КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Навчальна програма. Комплексна контрольна робота
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС Комплексна контрольна робота Комплексна контрольна робота Білет №11
1. Огляд полемічної літератури в Україні ХVI – XVII ст. 2. Антропологія в філософських курсах Києво-Могилянської Академії. 3. С.Гогоцький та його історико-філософські погляди.
Укладач: доцент П.В. Кретов
Завідувач кафедри, професор О.В. Марченко
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІСТОРІЇ ТА ФІЛОСОФІЇ Освітньо-кваліфікаційний рівень: Бакалавр Напрям підготовки: 0301 Спеціальність: 6.030100 –філософія Навчальна дисципліна: Історія української філософії Білет №12
1. Філософія та життєвий шлях Г.Сковороди. Огляд. Антропологія Сковороди. 2. Перші літературно-філософські пам’ятки Київської Русі. Огляд. 3. Філософія українського романтизму. Огляд.
Укладач: доцент П.В. Кретов
Завідувач кафедри, професор О.В. Марченко
ДИСЦИПЛІНИ
«Історія української філософії»
Галузь знань 0203 – гуманітарні науки
Напрям підготовки 6.020301 – філософія, 6. 030301 – історія
Освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр
_______________ денної ______________ форми навчання (денної, заочної, екстернатної, дистанційної, вечірньої)
Кафедра __ф ілософії _____________________________________________
Укладач: кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії П.В.Кретов (науковий ступінь, учене звання, ініціали, прізвище)
Рецензенти: кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії ЧДТУ О.В.Кулєшов; кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії В.М. Процишин (науковий ступінь, учене звання, ініціали, прізвище)
Затверджено на засіданні кафедри філософії (протокол № 3 від 29.09.2010 р.)
Завідувач кафедри _______________ О. В. Марченко (підпис)
Черкаси – 2010 МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІСТОРІЇ І ФІЛОСОФІЇ
Історія української філософії
Черкаси – 2010 Історія української філософії: Програма навчальної дисципліни / Розробники: к-т філос. н., доцент П.В.Кретов – Черкаси: Вид. від. Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, 2010.
Затверджено на засіданні кафедри філософії Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького (протокол № 3 від 29.09.2010)
СТРУКТУРА ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ „Історія української філософії” Опис предмета навчальної дисципліни
Примітка: у дужках подані дані для спеціальності 6. 030301 – історія.
МЕТА І ЗАВДАННЯ КУРСУ Курс «Історія філософії України» є нормативним навчальним курсом для гуманітарних спеціальностей «філософія», «історія». Метою курсу є поглиблене вивчення та переосмислення розвитку вітчизняної філософії як важливого складника самоусвідомлення національної духовної культури, її національної ідентифікації, визначення місця в системі світової філософії, в рамках якої вона розвивалася, зберігаючи свою специфічність та самобутність, тяглість і неперервність своїх традицій. Останнє зумовлює її періодизацію, а, відповідно, структурування і тематизацію основного змісту з виокремленням конкретних тем та питань для викладу матеріалу, літературних джерел для вивчення та опрацювання. 1) розвиток уміння компаративного аналізу різних філософських парадигм; 2) накопичення знань про українську історико-філософську традицію; 3) формування вмінь та навичок історико-філософського аналізу; 4) формування чітке розуміння специфіки української парадигми філософії в її визначальних рисах; 5) орієнтування студентів на чітке розрізнення суттєвих ознак філософських систем української та світової традиції.