КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Релігії Стародавнього Китаю: культ Шан-ді, культ Неба, даосизм, конфуціанство
Індуїзм – головна релігія Стародавньої Індії.
Як вже відзначалось, індуїзм сформувався на базі індської цивілізації. Його основи закладені у ведичній релігії, яку принесли на територію півострова Індостан племена аріїв в середині ІІ тис. до н.е. В І тис. до н.е. настає другий – брахманський період в індуїзмі. На перше місце в цю епоху вийшов бог Брама, або Брахма, якому стали приписувати кастовий устрій суспільства. Згідно міфу самі касти і варни походять від різних частин тіла бога Брахми: з його вуст − брахмани (жерці), з рук – кшатрії (воїни, царі), з бедер − вайш’ї (землероби), з ніг − шудри (чернь). З інших божеств особлива роль відводиться Вішну і Шиві. Боги одержують характер кастових. Кастовий устрій був закріплений в правовому та релігійному пам’ятнику Індії – законах Ману. Ця правова збірка складена близько V ст. до н.е. (але записана значно пізніше) і перетворилася в кодекс соціального ладу на всі наступні століття. Всі варни (касти) та їх члени повинні дотримуватися божественно наданої їм дхарми – закону, обов’язку, звичаю, правила поведінки. Індуїзм – продукт тривалого розвитку і поступового злиття різних культур окремих етнічних груп, що населяли Індію. Відмінність індуїзму від трьох світових релігій полягала насамперед в тому, що він був створений не якимось засновником і пророком, а сформувався під час тривалого розвитку. Індуїзм не має єдиного авторитетного Писання, системи догматів або конфесійних організацій і священства, а тому і єдиного авторитету в релігійних питаннях. Основною особливістю індуїзма є відсутність одноманітності. Сучасний індуїзм – це релігія чудових храмів, виразної скульптури, захоплюючих процесій. В цьому святковому торжестві він заново затверджує стару кастову мораль, панівне становище брахманів у суспільстві та безправ’я недоторканих. До цього часу в Індії існує близько 70 млн. недоторканих, яким забороняється (не законом, а релігійною традицією) користуватися спільними криницями, ходити по правій стороні вулиці, відвідувати храми. Ці заборони скасовані законом, але в сільській місцевості все залишається по-старому.
На протязі двох тисячоліть своєрідний тип релігії формувався в Стародавньому Китаї. Історики-китаєзнавці виділяють чотири найбільш великі форми національної китайської релігії, які одночасно можна розглядати як основні етапи її еволюції. Культ Шан-ді (іноді просто Ді) – типово рання політеїстична форма релігії. В середині ІІ тис. до н.е. в долині Хуанхе склалась іньська цивілізація. Іньці шанували багатьох богів-духів, яким приносили жертви. Верховним божеством був Шан-ді, одночасно він вважався легендарним родоначальником іньців та їх предком-тотемом. З часом, в епоху династії Чжоу, культ Шан-ді злився з культом Неба. Китайській правитель став сином Неба, а його країна стала називатися Піднебесною. Культ Неба мав морально-етичне звучання. Віруючі китайці вважали, що Велике Небо карає негідних та нагороджує доброчинних. Доброчинність трактується як слідування закону Неба. В першій половині І тис. до н.е. в період «ста шкіл» (VI-II ст. до н.е.) виникли класичні книги китайської освіченості, найважливішою з яких являється «Книга змін». В ній містилися уявлення про світ і людину в китайській філософії. В «Книзі змін» закладені основи та принципи розвитку філософського мислення в Китаї, уявлення про великий шлях Дао – як про загальний закон, символ істини і доброчинності. Виникає Даосизм. В IV-III ст. до н.е. даосизм формується в розвинуту релігійно-культову систему. Основоположником даосизму був Лао-цзи (старий вчитель). Моральний ідеал даосизму – це відлюдник, який з допомогою релігійної медитації, сексуальної гігієни, дихальних і гімнастичних вправ добивається високого духовного стану, який дозволяє йому спілкуватися з божественним Дао. Інакше кажучи, злитися з природою, жити у відповідності з її ритмами. Конфуціанство – це китайська державна релігія, що представляє собою філософію моралі, одягнену в релігійну форму. Ії засновник – філософ, історик і державний діяч Конфуцій (Кун Фу-цзи – учитель Кун) (551(2) – 479 р. до н.е.). Його вважають першим китайським філософом. Основний зміст його вчення складають п’ять простих і великих добро- чинностей, що знаходяться у відповідності з законами природи і являються важливими умовами розумного порядку в спільному житті людей: мудрість; гуманність; вірність; шанування старших; мужність. В соціальній політиці Конфуція особа є особою не «для себе», а для суспільства. В імператорському Китаї конфуціанство відігравало роль основної релігії та принципу організації держави і суспільства, що проіснували понад тисячу років майже в незмінному вигляді.
Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 834; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |