Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

З історії української літератури




(ІІ ПОЛОВИНА ХХ СТОЛІТТЯ)

 

ДЛЯ СТУДЕНТІВ ІV КУРСУ

 

Доцент А.В.Демченко

 

1. Образ України у поетичній творчості В.Симоненка («Лебеді материнства», «Задивляюсь у твої зіниці», «В букварях ти наряджена і заспідничена» та ін.

2. Проблематика, композиція та символіка роману-балади «Дім на горі» В.Шевчука.

3. Особливості інтимної лірики В.Симоненка («Любов», «Є в коханні і будні, і свята», «Ну скажи – хіба не фантастично», «У душі моїй місця немає туманам та ін.).

4. Тема історичного минулого України у романі «Яса» Ю.Мушкетика. Принцип зображення постатей історичних осіб.

5. Морально-етична проблематика віршів В.Симоненка («Злодій», «Некролог

6. кукурудзяному качанові…», «Ти знаєш, що ти людина», «Я», «Дід умер»).

7. Композиційна структура та система образів у повісті «Самотній вовк»

8. В.Дрозда. Роль оповідача у творі.

9. Ідейно-художній аналіз «Казки про Дурила» В.Симоненка. Патріотичне звучання твору.

10. Ідейно-художній аналіз історичного роману «Орда» Р.Іваничука. Проблематика та особливості композиції твору.

11. Специфіка жанру балади у творчості Івана Драча («Балада про соняшник», «Балада про випрані штани», «Балада творчості», «Балада золотої цибулі» тощо).

12. Ідейно-художній аналіз оповідання «Суд» Ю.Мушкетика. Проблематика та ідейне звучання твору.

13. Своєрідність композиції та проблематика поеми «Чорнобильська Мадонна» І.Драча.

14. Художня та психологічна майстерність у змалюванні характерів підлітків у прозі Григора Тютюнника («Смерть кавалера», «Зав`язь», «Вогник далеко в степу», «Климко»).

15. Художні літературно-мистецькі портрети поета І.Драча («Григорові Тютюннику», «Пам`яті Василя Шукшина», «Мій спомин про Юрія Яновського», цикл про Григорія Сковороду, поема «Смерть Шевченка»).

16. Своєрідність композиції роману П.Загребельного «Диво» (часова двоплановість, розгалуженість сюжету, своєрідне сполучення двох основних ліній).

17. Мотив вічності і безперервності життя у поезії Ліни Костенко («Пастораль ХХ сторіччя», «Життя іде і все без коректур»).

18. Проблематика та особливості композиції повісті «Климко» Григора Тютюнника.

19. Тема суспільної ролі митця в творчості Ліни Костенко.

20. Фольклорно-міфологічна основа, специфіка композиції роману-балади «Дім на горі» В.Шевчука.

21. Мотив героїчної самопожертви, екзистенцій ні мотиви поезій В.Стуса («Як добре те, що смерті не боюся…», «На колимськім морозі калина…», «У цьому полі синьому, як льон», «Цей біль – як алкоголь агоній…», «Цей спалах снігу…»).

22. Тема митця і мистецтва в поезії І.Драча («Балада творчості», «Слово», «Перо»).

23. Художні особливості інтимної лірики Ліни Костенко, філософічність її віршів.

24. Лірично-химерна повість «Ирій» В.Дрозда. Композиційні та стильові особливості, фольклорні елементи.

25. Тема історичної пам`яті у творчості В.Стуса («За літописом Самовидця», «Сто років, як сконала Січ» та ін.).

26. Жанрова своєрідність дилогії «Лебедина зграя» та «Зелені Млини» В.Земляка.

27. Ставлення до рідної землі, до хліба у творчості Д.Павличка. Образи-символи поезій.

28. Тематичний діапазон та проблематика житомирської саги «Стежка в траві» В.Шевчука. Міфообрази та їхня роль у розкритті ідейного змісту роману.

29. Національні мотиви поезій М.Вінграновського крізь призму «інтимного самозосередження». Збірка інтимної лірики «Цю жінку я люблю».

30. Український національний характер у творах Григора Тютюнника («У Кравчини обідають» та ін.).

31. Фольклорні джерела, тема та сюжетна канва роману у віршах «Маруся Чурай» Ліни Костенко. Новаторство поетеси.

32. Оповідання «Суд» Ю.Мушкетика. Трагічне становище нашого народу в умовах волюнтаристського, командно-бюрократичного управління державою.

33. Особливості інтимної лірики Д.Павличка («Я стужився, мила, за тобою», «Ніч була, я стежками біг», «Два кольори» тощо).

34. Композиційна структура повісті В.Дрозда «Самотній вовк». Роль оповідача у творі. Система образів.

35. Основні мотиви збірок довоєнного періоду А.Малишка («Лірика», «Народження синів», «Дружба» та ін.).

36. Сюжет і композиція роману «Яса» Ю.Мушкетика.

37. Мотив туги за Україною та рідними у творчості В.Стуса («Наснилося, з розлуки наверзлося…», «У порожній кімнаті», «Церква святої Ірини» та ін.).

38. Розкриття морально-етичних проблем у новелах Г.Тютюнника «Зав`язь», «Три зозулі з поклоном», «Холодна м`ята» та ін.

39. Особливості поезій А.Малишка періоду Великої Вітчизняної війни. Збірки цього часу. Цикл «Україно моя».

40. Проблематика роману П.Загребельного «Диво», символічне значення Софії Київської. Особливості змалювання образу князя Ярослава.

41. Інтимна лірика А.Малишка. Творчість останніх років. Аналіз поетичних збірок «Синій літопис», «Серпень душі моєї».

42. Художні особливості творів «Син приїхав», «Оддавали Катрю» Гр.Тютюнника. Викриття міщанства, бездуховності у новелах. Роль художньої деталі.

43. Філософський цикл «Трени М.Чернишевського» В.Стуса – роздуми про трагічну долю українського народу. Розвиток у цьому циклі традицій Т.Шевченка та І.Франка.

44. Філософська наснаженість та глибокий підтекст роману-балади «Дім на горі» В.Шевчука.

45. Пісенна творчість А.Малишка («Пісня про рушник», «Ми підем, де трави похилі», «Пісня про Київ», «Ранки солов’їні», «Чому, сказати, й сам не знаю»). Близькість до народної творчості.

46. Символіка «Балади про Сластьона» В.Дрозда. Елементи гри та пародії у творі.

47. Тема мистецтва у творчості М.Вінграновського Аналіз поезій «Синє», «На золотому столі», «Слава художнику», «Повернення Хікмета», «Пам`яті кінооператора Миколи Бикова».

48. Індивідуалізація характерів підлітків у повісті «Вогник далеко в степу» Г.Тютюнника. Образ вихователя, його вплив на становлення характерів дітей.

 

 

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-27; Просмотров: 1405; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.015 сек.