КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Релігія індської цивілізації
Релігії в Стародавній Месопотамії.
Приблизно в той же час, що і в Єгипті, в Стародавній Месопотамії в міжріччі Тигра і Євфрата формується велика шумерська держава з високо- розвинутою культурою, складовою частиною якої була релігія. Шумерська релігія також була політеїстичною. Кожне шумерське місто мало свого бога-покровителя. Крім того існували загальнодержавні боги: Бог небес – Ану, бог землі – Енліль, бог Місяця – Найнар, бог Сонця – Уту та ін. Поступово на основі цих уявлень сформувався пантеон богів начолі з богом Ану. За уявленнями шумерів, життя у Всесвіті управлялось божественними законами. Відомо понад 100 таких законів («Ме»), які визначають єдину реальність – Всесвіт і все, що в ньому знаходиться разом з людиною і суспільними інститутами. Шумерська держава була не єдиною державою Месопотамії. В цьому регіоні не було стабільних централізованих держав. Вони періодично змінювали одна одну: Шумер, Аккад, Вавілонія, Ассірія. Тому тут постійно видозмінювались релігійно-культові системи: відмирали одні боги і присвячені їм храми, на зміну їм приходили інші, яким приписувалися функції та заслуги вже скинутих богів. Своєрідність релігії шумерів і успадкувавших їм вавілонян, які навчилися відрізняти планети від сузір’їв, розробили основи астрономії, полягала в тому, що їхній досвід сприйняття божественного був пов’язаний із зоряним небом і космічним порядком, незмінною ходою небесних світил. Ця релігія бачила в небесних тілах першопочаток і першообраз земних подій і вважала, що за допомогою виникшої тоді астрології по зірках можна передбачити долю людей. В грандіозних космічних міфах про створення світу і про потоп сформувалося бачення світу, яке здійснило вплив на старозавітну міфологію. Вавілонська релігія склалася в більш-менш завершеному вигляді у ІІ тис. до н.е. В цей час уточнюється міфологія і на перше місце висувається Мардук – бог-покровитель Вавілона, символізуючий порядок. Вавілонські правителі та законодавці наполегливо підкреслювали божественний характер своєї влади і своїх законів, їх відповідність незмінним божественним настановам і справедливості. Ці уявлення широко відображені в законах царя Хаммурапі, давньовавілонському політико-правовому пам’ятнику XVIII ст. до н.е.
На базі індської цивілізації сформувалась оригінальна релігійно-культова система – і н д у ї з м. Індуїзм, по суті, не є єдиною, цільною релігією. Дослідники виділяють кілька історичних форм індуїзму. Основи індуїзму закладені у ведичній релігії, яку принесли на територію півострова Індостан племена аріїв, які вторглися туди в середині ІІ тис. до н.е. Історію релігії Індії поділяють на три періоди: ведичний, брахманський та індуїстський. Перший період називають ведичним за назвою найдавніших релігійних текстів – Вед («Веда» − знання, ведення). В образній мові Вед виражений стародавній релігійний світогляд, в якому вже в той час були деякі філософські уявлення про світ, про людину і життєву мораль. Найдавнішою Ведою за часом зібрання і найбільшою за обсягом є Рігведа (Веда гімнів). Стихотворці складали «ріги» (гімни), в яких віддавали хвалу богам і силам природи. Явища природи розглядалися як всемогутні, всевідучі, всюдисутні і справедливі божества. До них зверталися з проханнями і мольбами, приносили їм жертви. Вважалося, що життя людини, її щастя і добробут цілком залежать від цих жертвопринесень. В цілому релігія ведичного періоду відзначалася простотою і нескладністю. Центральний момент цієї релігії – жертвопринесення. Ведична релігія була політеїстичною. В Рігведі важливу роль відіграє Індра – бог грози та воїтель, який знищує ворогів аріїв. Значне місце займає Агні – бог вогню, через якого віруючий індус приносить жертви і таким чином звертається до інших богів. Продовжує список божеств рігведського пантеону Сур’я (бог небес), Ушас (бог ранкової зорі), Д’яус (бог небес), Ваю (бог вітрів) та ін. В деяких ведичних гімнах простежується прагнення знайти загальний принцип, який міг би пояснити окремі явища і процеси оточуючого світу. Цей принцип – універсальний космічний порядок (рта), який панує над усім, йому підлеглі боги. Завдяки рта рухається сонце, ранок проганяє темряву, змінюються пори року. Рта – це принцип, який керує течією людського життя: народженням і смертю, щастям і нещастям. І хоча рта – це загальноуніверсальний принцип, іноді носієм його і хранителем виступає Варуна – бог, наділений величезною і необмеженою силою, той, хто «помістив сонце на небо».
Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 508; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |