КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Романське мистецтво
ПЛАН ЛЕКЦІЯ 10. Змістовний модуль ІІІ Підсумковий модульний контроль Модуль контролю іі ТЕМА: СЕРЕДНЬОВІЧНЕ МИСТЕЦТВО ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ (РОМАНСЬКА І ГОТИЧНА КУЛЬТУРА) Навчальна мета: вивчити основні найбільш суттєві етапи розитку мистецтва та архітектури. Закріпити лекційний матеріал. Навчитися працювати з додатковою літературою, зарисовувати пам’ятки архітектури, їх декор, конструктивне рішення, а також відтворювати обємне зображення споруди. Час: 80 хв. Метод: Лекція Місце: Навчальна аудиторія Навчальні питання: 1. 20 хв. 2. 20 хв. 3. 30 хв. 4. Заключна частина – 10 хв. (підсумок лекції, відповідні на запитання). Матеріально-технічне забезпечення: література, фото матеріали тощо.
Джерела і література: 1. Всеобщая история искусств: В шести томах. - Москва, 1960. -Т. 2, кн. 1. - С. 229-237. 2. Всеобщая история архитектурьі - Москва, 1958. - Т. 1. - С. 561-573. 3. История искусств зарубежньїх стран. - Москва, 1963. - Т. 2. - С. 42-59. 4. История зарубежного искусства: Учебник для средних худож. заведений. - Москва, 1971. - С. 85-92. 5. Тяжелов В. Н. Искусство Средних веков в Западной и Центральной Европе. - Москва; Дрезден, 1981. - С. 70-190. /Малая история искусств/. 6. Асєєв Ю. С. Шедеври світової архітектури. - К., 1982. - С. 21-22.
1. Романська архітектура в Західній Європі феодальної роздрібненості. Основні типи споруд: замки і оборонне будівництво, житло, монастирські комплекси. 2. Культові споруди та їх об”ємно–просторове і конструктивне вирішення. Архітектурні школи і своєрідність пам”ятників романського періоду в різних країнах Європи. 3. Розвиток міської культури і будівництва. 4. Основні типи споруд, їх об”ємно –просторові, конструктивні та художні вирішення. 5. Синтез архітектури, живопису і скульптури в готичній культовій архітектурі. 6. Містобудівельна культура, житлове будівництво. Особливості розвитку готичної архітектури в різних країнах Європи та видатні архітектурні пам”ятки. 7. Пам’ятки середньовічної архітектури у Львові.
СЕРЕДНЬОВІЧНЕ МИСТЕЦТВО ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ (РОМАНСЬКА І ГОТИЧНА КУЛЬТУРА) Мистецтво Франції та Германії Загибель Західної Римської імперії та виникнення низки ранньосередньовічних королівств. Утворення імперії Каролінгів. Потужний вплив художніх смаків та традицій «варварських» народів на мистецтво дороманського періоду V-Х ст. Середньовічне мистецтво Европи пройшло три етапи: дороманський (VI - X ст.) й основні - романський (XI - XII ст.) і Готичний (кін. XII - XIV ст.). Термін "романський" умовний (присвоєний в період бароко): споруди цього періоду були муровані зі склепінням, а в середні віки вони вважалися романськими (зведені за римським зразком), на відміну від дерев'яних будівель. Якщо у Візантії мистецтво було суворо регламентовано столичною школою, то романський стиль при всій своїй єдності не виключав рясноту місцевих шкіл. Провідне місце в мистецтві романського стилю належало архітектурі. Споруди романського стилю відзначалися важкими формами і масивністю. Будувалися феодальні замки з могутніми стінами (товщину яких підкреслювали вузькі вікна) з вежами, масивними стовпами і колонами, заглибленими у стіну порталами (замок графів Фландрських у Генті, бл.1180 р.). Фортечний характер мали і монастирські комплекси. Міста оточувалися мурами і вежами (місто Авіла в Іспанії, фортеця Га-йар, місто Каркасон, абатство Мон-Сен Мішель у Франції). Щільність міської забудови призвела до збільшення поверхів будинків. У Німеччині та Франції споруджували фахверкові (з дерев'яним каркасом) будинки на 5 - 6 поверхів. Поширився храм типу базиліки, який в плані мав форму хреста. В ранній період перекриття базилікальних храмів робили плоскими, переважно з дерева. Пізніше їх замінили коробові, а згодом хрестові кам'яні склепіння. У Франції - це церква монастиря у Клюні, собори в Отені, Нотр-Дам ля Гранд в Пуат'є, Сен П'єтро в Муассак, Сен Трофим в Арлі, у Німеччині - "імперські" собори на Рейні (у Майнці, Шпейєрі, Вормсі), церква св. Михаїла у Гільдесгеймі, в Італії - знаменита кам-паніла - "Падаюча вежа" у Пізі). Соборний ансамбль у Пізі належить до числа найви-датніших у середньовічній архітектурі. Собор почали будувати в 1063 р., баптистерій (хрещальна) у 1153 р., кампанілу в 1173 р., сучасного вигляду вони набули лише у XIV ст. На Пізанських спорудах помітно позначилася античність. Перша споруда ансамблю - баптистерій, він круглий у плані і завершується великою банею. Нижній ярус баптистерію оточує аркада з коринфськими колонами, всередині споруди - мозаїки і мармурові різьблення, серед яких катедра роботи Джовані Пізано. Нижній ярус прикрашено широкою аркадою, верхні чотири - аж до завершення фронтону - колонадами. Ансамбль завершує дзвіниця (кампаніла), яка має вісім ярусів, її висота 62 метрів. Якщо у візантійській архітектурі скульптура відсутня (бо асоціювалася з язичництвом), то у романських храмах пластика, навпаки, декорувала не лише інтер'єр, а й "вкривала" зовнішні стіни. Храм нагадує кам'яну книгу, в якій закарбована душа середньовіччя. На капітелях, підніжках колон, на вікнах, на рельєфах стін і дверних просвітів гніздяться і кентаври, і леви, і напівящірки-напівптахи, і різного роду химери. Цікавою пам'яткою романської пластики є Гільдесгеймські двері. Статуї Шартрського собору - це зрілі, прекрасні взірці романського мистецтва, що межують з готикою. У малярстві зображення мали площинний характер, фігури групувалися роздільно, їх обводили товстими темними контурами і розмальовували локальними фарбами. Багато уваги приділялося художньому оформленню рукописів, книжковій мініатюрі, орнаментації. Мавзолей Тсодоріха в Равенні. Капелла Карла Великого в Аахені. Виняткова роль орнаментально-декоративних форм мистецтва. Твори «поліхромного стилю». Культурне значення монастирів та діяльність монастирських скріп торіїв. Англо-ірландська книжкова мініатюра. Каролінгська мініатюра. Занепад та руїна кінця IX - початку X ст. Відновлення культурного життя та формування «романського» стилю. Провідна роль архітектури. Конструктивні та світоглядно-естетичні аспекти романського стилю. Створення принципово іншого архітектурного образу храму, насамперед монастирського, як Біблії для неписьменних (розвиток зовнішньої та внутрішньої системи декорації храму). Складання архітектури середньовічного міста та феодального замку. Пам'ятки Франції. Собори Нотр-Дам-ла-Грандт в Пуатьє, Сон Сернсн в Тулузі, храм абатства в Клюні, абатство Сен Мішсль, забудова міста Каркасои, замок Шато-Гайяр. Скульптура порталів храмів Лангедока і Бур-гундії. Розписи так званих «темних» та «світлих» фонів (церква Сен Савенсюр-Гартан). Мініатюра. Пам'ятки Германії Собори в Шпейєрі, Майнці, Вормсі. Живопис так званого «Оттонівського Ренесансу». Рельєфи дверей у Хільдесхаймі.
Дата добавления: 2013-12-14; Просмотров: 1462; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |