Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Мистецтво періоду класицизму




Іспанське мистецтво XVIII – початку XIX ст.

Франсіско Гойя (1746-1828)- великий художник іспанського народу. Історична обстановка у роки молодості Гойї. Іспанія під гнітом абсолютизму та інквізиції.

Ранні роботи Гойї (панно для шпалер і портрети). Зв'язок їх з мистецтвом рококо. Французька революція і посилення соціальної боротьби в Іспанії. Подальший розвиток реалістичних тенденцій у творчості Гойї.

Серія офортів «Капричос», їх реалістична сутність і критичний характер; гострота й сила політичної сатири Гойї.

Живопис Гойї 1790-1800-х рр. Контраст між утвердженням краси і значущості народних демократичних образів (жанрові картини, «Одягнена Маха», «Оголена Маха», «Жінка в жовтому шарфі», «Ізабелла Кобос де Пор-сель», «Посол французької республіки Гиймарде») та різкою критикою образів іспанської реакції («Сеанс інквізиції», «Сімейний портрет Карла IV»).

Національно-визвольна війна іспанського народу проти Наполеона. Відображення й підтримка її у творчості Гойї («Розстріл повстанців», серія офортів, «Нещастя війни»). Пізніша творчість Гойї, портрети і жанрові картини. Розписи «Будинку глухого».

Серія «Диспаратес»; риси похмурої фантастики у цих роботах. Зв'язок Гойї з іспанською революцією 1820-1823 рр. і відображення її підйому та невдачі творчості художника. Кращі реалістичні твори останніх років життя Гойї («Ковалі», «Водоноша»). Живописні шукання пізнього Гойї.

Останні роки життя в Бордо. Значення творчості Гойї для подальшого розвитку мистецтва XIX ст.

Класицизм. Основні риси класицизму XVII ст., його прогресивний характер та ідейний зміст. Класична трагедія XVII ст. (Корнель) і раціоналістична філософія Декарта.

Школа Пуссен (1594-1665) як найбільший художник Франції XVII ст. Значення античності, Рафаеля, римського академізму і Тиціана у формуванні мистецтва Пуссена. Раціоналізм і емоційно-почуттєве начало у його творчості. Реалістична основа суспільних образів Пуссена. Пошуки розумної гармонії та героїзму в образі людини. Морально-філософський зміст творчості Пуссена та її еволюція. Неприязнь барочного придворного мистецтва. Проблема героїчного пейзажу в творчості Пуссена. Творчий метод Пуссена, його малюнки та погляди на мистецтво.

Клод Лоррен (1600-1682) і проблема класичного пейзажу. Передача світла. Ліризм Клода Лоррена. Його малюнки й офорти. Вплив Клода Лоррена на французьке, голландське й англійське мистецтво.

Царювання Людовіка XIV як кульмінаційний момент у розвитку абсолютизму. Панування офіційно-придворного мистецтва. Версаль як найтиповіший художній комплекс цього мистецтва.

Підстава і реорганізація Академії живопису і скульптури. Централізація і регламентація художнього життя. Доктрина академізму.

Шарль Лебрен (1619-1690) як глава і найбільш яскравий представник офіційного придворного мистецтва. Його керівна роль. Лебрен як майстер монументального декоративного мистецтва. П. Міньяр та його суперництво з Лебреном. Монументально-декоративні роботи і портрети Міньяра. Г. Риго як майстер придворного парадного портрета.

Скульптура. Розвиток декоративної садової скульптури. Жирардон і Куазевокс. Портретна скульптура Куазевокса. Пюже та його особливе місце в скульптурі цього часу.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-14; Просмотров: 425; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.