КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Перший етап – знайомство з образотворчим матеріалом
Планування занять з образотворчої діяльності дітей 2-3 років Ігрові прийоми і ситуації. Ігрові вправи Ігрові прийоми і ситуації використовуються: · у поясненні; · у керівництві самостійною художньою діяльністю дітей; · в оцінюванні продуктів дитячої художньої творчості. У процесі самостійної художньої діяльності дітей вихователь підтримує їхній інтерес і як би сам включається у гру. Ігрова ситуація зберігається і при оцінюванні дитячих робіт. Дуже важливо зосередити увагу малюків на позитивному в малюнках і ліпленні, щоб вони запам’ятовували вдалі зображення, а це легше зробити при обіграванні робіт. Ігрові вправи сприяють розвиткові у дітей формостворюючих рухів, посилення виразності образу за допомогою наслідування звуків і рухів.
У першій молодшій групі плануються 2 види занять: 1) діти діють за завданням вихователя; 2) діти діють самостійно, за бажанням. Кількість занять в цих видах однакова. Плануючи роботу з образотворчої діяльності, необхідно ураховувати положення про те, що успішне оволодіння знаннями і навичками відбувається тільки тоді, коли перше і друге заняття (наприклад, з малювання) йдуть підряд, третє – за 3-4 дні. Надалі перерва між заняттями не має такої ролі й може бути тривалістю в тиждень. Вересень можна присвятити знайомству з дітьми, спостереженню за тим, як вони використовують образотворчий матеріал (в заняттях індивідуальних і з невеликими групами), визначенню рівня підготовленості всіх дітей до навчання їх елементам образотворчої діяльності. У жовтні в перший тиждень краще проводити ліплення. Переконавшись, що діти правильно використовують глину та засвоїли основні навички, які рекомендуються програмою, можна запланувати роботу з пензликом і фарбами і приділити їм 2-3 тижня. Перші 2 заняття і з ліплення, і з малювання необхідно спланувати підряд кожний день, третє заняття – через 2-3 дні, четверте – через 4-5 днів, і між наступними можуть бути інтервали до тижня. Тільки після цього заняття з ліплення та малювання плануються за сіткою: 1 заняття на тиждень – малювання і 1 – ліплення. У малюванні чергуються пензлики й олівці в залежності від завдання та образу, що зображується. Навчальну програму планують у певному порядку. Для того щоб з перших занять малювання і ліплення стали образотворчою діяльністю, а не просто маніпулюванням з предметами, потрібно спрямовувати увагу дітей на створення образу. На перших заняттях можна рекомендувати теми, які не потребують зображення певної форми. Маленьким дітям властиві кругові, невідривні рухи рукою по паперу. У зв’язку з цим слід запропонувати для зображення предмети, явища, які мають основну властивість – колір і не вимагають точності передачі форми, а дозволяють за допомогою властивих дітям рухів передати характер того, що вони зображують (дим, вода, сніг і т.д.). Другий етап – дії за показом і за початком вихователем. Ураховуючи, що діти ознайомились з матеріалом і специфікою його виконання, доцільно пропонувати їм теми, що мають потребу в більш точному зоровому контролі за рукою. На цьому етапі особливо ефективним є прийом роботи дітей за початком вихователя: в малюванні – домальовування, в ліпленні – доповнення деталями ніпавтової форми. Можна навчити дітей переривати свої рухи рукою з пензликом, торкатися ворсом до папіру, поступово роблячи ритмічни рухи – „примочування” (обов’язково супроводжувати мовленням). З прямих ліній дитині легше проводити вертикальні, оскільки рука з пензликом або олівцем без особливо точного зорового контролю може опуститися униз. (Теми: сліди, листя, дощик, стрічки, нитки до куль і т.п.).
Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 332; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |