Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Примерный перечень заданий продуктивного уровня




Примерный перечень заданий репродуктивного уровня

 

(A) Exercise 1. Translate the sentences into Russian.

1. The whole science of engineering can be divided into: civil engineering, mechanical engineering, electrical engineering.

2. The main functions of the engineer are: designing, developing, and testing the products.

3. If I were the chief engineer of the plant, I would pay more attention to labor safety.

4. If only the chemical engineers completed the experiments by the 21 of June!

5. My future profession is connected with agriculture.

 

(A) Exercise 2. Answer the following questions.

1. Is engineering defined as making practical application of theoretical sciences?

2. Is almost everything we use in modern life made by engineers?

3. Do engineers use theory and produce practical answers?

4. Is a new idea that is expensive and dangerous always a good idea?

5. Engineers usually solve problems in a methodical way, don’t they?

6. Have you decided what sort of engineer you want to be?

7. Is your future career connected with agriculture?

8. Do you have to study different specialized technical subjects at the university?

9. Are you planning to work in the field of agriculture after graduating from the university?

10. Is the engineering profession in great demand in modern life?

 

(A) Exercise 3. Summarize the information from text B, using the following table.

факторы, влияющие на выбор профессии · personal taste · kind of mind · requirements of the society · need in one profession or another
сущность профессии инженера по ремонту с/х техники · quality of maintenance and repair · a system of scheduled preventive maintenance · maintenance rounds · disassembly · washing · troubleshooting · restoration of parts · adjustment · run in · painting
объекты профессиональной деятельности · technologies and maintenance facilities · diagnostics and farm machinery repair · equipment of technical service enterprises · resource-saving technologies
изучаемые предметы · “Tractors and vehicles” · “Machinery and equipment in plant growing” · “Diagnostics and technical service of machinery” · “Technical service economics”
сферы профессиональной деятельности · farm machinery maintenance enterprises · workshops · plants · processing plants · technical centers · scientific research organizations · educational establishments

(B) Exercise 1. Translate the sentences into English.

1. Профессия инженера - одна из самых древних профессий в истории.

2. Проектируемое решение должно быть недорогим, безопасным и надёжным.

3. Многие сельскохозяйственные процессы механизированы в настоящее время.

4. Обычно инженер решает проблему следующим образом: определяет проблему, составляет план её решения, проводит испытания, оценивает решение и сообщает о его результатах.

5. Чтобы обеспечить высоко продуктивную работу сельскохозяйственной техники, нужна система профилактического ремонта и обслуживания машин.

 

(B) Exercise 2. Answer the following questions.

1. Why is engineering one of the most ancient occupations in history?

2. What do engineers use to produce practical answers?

3. In what way do engineers solve problems?

4. What areas is the whole science of engineering divided into?

5. Have you decided what sort of engineer you want to become?

6. What is your future specialty?

7. When was your department founded?

8. What are the matters of professional activity of graduates of your specialty?

9. What do maintenance rounds include?

10. Where can you work after graduating from the university?

 

(B) Exercise 3. Make up the presentation of your future profession. Use the logical diagram of text B.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 298; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.