Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Соціальні рухи




Громадськість, натовп і маса

Перш ніж завершити обговорення громадськості, слід зазначити, що в певних умовах громадськість може перетворитися на натовп. Майже будь-яка пропаганда прагне яким-небудь чином здійснити це. Коли люди, що становлять громадськість, збуджені апеляцією до якого-небудь загального для них настрою, вони починають товктися і встановлювати контакт. Тоді вони виражають себе у формі громадського настрою, а не громадської думки. У сучасному житті, проте, як здається, тенденція до перетворення громадськості на натовп слабкіше за тенденцію до її підміни масою. Зростаючий відрив людей від своїх коренів, множення громадських проблем, поширення механізмів масової комунікації разом з іншими чинниками привели до того, що люди все частіше стали діяти швидше по індивідуальному вибору, ніж беручи участь в якихось громадських дискусіях. Це настільки реально, що у багатьох випадках громадськість і маса перемішуються один з одним. Цей факт вносить плутанину в сферу сучасної колективної поведінки і утрудняє його аналіз.

Колективні групування і соціальна зміна. Обсуж-дая елементарні колективні групування, ми розглянули діючий натовп, експресивний натовп, масу і обществен-ность. Існують і інші примітивні групування, які ми можемо тут згадати лише коротко,: паніка, поголовна втеча, страйк, бунт, комітет "пильності народного правосуддя", хід, культ, заколоти і повстання. Більшість з цих групувань є різновидами натовпу; кожне з них діє за допомогою примітивних механізмів колективної поведінки, які ми описали. Подібно до чотирьох розглянутих великих типів, вони не є суспільствами, а діють поза регулюючими рамками правил і культури. Вони елементарні, природні, спонтанні і виникають в опреде-ленных відповідних обставинах.

Поява елементарних колективних групувань указы-вает на якийсь процес соціальної зміни. Вони мають подвійний характер, припускаючи інтеграцію старого і появу нового. Вони відіграють важливу роль в розвитку нової колективної поведінки і нових форм соціального життя.

Точніше, типові механізми примітивної асоціації, які вони демонструють, відіграють важливу роль у формуванні нового соціального порядку.

Тепер ми звернемося саме до цієї проблеми формування нового соціального порядку. До нашого завдання увійде розгляд в першу чергу соціальних рухів, завдяки яким вишиковуються і кристалізуються у фіксовані соціальні форми нові типи колективної поведінки.

Соціальні рухи можна розглядати як коллектив-ные підприємства, націлені на встановлення нового ладу життя. Їх початок корениться в стані занепокоєння, а движу-щая сила виникає, з одного боку, з незадоволення справжньою формою життя, а з іншої - з бажань і надій на якийсь новий пристрій існування. Шлях розвитку соци-ального руху показує виникнення нового ладу життя. На своєму початку соціальний рух аморфний, погано организова-но і не має форми; колективна поведінка знаходиться на примітивному рівні, який ми вже розглянули, а механізми взаємодії, про які ми також вже говорили, елементарні і спонтанні. У міру того як соціальний рух розвивається, воно приймає характер суспільства. Воно придбаває організацію і форму, корпус звичаїв і традицій, керівництво, що зміцнилося, постійний розподіл праці, соціальні правила і соціальні цінності - коротше, культуру, соціальну організацію і новий пристрій життя.

Наше дослідження соціальних рухів торкнеться трьох їх видів - загальних, специфічних і експресивних соціальних рухів 3.

3 Мимохідь увагу привертають просторові рухи: рухи кочівників, варварські вторгнення, хрестові походи, паломництва, колониза-ция і міграції. Такі рухи можуть здійснюватися суспільствами, як у разі племінних міграцій; різними народами, що мають якусь загальну мету, як у разі тих, що носили релігійний характер хрестових походів в середні віки; чи індивідами з схожими цілями, як в більшості випадків імміграції в США. З механізмами їх колективної дії ми матимемо справу при подальшому обговоренні соціальних рухів. Самі ж по собі подібні рухи занадто складні і різноманітні, щоб можна було адекватно розглянути їх тут.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 458; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.