймами, скелями, гротами, водоспадами, шлюзами, каскадами. Парк прикрашають фонтани, альтанки, скульптури. Парк подарував Ф.Потоцький своїй дружині на день народження: * Поширеним видом монументального декоративного мистецтва в Україні в другій половині ХVІІІ ст. було: * Портрети та картини «Літній український селянин», «Молодий український селянин», «Подільський селянин з сокирою»; «Праля», «Старий жебрак», «Старий, що вирізує палицю», «Портрет сина», «Хлопчик з сопілкою» належать перу художника, колишнього кріпака: * У першій половині ХІХ ст. відбувається процес зародження українського пейзажу, пов’язаний насамперед з творчістю: * У подоланні умовності старого й створенні нового українського портрета особливе місце належить творчості художника, яка характеризує перехідний етап у розвитку українського мистецтва кінця ХVІІІ - початку ХІХ ст.: * Мистецтво скульптури не зазнало в Києві та на Лівобережжі впливу поширеної на початку ХІХ ст. барочної скульптури, вона й надалі зберігає зв’язок з: * Директором гімназії вищих наук у Ніжині з вересня 1821 р. був виходець із Закарпаття: * Директором Рішельєвського ліцею в Одесі у 1826 р. був призначений виходець із Закарпаття: * Першим ректором Петербургського університету з 1819-1821 рр. був закарпатець: * Автор фундаментальної 6-ти томної "Історії карпатських русинів". Робота залишилася у рукопису і друкувалася тільки в кінці ХХ ст. (у 1983, 1986, 1988, 1990 рр. видрукувано три томи в 4 книгах): * У 1847 р. видано перший в історії Закарпаття буквар "Книжиця читальная для начинающих", автором якої є: * Друкарні на Закарпатті почали діяти лише: * Російський царизм остаточно запровадив в Україні кріпосницький лад у: * Запорозька Січ була зруйнована російськими військами у: * У першій чверті ХІХ століття розгорнулася тривала боротьба селян Поділля під проводом народного героя: * Програмний документ Південного товариства: * Під впливом революційних ідей декабристів на кінець 40-х років в Україні створюється таємна політична організація, суспільний склад якої вже відрізняється від складу масонських лож і політичних гуртків першої чверті ХІХ століття. Членами товариства були переважно представники середніх або й бідних дворян, урядовці і навіть колишній кріпак: * У 1837 р. члени гуртка «Руська трійця» підготували і видали в Будапешті літературно-науковий альманах: * Найголовнішим наслідком революції 1848-1849 рр. для населення Західної України було: * Дяківські школи в кінці ХVІІІ ст. майже зникають, особливо після того, як було заборонено: * Спадкоємницею братських шкіл у Львові у другій половині XVIII ст. була: * Колискою української журналістики у першій половині ХІХ ст. був: * Він створив оригінальну філософську систему, навчаючи, що матерія вічна, що світ можна і треба пізнати. Щастя бачив у «сродній» праці. Трактати написані у формі діалогів образною мовою, пересипаною народними висловлюваннями, прислів’ями і приказками, анекдотами, притчами та ін. Його збірки «Харківські байки» та «Сад божественних пісень»: * Талановитий байкар. В його «Малоросійських приказках» продовжена критика окремих негативних сторін кріпосницького ладу, почата в українській літературі Котляревським, і широко використані мотиви байок Крилова. Більшість своїх творів автор писав російською мовою. Він багато піклувався про Т. Шевченка, брав участь у викупі його з кріпосницької неволі і допоміг йому видати в 1840 р. «Кобзар»: * Походив з кріпаків, акторську діяльність розпочав 1805 р. У 1821 р. за участю передових представників української та російської громадськості його викуплено з кріпацтва. Акторська творчість відзначається новаторським пошуком. Він один з перших перейшов від класичної манери гри до сценічного реалізму і національного українського стилю. Створив неперевершені образи Виборного й Михайла Чупруна: * Першою національною українською оперою вважають: * Церква побудована в стилі бароко на 15-метровому фундаменті, який із східної сторони прилягає до гори, а із західної має вигляд двоповерхової споруди. З фундаменту, немов камінна квітка, виростає