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І. Давній період розвитку української філософської традиції Філософія як складова частина культури. Формування основних рис українського національного характеру. Український менталітет очима дослідників філософії України. Кореляція між християнською картиною світу та язичництвом і її вплив на формування українського світогляду. Українська філософія та її специфічні риси. Періодизація історії філософії України. Світоглядні основи духовної культури східних слов'ян язичницької доби. Укріплення державності і прийняття християнства як чинники розвитку матеріальної та духовної культур Давньої Русі. Умови та джерела формування філософської думки Давньої Русі. Філософські погляди давньоруських книжників. Філософсько-літературні пам’ятки 11-12 стт.: «Повчання Вол. Мономаха», «Ізборник Святослава», «Повість про Закон і Благодать» Іларіона, «Повість врем’яних літ», «Моління Данила Заточника», «Слово о полку Ігоревім» та ін. Вплив неоплатонізму та патристики східного варіанту на формування української філософії. Література 1. Горський В. С. Історія української філософії. Курс лекцій. – К., 1996. 2. Горський В. С. Нариси з історії філософської культури Київської Русі. — К., 1993. 3. Горський В.С. та ін. Антична культура і вітчизняна філософська думка, — К., 1990. 4. Довнар-Запольський М. Церква і духовенство в домонгольській Русі // Київ, старовина, — 1993. — № 2. 5.Ізборник1076. —М.,1965 6.ІзборникСвятослава 1073 /Факсим. изд./ — М.,1983. 7. Іларіон. Слово про закон і благодать // Україна: філософський спадок століть.Хроніка-2000. — К., 2000. — № 37—38. 8.Історія філософії на Україні. – К., 1987. 9.Історія філософії України. Підручник. – К., 1994. 10.Історія філософії України. Хрестоматія. – К., 1993. 11. Маіанюк Є. Історія нашої культури. – К., 1992 12. Молдаван А. М. Слово о законе й благодати Илариона. — К., 1984. 13. Огієнко І. Українська культура. – К., 1992. 14. Огородник І. В.,Огородник В. В. Історія філософської думки в Україні. Курс лекцій. – К., 1999. 15.Повість врем'яних літ. — К., 1990. 16. Тейпор 3. Б. Первобытная культура. — М., 1989. 17. Тихомиров М. Н. Язичество древних славян. — М., 1985. 18. Толочко П. П. Древняя Русь. — К., 1987. 19.Українська культура: Лекції / За ред. Д. Антоновича/. — К., 1993. 20.Философская мысль в Києве. — К., 1982, 21. Чижевський Д. 1. Нариси з історії філософії на Україні. — К., 1992. 22. Ятченко В. Ф. Про розвиток духовності українського етносу дохристиянської доби. — К., 1998.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. УКРАЇНСЬКА ФІЛОСОФІЯ В ДОБУ ПОЛЕМІСТІВ ТА БАРОКО Тенденції та явище українського передвідродження. Агіографічна література 14-15 стт. – «Четьї Мінеї», «Києво-Печерський патерик». Вплив традицій ісіхазму на українську філософію. Апофатизм та рецепція ідей ареопагітичного корпусу в Україні. Гуманізм: його сутність та умови розвитку в Україні. Філософська проблематика в працях українських гуманістів. Рух полемістів. Реакція Г. та М.Смотрицьких, С. та Л. Зизанії, З.Копистенський, К.Ставровецького на виступ проти схизматиків П.Скарги. Філософська творчість І.Вишенського, Ю.Дрогобича, С.Оріховського, К.Саковича, І.Конисського. Острозький культурно-освітній центр та його значення в духовному житті України. Львівська братська школа та її роль у розвитку ідей гуманізму і Реформації. Розвиток ідей гуманізму в Київській братській школі та науковому центрі Києво-Лаврської друкарні. Киево-Могилянська академія — новий тип вищої школи в Україні. Проблеми онтології та теорії пізнання у філософському курсі Й. Кононовича-Горбацького. Філософсько-етичні погляди І. Гізеля. Філософські погляди Ст. Яворського. Натурфілософія Ф. Прокоповича. Життєвий шлях та творчий спадок Г. Сковороди. Вчення про «дві натури» та «три світи». Антропологія Г. Сковороди та проблема людського щастя. Філософія Г. Сковороди в контексті культури українського бароко. Теоретична спадщина Сковороди і національна філософія. Література Аскоченский В. Киев с его древним училищем Академией. К., 1856. — Ч. 1—2. Білодід О. Загадка Петра Могили // Київ, старовина. — 1993. — № 3. БогалійД. Український мандрований філософ Григорій Сковорода. — К., 1992. Виговський М., Філоненко С. Києво-Могилянська академія в XVII ст. // Київ, старовина. — 1996. -— № 1. Вишенський Іван. Твори. — К., 1986. Голубев С. Киевский митрополит П. Могила и его сподвижники. — К., 1883. Григорій Сковорода — український мислитель. Ювілейні читання до 270-річчя від дня народження. — Львів, 1992. Єфремов С. Історія українського письменства. — К., 1996. Кашуба М. В. Георгий Конисский. — М., 1979. Кашуба М. В., Паславський І. В., Захара І. С. Філософія Відродження на Україні. — К., 1990. Кіацюк О., Тимошенко М. До 500-річчя з дня смерті Юрія Дрогобича // Київ, старовина. — 1994. — № 3. Кониський Г. Філософські твори. У 2-х т. — К., 1990. — Т. 1—2. Кононович-Горбацький Й. Підручник з логіки // Філос. думка, — 1972. —№ 1. Котляр М. Найдавніша повість про Данила Галицького // Київ, старовина. — 1992. —№ 1. Литвинов В. Ренесансний гуманізм в Україні. — К., 2000. Маслов С. И. Кирилл Транквилион-Ставровецкий й его литературная деятельность. — К., 1887. Махновець Л. Григорій Савович Сковорода. — К., 1992. Мединець Є. М. Братські школи України і Білорусії. — К., 1953. Микишась В, Давньоукраїнські студенти та професори. — К., 1994. Мщько І. 3. Острозька Слов'яно-греко-латинська академія. — К., 1990. Нічик В. М, Лишвшюв В. Д., Сшратій Я. М. Гуманістичні та реформаційні ідеї на Україні. — К., 1991. Нічик В. М. Києво-Могилянська академія і німецька культура. — К., 2000. Нічик В. М. Петро Могила і українська культура — К., 1997. Нічик В. М. Семеон Тодоровський і гебреїстика в Києво-Могилянській академії. — К., 2002. Нічик В. М. Феофан Прокопович. — М., 1977. Нічик В. М. Філософія в Київській братській школі // Філос. думка. — 1988. — № 2. Нічик В. М., Литвинов В. Д., Стратіп Я. М. Гуманістичні і реформаційні ідеї на Україні. — К., 1991. Пам'ятки братських шкіл на Україні. Кінець XVI — початок XVII ст. тексти і дослідження. — К., 1988. Паславськип І. В. Зародження ідей раннього гуманізму /XV — початок XVI ст. // Кашуба М. В., Паславський 1. В., І. С. Філософія Відродження на Україні. — К., 1990. Пашук А. І. Іван Вишенський — мислитель, борець. — Львів, 1990. Петров В. Особа Сковороди // Філос. і соціол. думка. — 1995. — № 1—6. Пзель І. Метафізичний трактат // Хроніка — 2000. — К., 2000. — № 37—38. Прокопав Д. Дмитро Чижевський і символічний «сфінкс» Сковороди // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 39—40. Прокопович Ф. Філософські твори. У 3-х т. — К., 1979—1981. — Т. 1—3. Скиба В. Й. Про трактат Ст. Оріховського «Напучення польському королеві Сигизмунду Августу // Укр. істор. журнал — 1998. — №3. Сковорода Г. Твори: У 2-х томах. — К.,1994. — Т. 1—2. Сковорода Григорій.: Дослідження, розвідки, матеріали. 36. наук, праць. — К., 1992. Табачников И. А. Григорий Сковорода. — М., 1976. Україна: філософський спадок століть. Хроніка-2000. — К., 2000. — № 37—38. Українські гуманісти епохи Відродження. — К.,1995. — Т. 1—2. Ушкалов!. В.Марченко О. В. Нариси з філософії Григорія Сковороди. — Харків, 1993. Філософія в Києво-Могилянській академії. Інокентій Гізель // Філос. думка. — 1970. — № 1. Філософія в Києво-Могилянській академії. Йосип Кононович-Гор-бацький // Філос. думка. — 1972. —№ 2—3. Чижевський Дм. Філософія Г. Сковороди // Хроніка-2000. — К. 2000. — № 39—40. Яворський Ст. Філософські твори. У 3-х т. — К., 1992. — Т. 1. Яковенко Н. Здобутки та втрати Люблінської унії // Київ, старовина. — 1993. