Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Методи конструювання програм




Розділ операторів головної програми

Структура програми: опис міток, опис констант, опис типу даних та змінних

Опис міток

У програмі на Паскалі перед будь-яким оператором можна поставити мітку.! Мітка звичайно позначає інструкцію, до якої можна перейти з будь-якого місця програми за допомогою оператора переходу. Міткою може бути будь-яке сполучення букв і цифр завдовжки до 127 символів.

Усі використовувані в програмі мітки мають бути описані в розділі, який починається зі слова label, наприклад:

label

М1, Тоk, 1lаb, 123;

Рядок опису закінчується крапкою з комою. Це стосується не лише опису міток, а й усіх інших описів (констант, змінних тощо).

Після опису міток звичайно йде опис констант. У цьому розділі ідентифікаторам констант надаються сталі значення. Опис констант може мати такий вигляд:

Соnst

inf = 1024; (Ціла константа)

Communic = 'Связь установлена' (Рядкова константа)

Ref = 13.45; (Дійсна константа)

Опис змінних

Усі змінні, які використовуються в програмі, мають бути описані за такою схемою:

Var <ідентифікатор>: <тип>;

Опис починається із зарезервованого слова varг (від слова variable – змінна), далі йде перелік імен змінних, розділених комами. Імена змінних відокремлюються від зазначення їхнього типу. Наприклад:

vаr

А, D, М: integer;

X1, Х2: real;

L: boolean; Техt: string;

21. Розділ опису процедур та функцій. При проектуванні програми визначається, які частини алгоритму треба реалізувати як процедури, а де знадобиться функція. В головній частині програми підпрограми розташовуються після розділу опису даних перед оператором Begin, а викликаються при потребі в процесі виконання головної програми або іншої підпрограми.

Структура процедури має вигляд:

Procedure ім’я (список формальних параметрів);

Розділ локальних даних

Begin... {розділ виконавчих операторів} End;

Перший рядок складає заголовок процедури, ім’я процедури вибирає програміст так як і ім'я змінної. В списку формальних параметрів описуються через; параметри та інформація про їх тип. Деякі параметри призначені для передачі даних в процедуру, інші для повернення результатів з процедури до тієї програмної одиниці, яка її викликала.

Виконуваною частиною програми є розділ операторів, який іде за розділом описів. У ньому виконуються дії над попередньо описаними змінними, константами, функціями тощо. Саме в цьому розділі одержують результат, заради якого складалася програма. Починається розділ службовим словом begin і закінчується словом end із крапкою.

Конструювання програм - одна з найважливіших розділів сучасної інформатики. Бурхливий розвиток програмно-апаратних засобів, поява нових стилів і технологій програмування, як не парадоксально, не знижують, а підвищують рівень вимог до масової алгоритмічної культури. Практично всі діалогові системи є програмованими. Методика конструювання програм легко переноситься на інші процедурні мови програмування, у тому числі й об'єктно-орієнтовані. Етапи:

1. Створення структурної програми,

2. Розбиття суцільного тексту програми на процедури.

3. Введення віконної системи за допомогою доступних можливостей мови (оператор Window

4. Введення об'єкта-панелі управління.

5. Оформлення роботи




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 450; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.