КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Давньокитайська філософія
Інтелектуальна терпимість: подальші релігійно - філософські вчення брахманізму та індуїзму не спростовують вчення Вед, а доповнюють, стверджуючи, що істина одна, вона багатогранна. Головна проблема –як позбавитися стражданняу житті, котре ми не вибіраємо.Веданта- Є більш суттєві причини щастя або нещастя, ніж сама людина.Буддизм –в людини причини її щастя або нещастя. Особливості людини Будова світу Початок буття Висновок Індійський поет Калідаса так схарактеризував цей шлях: Коли ти увійшов у світ, ти гірко плакав, а всі навколо тебе радісно сміялися. Зроби життя таким, щоб, залишаючи світ, ти радісно сміявся, а всі навколо тебе плакали. Вчення Будди не було проповіддю пасивності та песимізму. Він закликав до активност і,спрямувавши її на своє життя. Це активність не за місце під сонцем, а боротьба з чужим в самому собі. Отже, філософські школи та духовні рухи Стародавньої Індії мали в колі своїх міркувань найважливіші світоглядні проблеми: Роль і зміст людського пізнання. Превалює у цій проблематиці пошук шляхів людського звільнення від невблаганних імперативів життя як подолання людської окремішності та індивідуального протистояння загальному. Можна назвати дві особливості індійської філософії. Перш за все це тісний зв'язок з релігією. Практично про кожну зі шкіл індійської філософії (за окремим винятком) ми говоримо не просто як про філософську систему, а як про систему філософсько-релігійну. Філософські ідеї тут не відокремлюються ні від релігійних, ні навіть від міфологічних, вони «розчинені» в них. Другу особливість давньоіндійської філософії сучасний німецький мислитель Макс Вебер (1864-1920) визначив як «втечу від світу». Саме тут найяскравіше відбилася головна особливість усієї східної філософської традиції, її фокусація на внутрішньому світі людини. Частина фахівців пояснює цю особливість «деспотичним» політичним устроєм давньосхідних держав, що суворо придушував будь-який прояв вільної думки і тим самим примушував справжніх мислителів іти у «внутрішню опозицію». Перші давньокитайські філософські ідеї, які дійшли до. нас, датуються VII ст. до н. є. Робити такі припущення дозволяють давньокитайські трактати «І-цзін» («Книга змін»), «Ші-цзін» («Книга пісень»), «Шу-цзін» («Книга історії») тощо. Відносної зрілості й виразності філософські вчення набувають у VI-V ст. до н. є. У Давньому Китаї УІІ-УІ ст. до н.е. як в ідеології, так і в і політиці чітко вбачалися дві тенденції - консервативна і прогресивна, містична і атеістична. У процесі боротьби цих двох тенденцій поширювалися наївно-матеріалістпчні думки про п’ять першоелементів і речей (метал, дерево, вода, вогонь, земля), про протилежні сили (інь і янь),. про природний шлях (дао) та інші, що виникли ще на початку ІІ-І тисячочоліття до нашої ери внаслідок узагальнення першопочаткових знань того часу. Проте формування філософських течій відноситься до VI-Vст. до н.е. Між цими течіями велась напружена боротьба на протязі трьох століть, яка була пов’язана зі зламом в історії давньокитайського суспільства. У У-Ш ст. до н.е. утворюються основні філософські школи: 1) конфуціанство; 2) моїзм; 3) школа закону фа-цзя; 4) даосизм; 5) школа інь-ян (натурфілософія); 6) школа імен шін-цзя та інші. Основна ідея давньокитайської філософії — ідея Дао. Дао — це спосіб функціонування Всесвіту як живого організму, що приходить на зміну первісному Хаосу. У цьому Всесвіті можна виділити: • Небо як ідеальний образ чотирьох великих цінностей світу — жень, синь, і та лі, що вкривають кожну людину,подібно до того, як небо вкриває землю; • землю — власне матеріальну підвалину світу, що також складається з чотирьох елементів, але вже матеріальних: дерева, води, металу і вогню; Піднебесну — серединний світ, у якому живе людина,соціальне середовище її буття. Причому для китайців Піднебесну уособлювала виключно їхня рідна країна, тоді як Однак згоди щодо шляхів досягнення цієї мети у китайській філософії не було. Два основні її напрями — даосизм і конфуціанство.
Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 1478; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |