КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Основні напрямки роботи практичного психолога з незрячими підлітками з корекції комунікативної сфери
За дослідженнями В.В. Кобильченко, Г.Ф. Нікуліної, Є.П. Синьової та ін. у незрячих школярів у підлітковому віці відмічається відсутність інтересу до інших, переважна інтенція на задоволення власного “Я”, недостатня активність в процесі спілкування, яка визначається дослідником, як нерівномірна в різних сферах спілкування (у класі, школі, поза школою). Внаслідок сенсорного дефекту сліпа дитина обмежена у своїх можливостях активного наслідування комунікативної поведінки дорослих і зрячих ровесників, спонтанного розвитку спілкування, що вказує на необхідність стимуляції активності дитини у даній діяльності. Основні напрямки роботи практичного психолога з незрячими підлітками з корекції комунікативної сфери: -формування активної позиції особистості (оволодіння роллю суб¢єкта діяльності); -корекція і розвиток системи ставлень особистості (емоційно-оцінювального компоненту соціальної установки); -формування позитивних соціальних установок, необхідних для успішної взаємодії у спілкуванні (поведінковий компонент установки); -розвиток здатності до адекватного пізнання інших людей та себе самого. Крім того, дана методика роботи передбачає ще один надзвичайно важливий напрямок: формування знань і вмінь спілкування (вербальних та невербальних), оскільки саме знання та вміння становлять індивідуальний досвід спілкування, сформованість якого зумовлює розвиток діяльності спілкування в цілому і стан основних детермінант зокрема.
47. Театр етичних мініатюр, як один із методів роботи практичного психолога спеціального закладу освіти для дітей з порушеннями зору Театр етичних мініатюр — школа виживання. Мета: а) розвивати творчу активність та естетичне сприйняття в дітей, які володіють артистичними здібностями; б) профілактика й корекція негативних особистісних виявів, що виникли в результаті незадоволених домагань дитини через її нерозкриті здібності; в) розвивати етичні уявлення, закріплювати правила й норми поведінки в громадських місцях за допомогою створення наочних моделей і аналізу вчинків героїв; г) стимулювати розумові процеси шляхом використання евристичних метолів розв'язання проблемних ситуацій; д) вчити дітей аналізувати нестандартні, небезпечні для життя і здоров'я ситуації та самостійно і швидко приймати рішення. Організація школи виживання для дітей нині є одним з важливих педагогічних завдань. Недостатній розвиток у дітей-дошкільників почуття небезпеки найчастіше призводить до необдуманих вчинків з важкими наслідками. Ця проблема в сучасних соціальних умовах підсилюється тим, що зростання кількості злочинів, відверто важкої для психіки дитини інформації, негативний практичний досвід погано впливають на нервову систему, спричиняють страх і розгубленість перед неординарними ситуаціями в окремих чутливих дітей. Вимоги до організації театру: 1. Спільна участь дорослих і дітей, що володіють творчими художніми і музичними 2. Співтворчість у виборі проблемних ситуацій і спільне складання сценаріїв. 3. Організація вистав не рідше 1—2 разів на місяць. 4. Ретельне продумування й естетичність атрибутів. 5. Емоційне забарвлення вистави за допомогою музичного супроводу. 6. Введення казкових персонажів у сценарії. 7. Регламентована тривалість сцен (від 5 до 10 хвилин), подальша організація бесіди з глядачами. 8. Обговорення вистав з дітьми (визначення психологічної проблеми, оцінка вчинків героїв, пошук виходу з проблемної ситуації, складання правил поведінки в ситуації).
Дата добавления: 2015-05-07; Просмотров: 509; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |