Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Порядок виконання лабораторних робіт




 

Для виконання лабораторних робіт необхідно:

1) використовуючи літературні джерела, конспект лекцій, методичні розробки з дисципліни, засвоїти теоретичний матеріал, пов’язаний з тематикою лабораторної роботи;

2) отримати допуск до лабораторного заняття шляхом відповідей на поставлені запитання викладача за темою лабораторної роботи;

3) отримати індивідуальне завдання, розробити граф-схему алгоритму для його розв’язування та написати відповідну програму мовою С;

4) використовуючи засоби iнтегрованого середовища, створити та відлагодити програму;

5) при необхідності підготувати вхідні дані для перевірки правильності виконання програми;

6) виконати програму та зафіксувати отримані результати;

7) перевірити правильність роботи програми; при необхідності внести зміни у програму та виконати її повторний запуск;

8) оформити та захистити звіт про виконання лабораторної роботи.

Примітка. Для зменшення часу введення великих обсягів вхідних даних при відлагодженні програми рекомендується виконати перенаправлення введення даних з клавіатури на введення даних з попередньо створеного текстового файлу. Перенаправлення потоків здійснюється у режимі командного рядка, наприклад:

D:\Students\KІм-31\Lab2.exe < DataLab2.txt
ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ ЗВІТІВ ПРО ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ

 

Звіти про виконання лабораторних робіт оформляються в окремому зошиті або на скріплених аркушах формату А4. Після завершення семестру звіти здаються для зберігання на кафедру.

Кожен звіт повинен починатись з нової сторінки та містити такі розділи:

· Номер та назва роботи;

· Мета виконання лабораторної роботи;

· Постановка задачі згідно індивідуального завданняз детальним формулюванням розв’язуваної задачі;

· Граф-схема алгоритму програми з поясненням;

· Код програми мовою С. Програма повинна контролювати правильність введення вхідних даних та мати коментарі до її основних структурних конструкцій.

· Результати виконання програми. Вказується формат і значення вхідних даних та отриманих результатів з аналізом їх достовірності;

· Висновки. Вказується призначення програми, обмеження на її застосування, можливі варіанти вдосконалення та які знання отримано в ході виконання роботи.

 

Звіт повинен бути написаний українською мовою, акуратно та грамотно, з дотриманням правил оформлення технічної документації. Назви розділів звіту візуально виділити розміром, жирністю, курсивом шрифта або підкресленням.
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 1

Введення, відлагодження та виконання програм в інтегрованому середовищі Dev-C++

Мета роботи: ознайомитись з функціональними можливостями інтегрованого середовища програмування Dev-C++; навчитись вводити, відлагоджувати і виконувати програми, використовуючи засоби інтегрованого середовища Dev-C++.

Порядок виконання лабораторної роботи:

1. Запустити Dev-C++. Для цього слід послідовно виконати наступний набір команд: Start→All Programs→Bloodshed Dev-C++→ Dev-C++. На екрані з’явиться наступне вікно (рис.1)

2. Встановити українську мову інтерфейсу системи програмування Dev-C++. Для цього виконати наступну послідовність команд меню вікна Dev-C++: Tools/Evironment Options/Interfaces/Lenguage/Ukrainian/

3. Вивчити розділи головного меню інтегрованого середовища, ознайомитись з пунктами і підпунктами кожного з вертикальних меню. При вивченні пунктів меню звернути увагу на “гарячі” клавіші швидкого виконання відповідних команд, які приведено в табл.1.1.

Таблиця 1.1

Перелік гарячих клавіш інтегрованого середовища Dev-C++

Дія гарячої клавіші Комбінація клавіш Дія гарячої клавіші Комбінація клавіш
  Відкрити файл-проекту Ctrl+O   Зкомпілювати поточний файл Shift+Ctrl+F9
  Друк Ctrl+P   Виконати Ctrl+F10
  Відмінити Ctrl+Z   Зкомпілювати і виконати F9
  Відновити Shift+Ctrl+Z   Перебудувати все Ctrl+F11
  Копіювати Ctrl+C   Налаштування F8
  Вирізати Ctrl+X   Зупинити виконання Ctrl+Alt+F2
  Вставити Ctrl+V   Встановити/зняти точку зупинки Ctrl+F5
  Закоментувати Ctrl+.   Наступний крок F7
  Розкоментувати Ctrl+M   Крок всередину Shift+F7
  Знайти Ctrl+F   Продовжити виконання Ctrl+F7
  Знайти у файлах Shift+Alt+F   Виконати по курсору Shift+F4
  Перейти до функції Shift+Ctrl+G   Додати в спостережувані F4
  Перейти до рядка Ctrl+G   Спостерігати за змінними Ctrl+W
  Зкомпілювати Ctrl+F9   Повноекранний режим F12

4. Навчитись користуватися вбудованою підсистемою допомоги за допомогою елементів меню Help.

 

5. Створити проект.Для цього послідовно вибрати меню: Файл→Створити→Проект

 

Після появи вікна “Новий проект” вибрати тип проекту – Consol Application, вибрати мову програмування – С і дати назву проекту, наприклад Lab 1.

 

Після появи вікна “Create new project” вибрати робочий каталог користувача на диску для запису файлів програмного проекту. Робочий каталог задається викладачем (наприклад, Student)

 

При правильному виконанні попередніх дій на екрані з’явиться заготовка проекту

 

6. Набрати (або скопіювати) приклад програми, що заданий викладачем. Оволодіти засобами вбудованого редактора тексту для введення та редагування програм. Для цього використати команди меню Правка (Edit) та команди вбудованого редактора.

 

7. Відкомпілювати програму (меню Виконати (Execute)) і при необхідності виправити помилки.

 

8. Виконати програму (меню Виконати (Execute)), ввести дані та отримати результат.

 

9. Ознайомитись із засобами відлагодження та покрокового виконання програми (меню Налаштування (Debug)). Покроково виконати програму та прослідкувати проміжні значення обчислень.

 

10. Оформити звіт з лабораторної роботи. У звіті описати послідовність створення, редагування, компіляції та виконання програми.
Код програми мовою С

/*************************************************************/

/* Програма – калькулятор */

/*************************************************************/

#include <stdio.h>

#include <stdlib.h>

 

int main(int argc, char *argv[])

{

float a,b;

char opr;

double result;

 

puts ("Zdijsnitj vvedennya danyh za formatom: operand1 operaciya operand2 <Enter>");

puts ("Dlya zakinchennya roboty natysnitj klavishu q ");

 

while (puts ("Vvid->"), scanf ("%f %c %f",&a,&opr,&b) || getchar ()!='q')

{

switch (opr)

{

case '+': result=a+b; break;

case '-': result=a-b; break;

case '*': result=a*b; break;

case '/': if (b==0) {

puts ("\a\n\rPomylka: dilennya na nulj!!\a\n\r");

continue;

} else { result=a/b; break; }

 

default: puts ("\a\n\rPomylka: nedopystymtj kod operaciyig!!\a\n\r");

continue;

}

 

printf ("=%f\n\r",result);

}

 

system ("PAUSE");

return 0;

}
Лабораторна робота № 2




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 418; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.