Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Просторова будова пейзажного фотознімка

 

Простір у пейзажі не може передаватися тільки за допомогою вдало знайденої лінійної композиції. Просторовість фотографічного знімка створюється за умови добре вираженої повітряної або тональної перспективи. Із віддаленням предметів від місця спостереження ми бачимо їх не тільки меншими, але й світлішими, що знижує різкість обрисів й інтенсивність забарвлення предмета чи об’єкта зйомки. Особливо це помітно під час туману. Але навіть у сонячний день повітряна атмосфера вкриває далечінь пейзажу блакитним серпанком. Близькі предмети при цьому досить різкі й мають чітко виражену світлотінь, насичені кольори; вони служать переднім планом. Середній план становлять предмети, що перебувають на деякій відстані від глядача. Вони покриті невеликим повітряним серпанком, м’якші за обрисами і формами. Щоб передати глибину простору на знімку, обираючи місце зйомки пейзажу, варто враховувати й виражальні можливості не тільки лінійної, але й тональної перспективи. Сполучати основні лінії знімка з тональними його ділянками треба таким чином, щоб вони взаємодоповнювалися, були тісно пов’язані, становили одне ціле в композиційній будові зображення. 73

Тональну побудова пейзажу й оптичний малюнок зображення фотожурналіст може значно удосконалити завдяки технічним засобам у своєму професійному фотоарсеналі. За допомогою об’єктива легко виділити основний об’єкт різким наведенням на фокус і “приглушити” далекий план, використовуючи відповідну діафрагму. Цікавий образотворчий результат дають світлофільтри: жовті – при надмірно сильному серпанку й блакитні – при особливо прозорому повітрі. Шляхом підбору фільтрів для ослаблення негативу або простим перекриттям частини зображення в процесі проекційного друкування позитиву вдається значно підсилити враження глибини простору в пейзажі. Оцінка тональності майбутнього знімка значно полегшується, якщо, вибираючи місце зйомки, користуватися жовто-коричневим світлофільтром, що певною мірою сприяє розкриттю об’єктів, приводячи їх до однієї загальної тональності. Світлофільтр можна вмонтувати в згадану раніше рамку-видошукач і зробити відкидним, щоб була можливість користуватися видошукачем для уточнення тональної композиції знімка, його багатоплановість треба при виборі місця зйомки, використовуючи для переднього й середнього планів ближче розташовані дерева, кущі, скелі, архітектурні об’єкти, які-небудь предмети й особливо фігури людей. При цьому не варто забувати про тональність самих об’єктів. Ближче розташовані об’єкти візуально повинні мати більшу яскравість і насиченість тону. Такий відбір завжди допомагає при тональній побудові фотознімка. Якщо далекі предмети будуть сильні за тоном, особливо за відсутності переднього плану, створюється враження неприродності, тому що далечінь немовби виходить уперед і просторовість пейзажу на знімку порушується.

Головний об’єкт зображення в пейзажі обов’язково повинен бути відділений просторовою будовою кадру. Цей об’єкт може перебувати на першому або другому плані; далечінь, повітряний серпанок пом’якшують другорядні деталі, завдяки чому вся увага концентрується на головному в знімку – на його центрі. При правильному використанні закономірностей повітряної перспективи й правдивій передачі простору пейзажний знімок стає живим та реалістичним.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Лінійна побудова пейзажного знімка | Світлове вирішення пейзажного фотознімка
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 274; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.