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 3. ФІЛОСОФІЯ УКРАЇНСЬКОГО РОМАНТИЗМУ ТА УКРАЇНСЬКА АКАДЕМІЧНА ФІЛОСОФІЯ 19 – ПОЧ. 20 СТОЛІТЬ Сутність романтизму та умови його розповсюдження в Україні. Романтизм як філософсько-світоглядна основа українського письменства. Романтичне шеллінгіанство і філософія України. Харківський гурток романтиків та їх роль в пробудженні національної самосвідомості. М. Гоголь як фундатор і представник українського романтизму. Романтизм історіософії М. Костомарова. Хутірська філософія П.Куліша. Філософські погляди Д. Велланського. Світогляд Т. Шевченка. Романтизм Л.Українки. Імпресіонізм М.Коцюбинського. Академічна філософія як зміна типу філософствування. Основні центри академічної філософії в Україні XIX ст. Філософські і соціально-політичні погляди І. Б. Шада. Київська історико-систематична школа духовно-академічної філософії. Філософія в Університеті св.Володимира. Філософія серця П. Юркевича. П. Ліницький як останній представник київської духовно-академічної філософії.. Ідейні витоки філософії І. М. Скворцова. Філософсько-психологічні погляди П. Авсенєва. О. Новицький про розум як вищу пізнавальну здатність людини. Філософський лексикон С. Гогоцького. Філософське вчення П.Юркевича. Концепт серця. Проблема співвідношення розуму та віри у творчості П.Ліницького. Особливості філософії України другої половини XIX — поч. XX ст. Неокантіанство Г. Челпанова. Нова метафізика (моно дуалізм) М. Грота. В.Лесевич як основний представник позитивізму в Україні. Панпсихізм О. Козлова. Філософія «світла і радості» О. М. Гілярова. Література 1. Авсєєв П. Із нотаток з психології // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 37—38. 2. Асмус В. Ф. Філософія в Київському університеті п 1914—1920 рр. // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 37—38. 3. Багтій Д. Усунення проф. Шада з Харківського університету // Там же. 4. Бородій М. К. Данило Михайлович Велланський. — К.,1992. 5. Гиляров А. //. Фидософия в ее существе, истории и 'значений. — К.. 1919. — Вьіп. 1—2. 6. Гиппиус В. Гоголь. — Л., 1924. 7. Гіляров О. Вступ до філософії // Там же. 8. Гоголь Н. В. Материалы и иселедования. — Л., 1936. 9. Гоголь Н. В. Полн. собр. соч. — М., 1862. — Т. 1—4. 10. Гогоцкий С. С. Введение в философию. — К., 1871. 11. Гогоцкий С. С. Обозрение системы философии Гегеля. — К., 1860. 12. Гогоцкий С. С.Философия XVII и XVIII веков в сравнении с философией XIX века и отношение той и другой к образованию. — К., 1878—1884. — Вьш. 1—3. 13. Грабовий Дж. Шевченко якого не знаємо. — К., 1992. 14. Грабовський П. Данило Михайлович Кавунник-Велланський // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 37—38. 15. Грот Н. Я. Основньїе моменти в развитин нопой философии. — М, 1894. 16. Грот Н. Я. Философия и ее общие, задачи. — СПб, 1904. 17. Гузар 1. Україна в орбіті європейської мислі: від Григорія Сковороди до Тараса Шевченка. — Торонто-Львів, 1995. 18. ГульыгаА. В. Немецкая классическая философия. — М., 1986. 19. Журливий М. В. Лесевич яко філософ // Хроніка-2000. — К.. 2000. — Ха 37—38. 20. Зіньківський В. Гоголь в його релігійних шуканнях // Хроніка-2000. — К., 2000. —№ 37—38. 21. Карпов В. Н. Введение в философию. — СПб., 1840. 22. Карпов В. Н. Философский рационализм новейшего времени // Хрис-тианские чтения — 1860. — Кн. З—6, 12. 23.Кирило-Мефодіївське товариство. Збірник документів. — К., 1990. — Т. 1—3. 24. Козлов А. А. Очерк истории философии.Философия восточная. — К., 1887. 25. Козлов А. А. Философские зтюдьі. — СПб. 1876. — Ч. І. 26. Костомаров М. І. Закон божий / Книги буття українського народу. — К, 1991. 27. Костомаров Н. И. Исторические произведения. Автобиография. — М., 1988. 28. Кравец И. П. И. Шад — профессор философии Харьковского университета// Филос. науки. — 1960. — № 4. 29. Куліш П.0. Вибрані твори. — К., 1968. 30. Лесевич В. В. Почитивизм после Конта // Соч. В 3-х т. — М.,1901. 