Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Історія етичної думки в Україні




Західна етична думка XX століття

68. Який філософський напрям визначає моральність не як істинне буття, а лише як засіб суспільного маніпулювання особистістю, тобто, в цілому, як дещо вороже людині?

а) прагматизм; в) екзистенціалізм;

б) неотомізм; г) неопротестантизм.

 

69. Хто не відноситься до напряму екзистенціалізму?

а) К.Ясперс, М.Хайдеггер; в) Е.Фромм;

б) Ж.-П. Сартр; г) А.Камю.

 

70. Хто з представників екзистенціалізму стверджував, що навколишній світ – світ абсурду, з яким людина постійно конфліктує?

а) К.Ясперс; в) Ж.-П. Сартр;

б) М.Хайдеггер; г) А.Камю.

 

71. Хто не відноситься до напряму прагматизму?

а) Б.Рассел; в) Ч.С.Пірс;

б) Дж. Д’юї; г) У.Джеймс.

 

72. Який з напрямів етичної думки XX ст. стверджував, що основу моралі складає досягнення користі будь-якою ціною й будь-якими засобами, що означає виправдання будь-якої мети й характеру діяльності?

а) неотонізм; в) екзистенціалізм;

б) прагматизм; г) неопротестантизм.

 

73. Офіційне вчення католицької церкви, яке виходить з того, що витоком моралі є Божий розум, який визначає моральні вимоги до людини. Головною причиною морального зла є відступ від норм релігійної моралі.

а)прагматизм; в) суб’ективно – ідеалістична теорія;

б) неотонізм; г) екзистенціалізм;

 

74. Яка теорія моралі заперечує об’єктивні засади моралі і стверджує, що особистість сама визначає зміст моральних цінностей, що і виправдовує будь-які дії людини?

а)прагматизм; в) суб’ективно – ідеалістична теорія;

б) неотонізм; г) екзистенціалізм;

 

75. Хто з вчених не є представником суб’єктивно – ідеалістичної теорії моралі?

а) Ж.Марітен; в) Р.Карнап;

б) Б.Рассел; г) А.Д.Айер.

76. Хто з вчених не є представником неопротестантизму?

а) Ж.Марітен, Е.А.Жильсон; в) П.Тілліх;

б) К.Барт, Р.Нібур; г) Е.Фромм.

 

77. Хто є видатним представником психоаналізу?

а) Б.Рассел; в) Е. Фромм;

б) К.Ясперс; г) А.Камю.

 

78. Який з напрямів стверджував, що цінності, судження, в тому числі, й етичні, можуть бути створені лише на основі розуму, для чого людина повинна пізнати саму себе, свою природу, властивості та типи людського характеру?

а) прагматизм; в) екзистенціалізм;

б) психоаналіз; г) неотонізм.

 

79. Хто не відноситься до представників релігійно-філософської етики?

а) В.С. Соловйов, П.О. Сорокін; в) М.О.Бердяєв;

б) С.М. Булгаков; г) А.Купрін.

 

80. Чи розвивалась етико-філософська думка періоду Київської Русі у щільному зв’язку з релігією?

а) так; б) ні.

 

81. Що відноситься до робіт Іларіона – видатного філософа Київської Русі?

а) «Повість минулих літ»; в) «Ізборник Святослава»;

б) «Слово про закон і благодать»; г) «Повчання».

 

82. Що відноситься до робіт Володимира Мономаха?

а) «Повість минулих літ»; в) «Ізборник Святослава»;

б) «Слово про закон і благодать»; г) «Повчання».

 

83. Акцентуація на що, з нижче наведеного, є характерною для української етико – філософської думки періоду Київської Русі?

а) живіт; в) серце;

б) кров; г) підсвідоме.

84. Що стає осередком захисту духовних цінностей українського народу, поширення освіти у останній чверті XVI ст. – на початкуXVII ст.?

а) школи; в) університети;

б)братства; г) друкарні.

 

85. Яка наука, як окремий предмет у братських громадах не викладається?

а) філософія; в) історія;

б) релігія; г) мова.

 

86. Хто не відносився до діячів братських шкіл?

а) Мелетій Смотрицький; в) Касіян Меленкович;

б) Йов Борецький; г) Фома Євлевич.

 

87. Завдяки якому твору відомий Ісай Копинський?

а) «Алфавіт Янгола»; в) «Мир з Богом людині»;

б) «Абетка Божа»; г) «Алфавіт духовний».

 

88. В який період в українській культурі відбувається формування етики, як самостійної науки?

а) IX-XII ст.; в) XVII ст.;

б) XII - XV ст.; г) XIX ст..

 

89. Хто заснував Києво – Могилянський колегіум?

а) Петро Могила; в) Феофан Прокопович;

б) Ісай Копинський; г) Григорій Сковорода.

 

90. Хто в трактаті «Мир з Богом людині» осуджує надмірні податки на трудящих, вважає це несправедливістю і гріхом з боку тих, хто робить побори?

а) Петро Могила; в) Інокентій Гізель;

б) Ісай Копинський; г) Григорій Сковорода.

 

91. Хто з українських мислителів у своїй «Етиці» розкриває механізм та сенс людської діяльності та стверджує, що кожна людина діє, тому що «вона бажає чогось, заради чого це робить»?

а) Петро Могила; в) Інокентій Гізель;

б) Ісай Копинський; г) Григорій Сковорода.

 

92. Хто з українських мислителів стверджував про існування двох світів: видимого, зовнішнього і невидимого, внутрішнього? Невидиме присутнє у всіх речах як вічне, незмінне, істине. Людина – це також єдність видимого і невидимого:

а) Петро Могила; в) Феофан Прокопович;

б) Ісай Копинський; г) Григорій Сковорода.

 

93. На думку Г.Сковороди, Бог пізнається не скільки через освоєння природи, скільки через пізнання людиною самої себе, через…

а) моральне самовдосконалення; в) соціалізацію;

б) фізичне самовдосконалення; г) адаптацію.

 

94. В етиці Г.Сковороди:

а) переплітаються антична і християнська традиції;

б) переплітаються антична і християнська культура;

в) переплітаються етичні вчення нового часу і стародавнього часу;

г) переплітаються культура нового часу і стародавнього часу.

 

95. Кінцева умова щастя кожної особистості й усього суспільства за Г.Сковородою – це…

а) пізнання людиною будови всесвіту;

б) пізнання оточуючих людей;

в) пізнання людиною самої себе;

г) пізнання тваринного світу.

 

96. Хто не відноситься до вчених Києво-Могилянської академії?

а) І.Гізель; в) М.О.Бердяєв;

б) Ф.Прокопович; г) Г.Кониський.

Словник термінів

97. Як називається філософський напрям в якому пріоритетом є прагнення щастя і насолоди?

а) гедонізм; в) аскетизм;

б) евдемонізм; г) цинізм.

 

98. Як називається філософський напрям в якому пріоритетом є обмеження матеріальних задоволень?

а) гедонізм; в) аскетизм;

б) евдемонізм; г) цинізм.

99. Як називається філософський напрям в якому пріоритетом є відкидання всіх загально прийнятих норм і настанов?

а) гедонізм; в) аскетизм;

б) евдемонізм; г) цинізм.

 

100. Як називається філософський напрям в якому пріоритетом є прагнення спокою духу та відмова від задоволень?

а) гедонізм; в) аскетизм;

б) стоїцизм; г) цинізм.

 

101. Як називається шлюб між родичами?

а) проміскуїтет; в) остракізм;

б) інцест; г) табу.

 

102. Які з цивілізацій особливо впливали на розвиток західної цивілізації?

а) китайська; в) індійська;

б) месопотамська; г) єгипетська.

 

103. Античність – це…

а) Греція, Рим, Єгипет; в) давнина;

б) Греція, Рим, Месопотамія; г) сучасність.

 

104. Сукупність вимог, приписів, норм і принципів щодо поведінки людини у ставленні її до суспільства, соціальних інститутів, суб’єктів, до інших людей і до самої себе з позиції добра чи зла:

а) етика; в) закон;

б) мораль; г) норма.

 

105. Чітко сформульовані однозначні норми, завжди писані, де виражена воля законодавця.

а) етикет; в) право;

б) звичай; г) правило.

 

106. Що не відноситься до властивостей моралі?

а) імперативність; в) наказовість;

б) оцінювальність; г) нормативність.

 

107. Загальне співвідношення цінностей і конкретний розподіл їх між суб’єктами, визначає міру, співрозмірність, відповідність між правами і обов’язками людей, заслугами і їх визнанням, злочинними діями і покаранням –

а) справедливість; в) сенс життя;

б) обов’язок; г) відповідальність.

 

108. Сукупність моральних зобов’язань людини перед суспільством.

а) справедливість; в) сенс життя;

б) обов’язок; г) відповідальність.

 

109. Визначення відповідності поведінки, дій, результатів вчинку людини змісту моральних норм, її обов’язку, з урахуванням об’єктивних обставин і можливостей їх виконання.

а) справедливість; в) сенс життя;

б) обов’язок; г) відповідальність.

 

110. Стійка, домінуюча спрямованість моральної свідомості, що безпосередньо виявляється у соціальній діяльності особистості чи суспільної групи і має соціальну цінність.

а) справедливість; в) сенс життя;

б) обов’язок; г) відповідальність.

 

111. Вищий прояв реалізації сенсу життя особистості.

а) сенс життя; в) веселощі;

б) воля; г) щастя.

 

112. Ядро моральної самосвідомості, інструмент суспільної оцінки і самооцінки моральної особистості.

а) совість; в) гідність;

б) честь; г) репутація;

 

113. Категорія етики, що характеризує здатність особистості здійснювати самоконтроль, усвідомлювати моральні суспільні обов’язки, вимагати від себе їх виконання і виобляти самооцінку здійсненних вчинків.

а) совість; в) гідність;

б) честь; г) репутація;

 

114. Об’єктивна, суспільно- моральна цінність особистості, а також потреба, і власне оцінка людиною своєї моральної цінності.

а) совість; в) гідність;

б) честь; г) репутація;

 

115. Осмислена гордість за себе.

а) совість; в) гідність;

б) честь; г) репутація;

 

116. Феномен визнання і поваги називається …

а) совість; в) гідність;

б) честь; г) репутація;

 

117. Цілісне уявлення про людину, про її духовне багатство чи убозтво, про її практичні здібності, досягнення й недоліки.

а) совість; в) гідність;

б) честь; г) репутація;

 

118. Може бути позитивною і негативною і виявляється в думці більшості колективу про переважні чесноти чи вади індивіда.

а) совість; в) гідність;

б) честь; г) репутація;

 

119. Усвідомлене віддання переваги людиною тому чи іншому варіантові поведінки відповідно до особистих чи суспільних моральних настанов, що базуються на певних цінностях.

а) моральний вибір; в) інтерес;

б) цінність; г) потреба.

 

120. Аксіологія – це …

а) філософія добра в) наука про потреби;

б) теорія цінностей; г)моральний вибір.

 

121. Значущість певних реалій дійсності з точки зору потреб людини і суспільства:

а) моральний вибір; в) інтерес;

б) цінність; г) потреба.

 

122. Діалектична єдність моральної необхідності та суб’єктивної добровільності поведінки; здатність людини тримати владу над своїми вчинками.

а) моральна свобода; в) моральний вибір;

б) моральна необхідність; г) моральний конфлікт.

 

123. Специфічна ситуація вибору між рівними для людини, але взаємовиключними моральними цінностями.

а) моральна свобода; в) моральний вибір;

б) моральна необхідність; г) моральний конфлікт.

 

124. Зіткнення моральних норм в індивідуальній свідомості, що пов’язане з боротьбою мотивів та вимагає морального вибору.

а) моральна свобода; в) моральний вибір;

б) моральна необхідність; г) моральний конфлікт.

 

125. «Екос» у перекладі з грецької мови означає:

а) «місце перебування»; в) «екологія»;

б) «природа»; г) «житло».

 

126. Зачинатель екологічного руху:

а) Мохандас Ганді; в) Джон Кеннеді;

б) Генрі Девід Торо; г) Джеральд Даррел.

 

127. Засновник біоетики:

а) Конрад Лоренц; в) Тур Хейердал;

б) Жак Ів Кусто; г) Альберт Швейцер.

 

128. Рівень засвоєння існуючих у суспільстві моральних цінностей, ступінь залучення їх до моральних аспектів діяльності, міра особистого морального розвитку:

а) моральна свідомість; в) моральні почуття;

б) моральна культура особистості; г) моральна діяльність.

 

129. Особливий вид соціального пізнання, що дає можливість освоїти ціннісні властивості суспільних відносин і вчинків з погляду їх відповідності загальноприйнятим нормам - …

а) етичне мислення; в) моральне почуття;

б) моральна свідомість; г) моральна діяльність.

130. Сталі прояви суб’єктивного, особистого ставлення людини до себе самої, інших людей, предметів і явищ, що мають для неї особисте значення, пов’язані з особистими потребами та інтересами.

а) моральна свідомість; в) моральні почуття;

б) моральна культура особистості; г) моральна діяльність.

 

131. Моральна сторона суспільної діяльності, що спричиняється моральними мотивами і бажанням творити добро, підкорятися почуттю обов’язку, досягти морального ідеалу.

а) етичне мислення; в) моральне почуття;

б) моральна свідомість; г) моральна діяльність.

 

132. Сукупність залежностей і зв’язків, що виникають у людей в процесі моральної діяльності.

а) моральні відносини; в) моральні почуття;

б) моральна культура особистості; г) моральна діяльність.

 

133. Процес засвоєння індивідом зразків поведінки, психоаналітичних механізмів, соціальних норм і цінностей, необхідних для успішного функціонування у конкретно-історичному суспільстві:

а) самовиховання; в) соціалізація;

б) глобалізація; г) слабкість волі.

 

134. Забезпечує адаптацію людини до суспільної практики шляхом засвоєння попереднього досвіду, набуття знань, умінь і навиків діяльності та спілкування.

а) самовиховання; в) соціалізація;

б) глобалізація; г) слабкість волі.

 

135. Вища духовно-практична здатність особистості до програмування та регулювання особистістю поведінки і діяльності.

а) самовиховання; в) соціалізація;

б) глобалізація; г) слабкість волі.

 

136. Основна або одна з основних причин поразки особистості у самовихованні, що призводить її до внутрішнього розладу.

а) самовиховання; в) соціалізація;

б) глобалізація; г) слабкість волі.

 

137. Особлива форма людської взаємодії і міжособистісних взаємин, комунікативна діяльність.

а) самовиховання; в) соціалізація;

б) спілкування; г) слабкість волі.

 

138. Який тип спілкування формальний, неглибокий рівень в основному ролевої взаємодії, наприклад: покупці, пасажири, глядачі тощо?

а) етикетний тип спілкування;

б) діловий тип спілкування;

в) товариський тип спілкування;

г) інтимний тип спілкування.

 

139. Який тип спілкування відбувається з приводу виконання тих чи інших соціальних функцій, які сформували групу, наприклад: співробітники, члени навчального, студентського, армійського колективу тощо?

а) етикетний тип спілкування;

б) діловий тип спілкування;

в) товариський тип спілкування;

г) інтимний тип спілкування.

 

140. Який тип спілкування характеризується становленням ціннісного визнання один одного, наприклад: серед колег, однокласників, товаришів по роботі, навчанню, команді?

а) етикетний тип спілкування;

б) діловий тип спілкування;

в) товариський тип спілкування;

г) інтимний тип спілкування.

 

141. Який тип спілкування включає дружні стосунки, характеризується спільністю інтересів, ціннісних орієнтацій, цілей тощо?

а) етикетний тип спілкування;

б) приязний тип спілкування;

в) товариський тип спілкування;

г) інтимний тип спілкування.

 

142. Який тип спілкування формує нову єдність, цілісність, включає кохання, родинні стосунки, стійку тривалу дружбу, перш за все в сім’ї?

а) етикетний тип спілкування;

б) діловий тип спілкування;

в) товариський тип спілкування;

г) інтимний тип спілкування.

 

143. Специфічні людські способи поведінки, які забезпечують гармонійний перебіг процесу спілкування між людьми, називається …

а) культурою поведінки; в) культурою спілкування;

б) етикою; г) етикетом.

 

144. Моральна культура спілкування невід’ємна від:

а) моральної культури особи; б) моральної культури суспільства.

 

145. Що моральна культура особи в себе не включає:

а) культуру моральної свідомості;

б культуру моральних почуттів;

в) культуру моральної підсвідомості;

г) культуру моральної поведінки.

146. Сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків:

а) етика; в) право;

б) мораль; г) етикет.

 

147. Що полягає у доброзичливості, привітності?

а) скромність; в) обов’язковість;

б) ввічливість; г) тактовність.

 

148. Вміння тримати себе у межах загальноприйнятих норм порядності в будь-яких ситуаціях.

а) коректність; в) тактовність;

б) ввічливість; г) нестриманість.

 

149. Почуття міри, якої необхідно дотримуватись у розмові, це вміння відчути межу, за яку не можна переступати у стосунках з людьми.

а) коректність; в) тактовність;

б) ввічливість; г) нестриманість.

 

150. Увага до людини, вміння ставити себе на місце іншого, що виявляється дуже обережно, не надокучливо.

а) тактовність; в) скромність;

б) делікатність; г) коректність.

 

151. Природність поведінки, що пристосована до оточуючих.

а) тактовність; в) скромність;

б) делікатність; г) коректність.

 

152. Пунктуальність – це …

а) точність і обов’язковість; в) педантизм;

б) вибагливість; г) коректність.

 

153. Міжособистісні стосунки, які базуються на єдності інтересів у спільній діяльності і передбачають духовну (ідейну) єдність та відповідний ступінь рівності.

а) любов; в) ділові стосунки;

б) приятельські стосунки; г) товариськість.

 

154. Для товариських стосунків найхарактернішим є:

а) спільна діяльність; в) ввічливість;

б) спільна проблема; г) привітність.

155. Стосунки, що виникають між людьми на основі особистих симпатій у процесі повсякденного спілкування і якихось менш істотних інтересів.

а) любов; в) ділові стосунки;

б) приятельські стосунки; г) товариськість.

 

156. Ці стосунки зовнішньо доброзичливі, підтримуються періодичними контактами, пов’язані з виконанням взаємних послуг, обміном думок. Але при цьому не досягається той рівень душевної близькості, коли спілкування людей веде до вдосконалення особистих рис.

а) любов; в) ділові стосунки;

б) приятельські стосунки; г) товариськість.

 

157. Ці стосунки не мають твердої основи і досить легко розвиваються, але можуть перерости в дружні.

а) любов; в) ділові стосунки;

б) приятельські стосунки; г) товариськість.

 

158. Ці стосунки виникають на основі спільної діяльності і можуть розвиватися навіть за відсутності симпатії.

а) любов; в) ділові стосунки;

б) приятельські стосунки; г) товариськість.

 

159. Передбачає наявність спільної діяльності, єдності цілей і відповідної емоційної забарвленості відносин, прагнення до взаємодопомоги, солідарності й підтримки.

а) любов; в) ділові стосунки;

б) приятельські стосунки; г) товариськість.

 

160. Почуття глибоке, чесне, яке базується на довірі та відвертості, передбачає внутрішню близькість і навіть любов.

а) любов; в) ділові стосунки;

б) приятельські стосунки; г) товариськість.

 

161. Аристотель розділяв три типи дружби. Як називається той тип дружби, що базується на взаємовигоді?

а) гедоністична; в) утопічна;

б) моральна; г) утилітарна.

 

162. Аристотель розділяв три типи дружби. Як називається той тип дружби, що ґрунтується на емоційній прив’язаності до людини, спілкування з якою втілює, приносить задоволення?

а) гедоністична; в) утопічна;

б) моральна; г) утилітарна.

 

163. Аристотель розділяв три типи дружби. Як називається той тип дружби, коли друга люблять безкорисливо, заради нього самого?

а) гедоністична; в) утопічна;

б) моральна; г) утилітарна.

 

164. Скільки видів дружніх стосунків виділяв Аристотель?

а) два; в) сім;

б) чотири; г) три.

 

165. На етапі дитинства дружба пов’язана з…

а) довірою, розумінням; в) посиленням егоцентризму;

б) груповою діяльністю; г) честю.

 

166. У підлітків дружба пов’язана з …

а) довірою, розумінням; в) посиленням егоцентризму;

б) груповою діяльністю; г) честю.

 

167. Юнацькій дружбі властиве …

а) довірою, розумінням; в) посиленням егоцентризму;

б) груповою діяльністю; г) честю.

 

168. Істине морально-етичне почуття, яке базується на емоційно-духовному переживанні, зацікавленості, симпатії, що виражається у цілеспрямованій прихильності до предмета любові, у безкорисливому і самовідданому прагненні до нього.

а) любов; в) товариськість;

б) дружба; г) вірність.

 

169. Чи має любов зовнішні причини для свого існування або критерії вибору?

а) так; б) ні.

 

170. Що мобілізує всі сили особистості, збуджує в ній творчу енергію, створює і формує людину, і людське в ній?

а) любов; в) товариськість;

б) дружба; г) вірність.

 

171. У давньоіндійському трактаті «Гілки персика» три джерела, що мають людські потяги породжують любов. Що до них не відноситься?

а) душа; в) тіло;

б) серце; г) розум.

 

172. Куртуазна любов – це…

а) любов чоловіка до жінки у Середні віки;

б) любов чоловіка до жінки в Античність;

в) любов до бога;

г) любов лицара до дами серця.

 

173. Давньогрецька міфологія оповідає, що спочатку на землі були люди трьох статей. Кого з них Зевс покарав і розкидав по всьому світу так, що вони знаходячи один одного відчувають дивне почуття прив’язаності й близькості, і не хочуть розлучатись?

а) чоловіки; в) андрогіни;

б) жінки; г) мутанти.

 

174. Давні греки розрізняли 5 типів любові, або її фази. Якій фазі притаманні стихійна жага володіння коханою істотою, любов – пристрасть, яка не залишає місця жалості, милості?

а) «філія»; в) «сторге»;

б) «ерос»; г) «модус».

 

175. Давні греки розрізняли 5 типів любові, або її фази. Якій фазі притаманні любов-дружба, прихильність одного індивіда до іншого, обумовлена соціальними зв’язками й індивідуальним вибором?

а) «філія»; в) «сторге»;

б) «ерос»; г) «модус».

 

176. Давні греки розрізняли 5 типів любові, або її фази. Якій фазі притаманна любов-прихильність, прив’язаність, особливо сімейна?

а) «філія»; в) «сторге»;

б) «ерос»; г) «модус».

 

177. Давні греки розрізняли 5 типів любові, або її фази. Якій фазі притаманна любов-гра, що не відзначається глибиною почуттів?

а) «ерос»; в) «сторге»;

б) «модус»; г) «агапе».

 

178. Давні греки розрізняли 5 типів любові, або її фази. Якій з фаз притаманна ніжна любов-самовідданість, жертовна, милосердна, яка виражається у прагненні закоханого розчинитися у коханому?

а) «ерос»; в) «сторге»;

б) «модус»; г) «агапе».

 

СПІВВІДНЕСІТЬ ПОНЯТТЯ:

179. «філія» - а) любов-гра;

180. «ерос» - б)любов-самовідданість;

181. «сторге» - в) любов-пристрасть;

182. «модус» - г)любов – прихильність;

183. «агапе» - д) любов-дружба.

 

184. Що не відноситься до суттєвих ознак людського почуття любові (кохання)?

а) вибірковість;

б) тривалість;

в) духовність;

г) чесність;

д) взаємність.

 

185. Історично обумовлена, санкціонована суспільством форма відносин між чоловіком і жінкою, яка встановлює їх взаємні права й обов’ язки.

а) сім’я; в) рід;

в) плем’я; г) шлюб.

 

186. Мала соціальна група суспільства, члени якої пов’язані шлюбом і кровною спорідненістю, спільним побутом, веденням господарства і взаємною моральною відповідальністю.

а) сім’я; в) рід;

в) плем’я; г) шлюб.

 

187. Історично сім’я з’являється значно пізніше шлюбу?

а) так; б) ні.

 

188. Що не відноситься до системи професійної діяльності, об’єктом якої виступають живі люди?

а) ставлення спеціалістів до об’єкта праці;

б) ставлення спеціалістів до об’єкта колег;

в) стосунки спеціаліста з колегами;

г ставлення спеціаліста до суспільства.

 

189. Морально – професійні норми історично розвивалися від абстрактного до конкретного?

а) так; б) ні.

 

190. Аристотель професійну етику вважав особливою галуззю етичного знання?

а) так; б) ні.

 

191. Лицарський - а) кодекс;

192. Чернецький - б) орден;

193. Купецька - в) орден;

194. Морально-професійний - г) гільдія.

 

195. Соціально-філософська дисципліна, яка вивчає походження, сутність, специфіку, суспільні функції морально-професійних норм і стосунків, закономірності їх розвитку на різних історичних етапах?

а) професійний етикет; в) етика;

б) професійна етика; г) філософія.

 

196. Як називається функція із морально-професійного кодексу, яка реалізується у відображенні об’єктивних процесів суспільно-професійного розподілу праці за конкретних історичних умов?

а) пізнавальна; в) номенативна;

б) регулятивна; г) ціннісно-орієнтаційна.

 

197. Як називається функція із морально – професійного кодексу, яка забезпечує взаємозв’язок спеціалістів із суспільством?

а) пізнавальна; в) номенативна;

б) регулятивна; г) ціннісно-орієнтаційна.

 

198. Як називається функція із морально-професійного кодексу, де даються уявлення про моральний ідеал професіонала, професійний обов’язок, честь, совість, справедливість тощо.

а) пізнавальна; в) номенативна;

б) регулятивна; г) ціннісно-орієнтаційна.

 

199. На якому із складників професійна етика не розвивається?

а) регулятивний; в) нормативний;

б) теоретичний; г) прикладний.

 

200. Звичай більш розвинений ніж мораль?

а) так; б) ні.

 

ЛІТЕРАТУРА




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 494; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.