сам храм. Він однокупольний з п’ятибанним завершенням. Храм має довжину 32 м, ширину 23 м, висоту разом з хрестом 60 м. Будівництво її здійснив архітектор Іван Мічурін за проектом Варфоломій Растреллі: * Перший будинок оперного театру в Одесі було споруджено в 1809 р. за проектом петербурзького архітектора: * З цікавих архітектурних ансамблів міського будівництва початку ХІХ ст., які уціліли до наших днів, є кругла площа в Полтаві, створена на основі проекту архітектора: * Художник, педагог, відіграв велику роль у житті Т. Шевченка. Починаючи із знайомства в Літньому саду в Петербурзі й до кінця життя, він був його вірним другом і прихильником; допоміг викупити Шевченка з кріпацтва, вступити до Академії художеств, познайомив його з Брюлловим. У творах «Продаж сіна на березі Дніпра», «Хлопчик-рибалка» художник виявляє інтерес до народного побуту: * Першою жанровою картиною Шевченка, створеною в Академії, за яку Рада Академії нагородила молодого художника срібною медаллю, була: * Стиль і метод у мистецтві й літературі, а також філософська доктрина, яка вчить, що предмети видимого світу існують незалежно від людського відчування і пізнання: * Після остаточної ліквідації гетьманського ладу в Україні в 1764 р., верховним державним органом стала: * Указ Олександра ІІ, який забороняв публікувати українські книжки, користуватися українською мовою на сцені це: * Культурне товариство «Просвіта» у Львові було засновано у: * Літературне товариство ім. Т.Шевченка у Львові було засновано у: * Щомісячний громадсько-політичний і літературний журнал українською мовою «Основа» виходив у Петербурзі протягом: * У якому із варіантів викладено зміст реформи в галузі освіти 1864 р. в Російській імперії: * Студенти, члени громадівських гуртків Києва, Харкова, Полтави у 50-их роках ХІХ ст. стали ініціаторами заснування навчальних закладів: * Т.Шевченко видав у 1861р. підручник для недільних шкіл: * Письменниця трьох літератур: української, російської та французької; автор «Народних оповідань», що мали величезний вплив на розвиток національної самосвідомості українського народу, соціальної повісті «Інститука», присвяченої Т. Шевченку, історичної повісті «Маруся»: * «Буковинським кобзарем» називають: * Цікаву спробу створити образ свідомого українського інтелігента (повісті «Семен Жук і його родичі» та «Юрій Горовенко. Хроніка з смутного часу») зробив: * Письменниця, яка у ряді оповідань показала соціальні проблеми галицького села («Ядзя і Катруся»), пробудження почуття народної самосвідомості («Виборець»): * «З вершин і низин», «Смерть Каїна», «Мойсей» належать перу: * Українське театральне мистецтво в другій половині ХІХ ст. (як і в першій) розвивалося в таких умовах: * Засновником українського театру, визначним драматургом, талановитим режисером і актором є: * Славетний співак і обдарований композитор, актор оперних театрів Петербурга і Москви, вихованець Глінки і друг Шевченка, автор вокально-хореографічної вистави «Українське весілля», музичної композиції «Картини степового життя циган», водевіля «Ніч напередодні Іванового дня», солоспівів «Спать мені не хочеться», «Стоїть явір над водою», опери «Запорожець за Дунаєм»: * Йому належить понад 80 записів і обробок мелодій народних пісень, ряд романсів та дуетів. Найвидатніший твір – опера «Катерина», в основу якої автор поклав однойменну поему Т. Шевченка: * Автор широковідомої музики до «Назара Стодолі» Т. Шевченка і талановитої поліфонічної композиції «Вечорниці»: * Засновник музичного товариства «Торбан» у Львові і музичної школи при ньому, а також співочого товариства «Боян» і «Вищого музичного інституту ім. М. Лисенка» у Львові, автор опери «Купало» і кількох уривків з музики до «Назара Стодолі» Шевченка, «Ярополка» К. Устияновича: * Одним з перших українських композиторів-професіоналів у Галичині. З багатьох його симфоній-увертюр, в яких використовував мелодії коломийок, вальсів, полонезів, слід згадати музику до «Заповіту» Шевченка, «Поклону» Федьковича та «Жовніра» Гушалевича. Написав він також музику до оперет «Підгіряни» й «Верховинці»: * Дитячі опери «Коза-дереза», «Пан Коцький», «Зима й весна» належать: * В архітектурі другої половини ХІХ ст. переважав стиль, який передбачав суміш елементів різних стилів: * Товариство пересувних художніх виставок (Товариство передвижників) було створено в Петербурзі у: * Київську малювальну школу заснував у 1875 р.: * Темі зубожіння українського селянства художник присвятив один із своїх кращих творів «На заробітки»: * Його вважають одним із зачинателів українського реалістичного пейзажу. Починаючи з середини 1870-х років центральною в його творчості стала тема української природи: «Затишшя», «Село», «Хати в літній день», «Рибалки», «Сінокіс», «Жнива»: * Вчився в Краківській школі красних мистецтв, викладав малювання в школах Галичини. Відомий він як ілюстратор журналу «Дзвіночок», казок-поем І. Франка «Пригоди Дон-Кіхота» і «Лис Микита». Та найцінніші в його спадщині реалістичні жанрові картини-образи злиденного життя галицького села «Сліпець з проводирем», «В селянській хаті», «Погорільці»: * Кріпосництво було ліквідовано в Російській імперії у: * Валуєвський циркуляр був виданий у: * Літературне товариство ім. Шевченка було перетворене в Наукове товариство ім. Шевченка (НТШ) у: * Середній тип школи, заснованої у 1871 р. в Києві, яка за своїм статутом була гімназією, що мала тільки старші класи. Після її закінчення випускники мали можливість вступати до університету, який здійснював навчальний нагляд. Мала гуманітарний характер: * Поет, прозаїк, журналіст, видавець, літературний критик, мовознавець, етнограф. Його перший великий твір – поема «Україна» – спроба історичного епосу від Володимира Великого до часів Б. Хмельницького. Він започаткував українську історичну романістику (роман «Чорна рада»), створив високохудожні переклади Біблії, творів В. Шекспіра і т.п.: * Професійний театр в Галичині при товаристві «Руська бесіда» заснований у: * Народженням українського професійного народного театру на Лівобережній Україні вважають: * Драматург, який був насамперед романтиком, автор «Циганки Ази» і «Ой не ходи, Грицю», полюбляв мелодраму з її ефектними монологами і романтичною картинністю, орієнтувався на колорит, надавав перевагу масовим сценам, напруженим героїчним ситуаціям, історичному фону: * Основоположник української класичної музики: * Одеське художнє училище засноване у: * «Весілля в Київській губернії» – один із значних і характерних для художника творів, у яких автор зображує побут українського села. Картина змальовує момент весільної процесії. Попереду статечно виступають молоді. Серед інших учасників цієї події особливо виразно подано старосту напідпитку, якого ведуть під руки дві веселі молодиці. Композицію вдало завершує постать молодої жінки з дитиною на руках. Вона вдумливо проводжає поглядом веселу процесію. В картинідобре передано вранішнє повітря, осінній пейзаж: *Представників суспільно-політичної течії, що виникла в 1860-ті роки в Галичині, які спрямовували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців, називали * 1863 р. і 1876 р. в історії України пов’язані з * Ким запроваджено викладені нижче заборони? «Недопускати ввозу в межі імперії... яких би то не було книг і брошур, що видаються за кордоном на малоросійському наріччі. Друкування і видавання в Імперії оригінальних творів і перекладів на тому ж наріччі заборонити, за винятком історичних документів...» * Поява Емського указу (1876 р.) імператора Олександра ІІ пов’язана з * Емський указ (1876 р.) імператора Олександра ІІ спричинив * З ім’ям Іллі Мечнікова пов’язано * Об’єднання української інтелігенції – громади – відновили свою діяльність у * Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела? «Вважаючи себе соціалістом, заперечував теорію К. Маркса про пролетарську революцію і диктатуру пролетаріату як помилкову і шкідливу для українства. Саме під його впливом в Україні ширилися ідеї соціалізму, автономії України, перебудови Росії на федеративну державу» * Ю. Бачинський у своїй книзі «Ukraina irredenta» вперше висловив * Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела? «На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків – Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її «Незабутньою Аїдою», «Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан», «Вражаючою Валькірією». * З ініціативи українських наукових діячів Петербурзька академія наук створила 1905 р. комісію під головуванням Олексія Шахматова, яка склала декларацію: * Рівень неписьменності серед українців на початку ХХ ст. становив: * Значною подією в розвитку українського мовознавства стало видання «Словаря української мови» (1907-1911 рр.), автором якого був: * Про що йде мова: розвивалося у важких умовах, під постійним гнітом царського уряду. Колективи не мали права на стаціонарну роботу, були, по суті, мандрівними: * У Києві відкрито перший в Україні театральний навчальний заклад – Музично-драматичну школу ім. М. Лисенка з окремим драматичним відділом у: * Протягом 1905-1906 рр. львівський театр товариства «Руська бесіда» – єдиний професіональний театр Галичини й Буковини очолював: * У 1917 р. в Києві почав свої вистави заснований в 1916 р. «Молодий театр», яким керував: * Перший в Західній Україні початку ХХ ст. композитор-професіонал, автор опери «Роксолана», ряду романсів і хорів: * Пісню на музику «хору норманів» «Шалійте, шалійте, скажені кати» (на слова О. Колеси), яка стала популярною масовою революційною піснею на початку ХХ ст. написав: * Роман «Фата моргана», новели «Сон», «На острові», повість-балада «Тіні забутих предків» належать до творчості: * Архітектурний стиль, в основу якого покладена динамічність форми, іноді геометрично чіткі ритми будівлі, відмова від ордеру та еклектичних запозичень елементів інших стилів; характерна надмірність декору на фасадах, відсутність чіткості силуету це: * Проект будинку Полтавського губернського земства, який вважається одним із шедеврів сучасної української архітектури розробив архітектор: * Автор талановитих жанрових картин і портретів, увійшов в історію українського малярства картиною «Похорон кошового», психологічно загостреними портретами «Портрет дівчини в червоному капелюсі», «Портрет старого вчителя» та жанровими картинами «Карусель», «Селянська родина»: * Художник своєрідного таланту, родоначальник українського батального малярства, автор багатьох творів, що оспівують героїзм російського та українського народу, їх боротьбу за свободу і незалежність: «Бій під Малоярославцем», «Повернення російської кавалерії під Аустерліцом»: * Працював у станоковому, монуменатально-декоративному, театрально-декораційному малярстві. Але найбільше він відомий як графік, талановитий ілюстратор книг, автор малюнків до різних журналів: «Український косар», «На Дніпрі», «Збирання лози для виготовлення кошиків», «Біля кузні»: * На початок ХХ ст. припадає розквіт творчості західноукраїнського художника, талановитого митця, громадського діяча, близького друга І. Франка. Його інтереси не обмежувалися якимсь одним жанром. Він створив поетичні пейзажі, для яких характерне узагальнення образів природи, декоративність і монументальність: «Дніпро», «Шевченкова могила», «Луки і поля», «Копиці», «Самітня сосна»: * Його творчість як талановитого художника тісно зв’язана з життям народу. Працюючи в Чернівцях, Львові та Києві, він створив ряд історичних полотен, зокрема картину «Богун під Берестечком», «В’їзд Богдана Хмельницького в Київ», а також багато жанрових та портретних творів: * Революційна українська партія була створена в Харкові у: * Автором «Нарисів історії українського народу», «Про старі часи на Україні», «Ілюстрованої історії України», десятитомної «Історія України-Руси» є: * Соломія Крушельницька, Олександр Мишуга – це: * Збірка «Думи і мрії», драма «Касандра», «Contra spem spero» – «Без надії сподіваюсь!» належать до творчості: * Перший в Україні критий Бессарабський ринок в Києві збудований у стилі: * Талановитий графік, художник, етнограф початку ХХ ст. Багато творів відображають поетичну природу Карпат, мальовничість села Галичини, побут і звичаї галицького населення, його історичне минуле: «Ярмарок у Косові», «Діти на леваді», і в акварелях – «Бідняцька родина», і в офортах та ліногравюрах – «За море», «Бідні діти», «Сирота», «На панщині»: * Період розвитку української культури у ХХ ст., який отримав назву т.зв. українського ренесансу; роки відновлення української державності і створення принципово нових умов для розвитку української національної культури: * Період розвитку української культури у ХХ ст., який був найнебезпечнішим для української культури, оскільки під загрозою існування опинились саме її зміст і форма. Культура стала повністю залежною від політичної кон’юнктури та існуючого деспотичного режиму: * Період розвитку української культури у ХХ ст., який характеризується певним пожвавлення духовного життя. Спостерігаємо повернення до національної культури частини творчого доробку репресованих сталінським режимом її діячів, поступове ознайомлення з національними мистецькими здобутками діаспори, нездоланність висунутих поколінням «шестидесятників» культурно-радикальних пропозицій, скерованих проти денаціоналізації та русифікації * У Києві 5 жовтня 1917 р. у складі трьох факультетів – історико-філологічного, фізико-математичного, юридичного і підготовчих курсів було відкрито: * Українську академію наук було засновано за гетьмана П.Скоропадського у: * З 1921 р. Українську академію наук перейменовано на: * Історико-філософську секцію Всеукраїнської академії наук з 1924 р. очолював: * У західних регіонах України, зокрема у Галичині, Західній Волині та Поліссі, які після громадянської війни увійшли до складу Польщі, заборонялось вживання української мови в усіх державних установах та органах самоврядування з: * Українці західних регіонів України, які після громадянської війни відійшли до Польщі, змушені були заснувати у Львові, навчальний заклад, який діяв продовж 1921-1925 рр. * Три типи шкіл: початкова (I-IV класи), неповна середня (I-VII класи) і середня (І-Х класи) були введені в радянській Україні у: * У 1932 р. вперше в СРСР було штучно розщеплене атомне ядро у: * У складі Української академії наук утворилась низка суспільствознавчих інститутів, у тому числі й Інститут історії України в: * На базі Київського, Харківського і Одеського університетів у м. Кизил-Орді у роки Другої світової війни створено: * У 1921 р. у Відні був заснований: * Літературно-художня, просвітницька організація, кредом якої було негативне ставлення до культурного минулого, намагання створити свою «чисто пролетарську», особливу літературу і культуру: * Особливою популярністю у 20-их рр. ХХ ст. користувалися модерний український театр «Березіль» на чолі з: * Г. Верьовка, М. Вериківський, П. Козицький, М. Колесса, Я. Калішський, В. Косинка, Г. Лятошинський, Л. Ревуцький, Ф. Соболь це: * Фільм О.Довженка, який включено до почесного списку дванадцяти кращих фільмів світу всіх часів і народів (Брюссель, 1958 р.): * Г. Жуков, Д. Дяченко, С. Кравець, С. Серафимов, М. Фільгер це: * Культурні процеси 30-их рр. ХХ ст. уніфікувались за так званим методом: * Виходять у світ високопатріотичні поетичні твори Павла Тичини («Голос матері»), Максима Рильського («Слово про рідну матір»), Володимира Сосюри («Любіть Україну») та ін. у: * Було заборонено і розпущено греко-католицьку церкву, а сотні греко-католицьких священиків на чолі з митрополитом Й. Сліпим було репресовано та кинуто у сталінські табори у: * «Лисенківщина» - це: * Рух творчої української інтелігенції, яка виявила прагнення до пошуку нових форм мистецького самовираження на основі осмислення національного досвіду, духовної спадщини свого народу, який виявився на хвилі «хрущовської відлиги» отримав назву: * Автором фільму «Тіні забутих предків» (1965), що вражає надзвичайною силою художньо-поетичного проникнення в глибини народного життя, його драматичну й трагічну долю є: * З 1930 р. в початкових школах Закарпаття введено (тривалість навчання): * Ужгородський державний університет було відкрито у: * Ленінська політика т.зв. «коренізації» в радянській частині України почала проводитись із: * Скасовано плату за навчання в усіх вузах і технікумах, запроваджено наукові ступені кандидата і доктора наук, вчені звання професора, доцента у: * М. Зайчук, М. Бурачок, В. Кричевський, Ф. Кричевський, О. Мурашко, О. Новаківський, Г. Світлицький, К. Малевич, А. Петрицький це: * Здійснено перехід до обов’язкового семирічного навчання у: * У 1920-х роках в Українській СРР «Гарт», «Плуг», «Ланка», «Молодняк», «Авангард» – це * З іменами М. Зерова, П. Филиповича, М. Драй-Хмари в історії української культури 1920-х років пов’язано * Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела? «...з 1919 р. Член КП(б) У, один із засновників Спілки письменників «Гарт» (1923), журналів «Літературний ярмарок» (1928), «Політфронт» (1930). Автор творів «Вальдшнепи», «Україна чи Малоросія». Ініціатор літературної дискусії 1925 – 1928 рр.». * «Розстріляне відродження» – умовна назва * З іменами Амвросія Бучми, Леся Курбаса, Гната Юри пов’язаний розвиток * Про який судовий процес йдеться в уривку з історичного джерела? «На лаву підсудних сіло 45 осіб: академіки професори, лікарі, священики, письменники, студенти та викладачі вищої школи, вчителі. Основним обвинувачуваним влада зробила віце-президента ВУАН С. Єфремова. Звинувачувальний вирок зайняв кілька номерів столичної газети «Вісті». * Масові репресії щодо українського населення Галичини, здійснені польським урядом восени 1930 р., отримали офіційну назву * У якому році було проголошено незалежність Карпатської України? * 1945 рік в історії України пов’язаний із * У яких роках в українській науці відбулися описані нижче зрушення? «В Інституті надтвердих матеріалів виготовлено перші штучні алмази, у Фізико-технічному інституті побудовано найбільший у світі на той час прискорювач електронів, в Інституті фізики розгорнулися дослідження в галузі фізики атомного ядра завдяки уведенню в дію ядерного реактора». * Виникнення в Україні руху «шістдесятників» зумовлено * Алла Горська, Іван Драч, Василь Стус – діячі, яких об’єднує * Якого твору О. Гончара стосуються цитовані нижче звинувачення? «...товариш Гончар, зрілий майстер художнього слова, автор відомих творів «Прапороносці», «Людина і зброя», в своєму новому романі... як в кривому дзеркалі змалював працю, побут та духовний світ металургів і колгоспників Подніпров’я, провівши ворожий водорозділ між керівниками та масами». * Яке поняття є зайвим в логічному ланцюжку: «відлига – застій – дисидентство – перебудова»? * Що було однією з ознак дисидентського руху в Україні в другій половині 1960 – першій половині 1980-хроків? * Головне завдання діяльності Української Гельсінської групи * Леонід Осика, Юрій Іллєнко, Іван Миколайчук здійснили вагомий внесок у розвиток * Важливим кроком до об’єднання національно-демократичних сил наприкінці 1980-х років було * Запровадження багатопартійної системи в УРСР стало можливим завдяки * Проведення Народним рухом України акції «Українська хвиля» (1990р.) – утворення «живого ланцюга» від Львова до Києва – присвячувалося * «Концепція гуманітарного розвитку України», головна ідея якої спрямована на визнання пріоритетного розвитку української культури, яка має стати потужним чинником національної ідентичності та єдності. була прийнята на Всеукраїнському форумі інтелігенції у: * Верховна Рада прийняла Закон України «Про освіту» у: * Період розвитку української культури у ХХ ст., який характеризується ліквідацією основних перепон на шляху розвитку національної культури, зокрема цензурних заборон, звільнення від ідеологічних догм і міфів, вільним доступом до здобутків сучасного світового культурного процесу, до всієї культурної скарбниці людства: * У якому році в СРСР відбулося святкування тисячоліття хрещення Русі? * У якому році було прийнято закон, який містить такі рядки: «...вшановуючи пам’ять мільйонів співвітчизників, які стали жертвами Голодомору 1932 – 1933 років в Україні та його наслідків... Верховна Рада України приймає цей Закон. Стаття 1. Голодомор 1932 – 1933 років в Україні є геноцидом Українського народу»?
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 844; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |