Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Цінність практики




Аксіологія як цілісне відношення до світу. Розвиток поняття про цінності.

Техніка як засвоєння речовини енергії інформації.

Речовина (сировина) знаходиться у природі у зв’язаному стані, а тому її добувають, виділяють, виробляють в хімічно-технічному виробн6ицтві. Проте часто людину цікавить не речовина, а схована у ній енергія. Розроблено багато способів отримання енергії різного роду: АЕС, ТЕС. На кінець досягнення техніки є можливість збереження, обробки, обчислювання інформації – це електрообчислювальна техніка і її інформаційні технології. Н. Вінер який був біля витоків кібернетики сказав що інформація є інформація, а не матерія і не енергія. Із філософії мови відомо що інформація вміщується в реченнях. Речення можна записати буквами, але виявилось що найбільш ефективною формою техніки є магнітний запис. Розвиток цієї технології і привів до розквіту інформаційної техніки. Що особливо яскраво виявилося у перетворенні ПК у предмет домашнього вжитку. Як бачимо інформація не можлива без мови. Але мова це весь світ людської уяви в знакових формах, в тій чи іншій мірі це відноситься і до інформаційної техніки. Інформаційна техніка це символ діяльності людини.

Аксіологія – цінність. Цінність для людини це все те що має для неї певну значимість, особистісний або суспільний смисл. З цінністю ми маємо справу там де мова йде про рідне, святе, дороге, досконале, коли ми хвалимо і лаємо, захоплюємося або обурюємося, визнаємо або заперечуємо. Всі люди володіють цінностями але назавжди однаково. Тільки в 20 ст. Вчені розвинули вчення про цінності – аксіологію. Справа в тому що людина не одразу усвідомила своє власне становище у світі. Це з’явилося лише в новий час, коли з’явилися перші претенденти на концепцію цінності. В античному світі відсутнє чітке розуміння, місце людини у світі. Істина і цінність не розділялися досить строго. У філософії середніх віків мова йшла про цінність бога. В новий час мова йшла про цінність розуму, мислення, як головну рису людини. Мислення завжди має справу з істиною. Величезний інтерес до істини перекривав цінність. Рішучий крок у цьому напрямі до пізнання цінності зробив Кант. Він ці поняття розділив (істину і цінність). Істиною займається роз судок, а цінністю розум, а точніше розумна воля. Частину цінностей людина набуває у спадок, від тих традицій в які вона подає в наслідок свого народження. Свідомість дозволяє людині виробляти нові цінності. При вироблені цінностей людина включає: своє мислення, свою чуттєвість, свій розум.

Практика – діяльнісний, активний. Практика – це діяльність людини спрямована на досягнення мети. Структура практики: суб’єкт практики – одна людина чи група людей; сама мета – як суб’єктивний образ бажаного майбутнього; цілеспрямована діяльність; засоби практики; об’єкт практичної дії; результат практики. Види практики: виробнича практика; наукова практика; економічна практика; політична практика. Утилітаристи: Сміт, Мілль, Бентам. В рамках утилітаризму Пентан основний критерій добра як користь. Він сформулював таку вимогу: найбільше щастя для найбільшої кількості людей, але уява про добро може бути різною. Визначити раз і назавжди що таке добро неможливо.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-07; Просмотров: 416; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.019 сек.