31. Лесевич В. Листи про нову філософію // Хроніка-2000. — К.: 2000. — № 37—38. 32. Линицкий П. И. Критическое обозрение обьічньїх взглядов й суждений о различнмх видах общественной деятельности и нача» 33. Линищий П. И. Основньїе вопросьі философии. Опьіт систематического изложения. — К., 1901. 34. Лодій П. Логічні настанови, які скеровують до пізнання та відрізнення істинного від хибного // Хроніка-2000.— ІС, 35. Лук А/ /. Етичні ідеї філософії України другої половини ХГХ •—■ початку XX ст. — К., 1990. 36. Новицкий О. М. Краткое руководство к логике с предварительньш очерком психологии. — К., 1844. 37. Новицкий О. М. Постепенное развитие древних философских учений в связи с язьіческими верованиями. — К., 1860— 38. Новщький О. Про закиди, роблені філософії з поглядів теоретичного і практичного // Хроніка-2000. — К., 2000. — 39. Петров В. Естетична доктрина Шевченка // Хроніка-2000. — К„ 2000. – 39—40. 40. Петров В. Куліш-хуторянин // Хроніка-2000. — К„ 2000. — № 37—38. 41. Попович М. М. В. Гоголь. — К., 1996. 42. Розумний Я. Маркіян Шашкевич — символ національного відродження // Сучасність. — 1992. — № 6. 43. Ромененчук Б. Шевченкові універсальні ідеї // Хроніка-2000. — К.,2000. — Х«39—40. 44. Скворцов І. Записки про моральну філософію // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 37—38. 45. Соловьев В. Письмо к редактору. О заслугах В. В. Лесевича для философского образования в России // Вопр. филос. и психологии. — 1891. Кн 5. 46.Спадщина Памфіла Юркевича: світовий і вітчизняний контекст. — К., 1995. 47. Ткачук М. Л. Київська академічна філософія XIX — початку XX ст./ Методологічні проблеми дослідження. — К., 2000. 48. Ткачук М. Л. Проблема формирования философского знання в творчестве А. Н. Гилярова // Пробл. философии.— №9. — Вьп. 82. 49.Философская культура Украины и отечественная общественная мысль XIX—XX вв. — К., 1990. 50. Челпаноа Г. II. Внедение и философию. - К.. 1905. 51. Челпаноа Г. II. Мозг и душа. — К., 1900. 52. Шад І.-Б. Фрагменти з творів // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 37—38. 53. Шевченко Т. Г. Твори. — К., 1978—1979. — Т. 1—5. 54. Шевченко Тарас. Документи і матеріали. — К„ 1963. 55. Шкурат В. Філософська основа творчості П. Куліша // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 39. 56. Шпет Г. Г. Очерк развития русской философии // Соч. — М., 1989. 57. Шупик-Мозгова Н. Г. Петро Ліницький. Життєвий шлях і духовна спадщина. — К., 1996. 58. Юркевич П. Вибране. — К., 1993. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 4. ФІЛОСОФІЯ УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛІЗМУ, РОЗСТРІЛЯНОГО ВІДРОДЖЕННЯ, УКРАЇНСЬКОЇ ДІАСПОРИ. СУЧАСНІ ВИКЛИКИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОСОФІЇ Професійна філософія в українській діаспорі. Проблеми державотворення та філософії історії в творчості В. Липинського. Філософія національного радикалізму. М.Міхновсьий, Дм. Донцов. Концепція конкордизму у В. Винниченка. М.Хвильовий: памфлети, філософські ідеї. Д.Чижевський про національну філософію. О.Кульчицький про основи філософії та філософських наук. Проблема держави і нації у творчості В. Липинського. Національний радикалізм та його генеза. І. Лисяк-Рудницький як дослідник української політичної думки. Філософські дискусії 20—30-х років. Академік В.Юринець. «Розстріляне відродження». Національне самовідродження філософської думки в Україні. Основні центри розвитку філософії в сучасній Україні. Проблеми сучасного періоду розвитку філософії України. Від одностайності до еклектизму. Сучасна українська філософія: тенденції розвитку. Формування нового національного міфу. Раціоналізм та ірраціоналізм в сучасній українській філософії. Антропологічна інтенційованість сучасної української філософії.
Література 1. Баган Ф,Кардан Б., Кравченко Б. Зарубіжні українці. — К., 1991. 2. Винниченко В. Сонячна машина. — К., 1989. 3. Донців Д. Дух нашої давнини. — Дрогобич, 1991. 4. Донців Д. Націоналізм. — К., 1996. 5. Заставний Ф. Українська діаспора. — Львів, 1991. 6. Кульчицький О. Основи філософії і філософічних наук. — Мюнхен-Львів, 1995. 7. Кульчицький О. Іван Мірчук — дослідник української духовності // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 37—38. 10. Липинський В. Історико-філософська спадщина та сучасна Україна. — Київ-Філадельфія, 1994. 11. Липинський В. Листи до братів-хліборобів. — Нью-Йорк, 1954. 12. Лісовий В. Драгоманов і Донцов //Філос. і соціол. думка. — 1991. —№ 9. 13. Лісовий В. Дмитро Чижевський: онтологія, гносеологія, філософія культури//Філос. і соціол.думка. — 1994. —№ 5—6. 14. Пизюр Є. Дмитро Чижевський // Хроніка-2000. — К., 2000. —№ 37—38. 15. Трощинський В. А. Міжвоєнна українська еміграція в Європі як історичне і соціальне явище. — К., 1994. 16. Цимбалістий Б. Тавро бездержавності // Хроніка-2000. — К., 2000. —№ 37—38. 17. Чижевський Д. Життєпис // Філос. і соціол. думка. — 1990. — № 1. 18. Чижевський Д. Філософія і національність // Хроніка-2000. — К., 2000. —№ 37—38. 19. Чижевський Д. Нариси з історії філософії на Україні. — К., 1992. 20. Сиваченко Г. Конкордизм В.Винниченка або мистецтво бути щасливим // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 39—40. 21. Бердяев Н. А. Истоки й смысл русского коммунизма. — М., 1990. 22. Дзюба І. інтернаціоналізм чи русифікація. — К., 1965. 23. Голубенко П. Хвильовий і Шпенглер // Хроніка-2000. — К.,2000. — № 37—38. 24. Голубенко П. Трагедія Миколи Хвильового // Хроніка-2000. — К.,2000. — № 39—40. 25. Грехзм Лорен Р. Естествознание, философия и науки о человеческом поведений в Советском Союзе. — М., 1991. 26. Копнин В. В. Гносеологические и логические основи науки. — М., 1974. Лавріненко Ю. Розстріляне відродження. — К., 2001. 27. Костюк Гр. Сталінізм в Україні. — К., 1995. 28.На переломе. Философские дискуссии 20-х годов. Философия и мировоззрение. — М, 1990. 29. Роженко М. Трагедія академіка В. Юринщ. — К., 1996. 30. Петров. Українські культурні діячі УРСР — жертви більшовицького терору. — 1992. 31.Поворот на філософському фронті. — Харків, 1932. 32. Табачковський В. У пошуках невтраченого часу / Нариси про творчу спадщину українських філософів-шістьдесятників —К., 2002. 33.Человек и мир человека. — К., 1977. 34. Юринець В. Український філософський фронт // Прапор марксизму-ленінізму. — 1932. — № 5—6. 35. Юринець В. Едмунд Гуссерль // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 37—38. 36. Винниченко В. Відродження нації. — К., 1990. — Ч. 1—2. 37. Винниченко В. Твори. — К.,1989. — Т. 1—2.
Підручники та навчальні посібники до курсу 1. Горський В. С. Історія української філософії. Курс лекцій. — К., 1996. 2. Історія філософії на Україні. — К., 1987. — Т. 1—2. 3. Історія філософії України. Хрестоматія. — К., 1993. 4. Історія філософії України. Підручник. — К., 1994. 5. Історія української філософії. Бібліографічний словник. — К., 2002. 6. Огородник І. В., Русин М. Ю. Українська філософія в іменах. — К.. 1997. 7. Огородник І. В.,Огородник В. В. Історія філософської думки в Україні. Курс лекцій. — К., 1999. 8. Україна: філософський спадок століть // Хроніка-2000. — К., 2000. — № 37—38; 39—40. 9. Федіе Ю. О., Мозговсі Н. Г. Історія української філософії. — К., 2000. 10. ЧижевськийД. Нариси історії філософії на Україні. — К., 1992. 11. Рекомендована література. За списком до кожної теми та з урахуванням нових книжкових надходжень. СТРУКТУРА ЗАЛІКОВОГО КРЕДИТУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
МЕТОДИ НАВЧАННЯ: інформаційно-репродуктивний; виконавський; репродуктивний; продуктивно-практичний; пошуковий.
МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ: поточне опитування, індивідуальні бесіди, колоквіуми, індивідуальні навчально-дослідні завдання, тестування, виконання контрольних робіт, перевірка завдань, підсумковий тест/іспит.
РОЗПОДІЛ БАЛІВ, ПРИСВОЮВАНИХ СТУДЕНТАМ
Шкала оцінювання 100-90 балів – відмінно („А”) 89-82 балів – добре („В”) 81 – 75 балів – добре («С») 74 – 68 – задовільно («D») 67 – 60 – задовільно («Е») 59 – 35 балів – незадовільно з можливістю повторного складання („FX”) 34 – 1 балів – незадовільно з обов’язковим повторним курсом („F”) МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: підручники, методичні розробки практичних занять, методичні рекомендації до тем, таблиці, рекомендовані списки наукової і науково-популярної літератури, пакети тестів і контрольних робіт, список питань для колоквіуму, список питань для самоконтролю.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО
Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 443; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |