КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Практичне заняття № 8. 1. Ідейно-художні особливості романтичної драми
План Практичне заняття № 6 План Практичне заняття № 5 План Практичне заняття № 4 План 1. Ідейно-художні особливості романтичної драми. 2. В.Гюго як теоретик і “практик” драматургії. 3. Світ “Ернані” В.Гюго. 3.1. Характер драматичного конфлікту. 3.2. Принципи побудови образів (їх характеристика) і сюжету. Умовний демократичний герой. 3.3. “Місцевий колорит”, ліризм; соціальне викриття та публіцистичність на тлі романтичного історизму. 4. Значення драматургії В.Гюго в контексті розвитку естетики романтизму.
Література 1. Аникст А.А. История учений о драме: история драмы на Западе в первой половине ХІХ века. Эпоха романтизма. – М., 1980. 2. Евнина Е.М. Виктор Гюго. – М., 1976. 3. Наливайко Д.С. Віктор Гюго: Життя і творчість. – К., 1976. 4. Трескунов М.С. Виктор Гюго. – М., 1969.
Тема: Художній світ Ф.Р. де Шатобріана. Повість “Рене” 1. Адепт “релігії свободи”. Життєпис митця. 2. Повість де Шатобріана “Рене”: проблемно-тематичний комплекс, образна система, стиль. 3. Де Шатобріан серед інших романтиків: типологічні паралелі. Завдання: 1. Зіставте позиції Шатобріана і Вольтера щодо ролі релігії в житті людини. Яка Ваша думка з цього приводу? 2. Визначте типові риси романтизму в образі Рене.
Література 1 История западноевропейской литературы ХІХ века: Франция, Италия, Испания, Бельгия: Учебник для студентов ВУЗов / Под ред. Т.В.Соколовой. – 2-е изд. – М.: Высш. школа, 2003. – 357 с. 2 История зарубежной литературы XIX века: Учеб. / Под ред. Е.М.Апенко. – М.: Проспект, 2001. – 413 с. 3 История зарубежной литературы XIX века: Учеб. для вузов / Под ред. Н.А.Соловьевой. – М.: Высш. школа: Академия, 2000. – 558 с. Тема:Роман Дж.Г.Байрона “Дон-Жуан” 1 Поняття традиційного (“вічного”) образу, мотиву, сюжету. Дон Жуан. 2 Специфіка інтерпретації образу Дон Жуана в однойменнім романі Байрона (система образів, характер розповідання). 3 Проблема художньої природи роману. Національний колорит як один із засобів реалізації задуму митця. 4 Місце роману Байрона “Дон Жуан” у світовій донжуаніані.
Література
4 Михальская Н.П., Аникин Г.В. История английской литературы: Учеб. для гуманит. фак. вузов. – М.: Академия, 1998. – 516 с. 5 Наливайко Д.С., Шахова К.О. Зарубіжна література XIX ст.: Доба романтизму: Підруч. – Тернопіль: Навч. книга - Богдан, 2001. – 416 с. 6 Храповицкая Г.Н., Коровин А.В. История зарубежной литературы: Западноевропейский и американский романтизм: Учеб. пособие для вузов. – М.: Флинта: Наука, 2002. – 406 с. 7 Шумкова Т.Л. Зарубежная и русская литература XIX века. Романтизм: Учеб. пособие. – М.: Флинта: Наука, 2002. – 237 с. Тема: Історичний роман Вальтера Скотта “Айвенго” 1. Питання про творчий метод Вальтера Скотта. 2. Проблема історизму в літературі. Особливості історизму Вальтера Скотта. 3. Тематика і проблематика роману “Айвенго”. 3.1. Тематична єдність роману. Особливості побудови сюжету. 3.2. Способи створення історичної атмосфери у творі. 3.3. Зображення соціальних відносин. 4. Образна система “Айвенго”. 4.1. Принципи побудови системи образів. 4.2. Місце і роль образу Айвенго. 4.3. Жіночі постаті у творі. 4.4. Особливості зображення історичних діячів. 4.5. Народ у романі Вальтера Скотта. 5. Особисті стосунки та історичні події, їх зв’язок і взаємовплив. Проблема рушійних сил історичного процесу. 6. Авторська позиція в романі “Айвенго”. Романтична атмосфера та реалістичні елементи у творі. 7. Новаторство Вальтера Скотта як творця історичного роману. Постать “шотландського чарівника” у світовій (та українській) літературі.
Література 1. Дайчес Д. Сэр Вальтер Скотт и его мир: Пер. с англ. – М., 1987. 2. Пирсон Х. Вальтер Скотт. – М., 1983. 3. Реїзов Б. Вальтер Скотт на Україні: До 200-річчя від дня народження письменника // Всесвіт. – 1971. – №12. – С.127-128. 4. Реизов Б. Творчество Вальтера Скотта. – М.-Л., 1965. Практичне заняття № 7 Тема: У галереї “вічних образів”. Конрад Валленрод А.Міцкевича
План 1. Адам Міцкевич – “національний пророк” польської літератури. 2. Ідейно–художній аналіз “поетичної повісті” “Конрад Валленрод”. 2.1. Історичне тло твору. 2.2. Оригінальність композиції, сюжетного вирішення в поемі. 2.3. Система образів. Конрад Валленрод, Хальбан та Альдона в ній. 2.4. Трагізм і велич Вальтера Альфа. Дисгармонійність героя. (Проблема тлумачення образу). Валленродизм. 2.5. Характеристика постаті литовського князя Вітольда. 2.6. Образ народного співця у творі. Зв’язок із народно-епічним началом (у контексті розмови – характеристика жанру “поетичної повісті”). 2.7. Самобутня стильова інтерпретація “байронічних” елементів у поемі А.Міцкевича. 3. Місце “Конрада Валленрода” у творчій спадщині польського класика. Валленродизм у літературі. 4. А.Міцкевич та Україна.
Література 1. Вервес Г. Адам Міцкевич: Життя і творчість. – К., 1979. 2. Ільницький М. Іван Франко й Адам Міцкевич: до проблеми валленродизму // Дивослово. – 1999. –№ 6.– С.2-5. 3. Крементуло В. “Пан Тадеуш” Адама Міцкевича – національна епопея польської літератури // Всесвітня література та культура. – 2004. – № 10. – С.11-15. 4. Лисенко О. Формально-змістове порівняння сонетів Лесі Українки та Адама Міцкевича // Українська література в загальноосвітній школі.– 2003.–№ 6.– С. 12-14. 5. Літвинець М. Адам Міцкевич в одежі українського слова// Зарубіжна література (“П.В.”). – 2002. - №41. – С.11. 6. Лозинський І. Твори Міцкевича на Україні// Всесвіт. – 1973. - №12. – С.208-214. 7. Рильський М. Адам Міцкевич// Твори: В 20 т. Т.14. – К., 1986. – С.238-256.
Тема: Жанр новели в літературі романтизму (Е.Т.А. Гофман, В. Ірвінг, Е.А.По) План 1. Новела у спектрі жанрів романтичної літератури. 2. Розвиток жанру новели у творчості Е.Т.А.Гофмана. 2.1. “…Я поділив увесь рід людський на дві нерівні частини…” “Хороші люди” (філістери) й “істинні музиканти” (ентузіасти) та їх світи у творах письменника. [Ще раз про художню філософію автора.] 2.2. Сполучення й контрастування піднесеного та приземлено–прозового планів у новелах класика. Своєрідність романтичної іронії. 2.3. Радісна й поетична фантастика та фантастика “кошмарів і страхіть” у творчості Е.Т.А. Гофмана. Роль цих потоків фантастики в новелах митця. 2.4. Казка як основний вид романтичної літератури, за Е.Т.А. Гофманом. Проблема жанрової приналежності “нових казок” класика. Їх ідейно- художній аналіз. 3. В.Ірвінг – творець американської романтичної новели. 3.1. Американський фольклор та європейські літературні традиції в новелах письменника (“Книга шкитців”). 3.2. Різновиди новел В.Ірвінга. 4. “Мала” проза великого Е.А.По. 4.1. Жанрові та стильові особливості новел майстра. Традиції Е.Т.А. Гофмана і власне творче обличчя. 4.2. Умовне групування новел Е.А.По (коротка характеристика груп творів). Ідейно–художній аналіз новел класика (на вибір). 4.3. Роль “малої” прози Е.А.По у становленні детективного жанру. 4.4. Початки наукової фантастики в новелістиці письменника. 5. Еволюція жанру новели в її “романтичному віці”.
Література 1. Аллен Г. Эдгар По. – М., 1992. 2. Ковалёв Ю.В. Эдгар Аллан По: новелист и поэт. – М., 1984. 3. Іскандарова Н. Східна казка, жіноча тема та західні стереотипи у творчості Едґара Алана По / Нігяр Іскандарова // Слово і Час. – 2010. – № 11. – С. 69-73. 4. Лімборський І. Психологія героя романтизму і новела Гофмана “Золотий горнель” // Всесвітня література та культура. – 2004. – № 7. – С.43-45. 5. Миримский И. Эрнст Теодор Амадей Гофман// Миримский И. Статьи о классиках. – М., 1966. – С. 79 – 132. 6. Стриха М. Американський класик (Е.По) та українські перекладачі// Всесвіт. – 1998. - №7. – С. 132 – 133. 7. Фюман Франц. “Крошка Цахес, по прозванию Циннобер” // Встреча. Повести и эссе: Сборник / Пер. с нем.: Составл. М. Рудницкого; Предисл. и коммент. А. Гугнина.– М.: Радуга, 1983.– С. 435-450. 8. Художественный мир Гофмана. – М., 1982. 9. Шамрай А.П. Эрнст Теодор Амадей Гофман. – К., 1969.
Дата добавления: 2015-06-26; Просмотров: 1153; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |