КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
З теорії літератури
ДЛЯ СТУДЕНТІВ V КУРСУ
1. Основні етапи системно-цілісного аналізу художнього твору: а) підготовчий етап до вивчення твору; б) вивчення моментів творчої історії літературного явища; в) шляхи аналізу внутрішньої організації твору; г) поєднання аналізу й синтезу у вивченні твору. 2. Літературознавча думка української діаспори. 3. Ранній етап розвитку естетичної думки (Піфагор, Геракліт, Демокріт, Платон). 4. Модернізм – провідний напрям у літературі та мистецтві ХХ ст. Основні течії модернізму та авангардизму. 5. Арістотелівське узагальнення естетичних знань античного світу («Поетика» та «Риторика»). 6. Порівняльно-історичний метод (компаративістика), його особливості. Основоположне вчення Т.Бенфея. 7. Естетичні норми класицизму в трактаті Н. Буало «Поетичне мистецтво». 8. Типи композиційної організації твору. 9. Обґрунтування просвітницького реалізму в працях Д.Дідро «Парадокс про актора», Г.Лессінга «Лаокоон, або Про межі живопису та поезії». 10. Структура літературно-художнього образу. 11. Основні положення естетичних теорій класиків ідеалістичної філософії І.Канта, Ф.Шлегеля, Г.Гегеля та ін. 12. Характеристика літературних напрямів ХVІ-ХІХ ст. 13. Розвиток теоретико-літературної думки у ХХ-ХХІ ст.: представники, домінанти стилю. 14. Елементи внутрішньої форми художнього твору: система образів, сюжет художнього твору, роль художніх деталей. 15. Розвиток українського літературознавства в середині ХІХ століття М.Костомаров, Т.Шевченко, П.Куліш та концептуальні засади розвитку літературознавства. 16. Тотожність і відмінність сюжету і фабули. 17. Еволюція українського літературознавства в останні десятиліття ХІХ століття (М.Драгоманов, О.Потебня, Д.Овсяннико-Куликовський, І.Франко). 18. Роди і жанри літератури. Генологія. 19. Українське літературознавство ХХ століття (С.Єфремов, М.Грушевський; концепція елітарної літератури у доробку М.Зерова, П.Филиповича, М.Драй-Хмари). 20. Система епічних жанрів: класифікація, ознаки, походження. Зародження і розвиток роману як жанру. 21. Поняття про літературні напрями, течії та школи у літературознавстві. 22. Ідейно-тематична класифікація та жанровий поділ лірики. 23. Дискурс українського модернізму. Внутрішній діалог культур. Представники, особливості поетики творів. 24. Художній образ як форма відображення дійсності. 25. Постмодернізм: стильові особливості, жанри, поетика. 26. Види літературно-художнього образу. 27. Структура та елементи змістової організації літературно-художнього твору (тема, фабула, характер, пафос, ідея). 28. Психологічний метод у літературознавстві. Зародження і сучасний стан психологічної поетики в Україні. 29. Структура зовнішньої форми художнього твору: загальні принципи художнього мовлення, художньо-мовленнєва організація літературного твору. 30. Неоміфологізм ХХ ст. 31. Еволюція жанрів драми (основні, духовно-релігійні; жанри комічного та імпровізаційно-комедійного театру). 32. Головні концептуальні засади, представники та етапи розвитку структуралізму. 33. Постструктуалізм Мішеля Фуко. Концепція тексту і автора. 34. Види художньої взаємодії. Взаємодії та взаємовпливи. 35. Головні засади психоаналізу. Психоаналіз в літературознавстві. 36. Теорія діалогізму й карнавалу М.Бахтіна. 37. Зародження, етапи розвитку та чільні представники феміністичної критики. Гендерні студії. 38. Образ автора у художньому творі (оповідач, розповідач). Поняття наратор, нарація. 39. Теоретичні засади та чільні представники рецептивної естетики. 40. Елементи внутрішньої форми художнього твору: система образів, сюжет художнього твору, роль художніх деталей. 41. Герменевтика як філософська школа і літературна методологія. 42. Ідейно-тематична класифікація та жанровий поділ лірики.
ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ
Дата добавления: 2015-06-27; Просмотров: 778; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |